• 0

"Pomoć namenjena Lufthanzi je medveđa usluga. Država nije dobar preduzetnik"

Kad prođe kriza, neke stvari će biti teško popraviti - smatra ekonomski novinar Henrik Beme

  • 0
Da li će zlato za 18 meseci zaista koštati 3.000 dolara po unci?

Lufthanza gubi na likvidnosti milion evra na sat / Foto: Pixabay

- Nemačka država priskače u pomoć Lufthanzi, što je dobro, ali ne bi trebalo dugo da traje - smatra urednik ekonomske rubrike lista Dojče vele, Henrik Beme.

Kako je dalje naveo, "Država nije dobar preduzetnik. Ona bi trebalo samo da postavlja okvire i standarde prema kojima se odvijaju preduzetničke aktivnosti".

Tekst je objavljen nakon što je država odobrila pomoć avio-kompaniji Lufthanza, u iznosu od devet milijardi evra. Ipak, Beme je saglasan da bi država trebalo da interveniše ako stvari "iskoče iz koloseka" i da bi trebalo da deluje u kriznim vremenima jer je, na kraju krajeva, "ona ta koja mora da pomaže milijardama koje je do tada ubirala na ime poreza".

"Ali, veoma je primamljivo iskoristiti takvu situaciju i činiti stvari koje će posle, kad kriza prođe, biti teško popraviti. Na primer, nakon finansijske krize bankama su s pravom zategnute uzde. Jedino što mnoge stvari nisu promišljene do kraja: recimo ono da kamatne stope dugo ostanu gotovo na nuli", navodi se u tekstu.

To je teško pogodilo nemačke banke, a dve najveće privatne - Dojčebank i Komercbank - o tome bi mogle pesme da pevaju, dodaje se dalje.

Beme podseća, kad je reč o Komercbanci, da je ona u finansijskoj krizi dobila podršku u visini od 18 milijardi evra od poreskih obveznika.

Lufthansa, Lufthanza, kompanija, avion

"Kapital firme topi se kao sneg u proleće" / Foto: Tanjug/AP

"I tako smo došli i do Lufthanze. Najveći evropski avio-prevoznik, u korona krizi doživljava dramatičnu sudbinu, koju doduše deli s mnogim avio-kompanijama širom sveta", piše urednik Dojče vele.

U prilog konstataciji da je Lufthanzin poslovni sistem propao preko noći, Beme iznosi podatak da je čak 95 odsto njene flote na zemlji i, umesto da kao nekad prevozi 350.000 putnika dnevno, danas prevozi 3.000.

- Zato se kapital firme topi kao sneg u proleće, a kompanija gubi na likvidnosti milion evra na sat. Sve to, zajedno s padom akcija, smanjuje tržišnu vrednost na berzi. Zbog toga postoji opasnost od ispadanja iz najviše berzanske lige Nemačke - DAKS - kaže Beme.

Prema njegovim rečima, "tu bi mogao da pomogne neki investitor - da iskoristi povoljnu priliku i pridruži se Lufthanzi. Ali, pošto bi to u najgorem slučaju mogao da bude i neki kineski investitor, onda se ipak preferira nemačko rešenje, odnosno ulazak u sistem države".

Lufthanza s tim ima iskustva, s obzirom na to da se država pre 23 godine u potpunosti povukla iz kompanije. No, uskoro će sigurno ponovo imati svoje ljude u bordu direktora.

Video: Istorijski kratko obraćanje nemačke kancelarke Angele Merkel

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke