• 14

Novi šok u auto-industriji: "Istina je, Reno bi mogao da nestane"

Francuska ima 15 odsto udela u ovoj kompaniji

  • 14
Renault Morphoz Renault Morphoz / Foto: Renault

U razgovoru za pariški Le Figaro, objavljenom u četvrtak, Le Mer je rekao da još nije potpisao pet milijardi evra državnog zajma Renou, koji bi kompaniji bio potreban da prebrodi krizu povezanu s pandemijom.

- Da, Reno bi usled krize mogao da nestane - naglasio je ministar finansija Bruno Le Mer.

Francuska ima 15 odsto udela u Renou. Ministar je istakao da Renoova fabrika u Flinsu ne sme biti zatvorena i da kompanija mora da zadrži što više radnih mesta u Francuskoj, ali mora da vodi računa i o tome da ostane konkurentna. Ipak, od zajma izgleda još ništa.

- Reno se bori za opstanak. Još nisam odobrio zajam - rekao je Le Mer, i dodao: "Predsednik uprave Žan Dominik Senard radi na novom strateškom planu i ima podršku vlade".

Izvori su nedavno za Rojters rekli da je Reno s bankama postigao dogovor o zajmu, koji bi uskoro trebalo da bude predstavljen upravnom odboru, a potom bi trebalo da ga odobri ministarstvo finansija.

Vlada traži od proizvođača automobila da se, u zamenu za državnu pomoć, obavežu na proizvodnju električnih vozila, pošten odnos prema podizvođačima i povratak proizvodnje vezane uz naprednu tehnologiju - u Francusku.

Le Mer je podsetio da je Francuska na najgoru recesiju od Drugog svetskog rata odgovorila paketom pomoći i državnih garancija u vrednosti od 450 milijardi evra, što odgovara petini francuskog BDP-a.

Video: Zaboravite na auto limara: Ovaj trik je toliko prost da čak i žena može da popravi udaren auto

(Telegraf Biznis)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ivan

    22. maj 2020 | 22:14

    Automobilska industrija je veoma osetljiva grana Industrie,setimo se Saab koji je po kvalitetu bio vodeci u Evropi Pa je nesto. Reno nece dobijati Kredite beskonacno jer Francuska ne odlucuje sama o tome nego EU . I da nestane nista strasno najbolji primer u USA 60% posto se voze Yapanski automobili .videcemo za Par meseci sta ce biti

  • Đole

    22. maj 2020 | 20:53

    E siroti Reno. Volim njihove automobile. Moj matori je ceo svoj život vozio 4-ke, ja jedno vreme Klio, a skoro sam, za neko putovanje uzeo iz mms auta Megan i bio sam prezadovoljan. Ako iko zna šta je udobnost i mala potrošnja, to su Francuzi. Baš bi bilo šteta da nestane...

  • 1111

    22. maj 2020 | 18:04

    Reno nece nestati. Onda mora i nisan da nestane,pa dachia pa reno iz formule 1,pa kamioni . Ovo je samo politika uzimanja para od drzave. Meni drugo neshto ide na zivac. Ljudi koji se chak nisu ni vozili u renoa a kamo li ga posedovali pljuju po njemu. Volvo je stekao slavu na renoovim motorima. Nisan gtr je renoov motor. Recimo prost primer. Volvo v40 1.9 dieseel je mnogo dobar i plelazi pola miliona bez problema, a reno megan 1.9 diesel je djubre kako kazu u srbiji. Pa u srbiji ne popravljaju i ne servisiraju vozilo vec krpe i stavljaju josh starije delove negi shto skinu. Servisna knjizica u srbiji je misaona imenica. Njima auto popravlja pera stolar jer ima dizalicu a ne renoov service. Uzmi reno lagunu 2.0dci sa 173 konja. I stavi na liniju bmw 320d ili audi a3 2.0 d ili mercedes c klasu2.0 d i gledaj chuda.. reno2.0dci se nosi sa golfom gti a ova 3 diesela i ne vidi. Naj veci kritichari vozila su peshaci. Rezime. S obzirom da sebi po neka kupish nove gace i charape, ulozi po nekad i u reno neku paru.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>