• 5

Došlo je do "procvata" divljih prevoznika širom Srbije, a najviše ih ima na ovom potezu

Sporni šoferi dolaze na stajališta desetak minuta pre termina polaska autobusa i "otimaju" im putnike

  • 5
vozač, vožnja

Foto: Pixabay

Legalni autobuski prevoznici širom Srbije se žale na veliki procvat sive ekonomije u drumskom saobraćaju.

Tokom vanrednog stanja, dok je autobusima bio zabranjen rad, došlo je do ekspanzije sive ekonomije u drumskom saobraćaju - nelegalnog prevoza putničkim i kombi vozilima, pišu Novosti.

Pojedini vlasnici automobila iskoristili su priliku da zarade prevozeći ljude između gradova, a tu praksu su nastavili i posle ukidanja restriktivnih mera.

Iz saobraćajnih preduzeća upozoravaju na "procvat" divljih prevoznika širom Srbije, a naročito na potezu Mali Zvornik - Loznica - Šabac, kao i između Knjaževca i Zaječara.

Nelegalni prevoznici funkcionišu tako što na stajališta dolaze desetak minuta pre termina polaska autobusa i "otimaju" im putnike.

- Oni koriste naša stajališta i prate vreme polaska registrovanih linija, i po ceni autobuske karte prevoze putnike svakodnevno na istim relacijama - objašnjava Svetlana Bjeličić, predstavnica "Rakete" iz Bajine Bašte.

- Za razliku od nas, oni nemaju nikakve obaveze prema državi, zaposlenima i lokalnoj samoupravi. Sve to dovodi do jednog ekonomski neodrživog ambijenta i velikog poremećaja u javnom prevozu putnika, gde smo svi na gubitku, i država i saobraćajne firme - dodaje ona.

stop, znak stop

Kako zaustaviti nelojalnu konkurenciju? / Foto: Pixabay

Marijan Jovanović, vlasnik "Maks Tursa", kaže da se i njegovo preduzeće bori sa nelojalnom konkurencijom na relaciji između Knjaževca i Zaječara.

- To nisu ni taksisti, već pojedinci koji imaju vozila sa sedam sedišta, koja idu ispred naših autobusa i kupe putnike - priča Jovanović, i nastavlja:

"Karta i kod njih košta 220 dinara, ali kada idu van naših polazaka, naplaćuju i skuplje. Tokom vanrednog stanja su se bolje organizovali nego ranije i sada ih ima više".

Prevoznici napominju da se putnici odlučuju za vozače koji voze "na divlje", jer smatraju da su u automobilima bezbedniji nego u autobusima.

Na poseban vid zloupotrebe ukazuje i prevoznik iz Padine, Jan Zemen. On kaže da ima pojedinaca koji rade u Beogradu, a kada ujutru kolima krenu na posao, pokupe putnike i naplate im vožnju, a isto rade u povratku.

Više je, međutim, onih koji organizovano prevoze putnike, nekoliko puta tokom dana.

- Ima pet ili šest firmi koje su registrovane za vanlinijski prevoz, a voze svakodnevno između Padine i Beograda - ističe Zemen, i dodaje da "popunjavaju fiktivne ugovore sa putnicima".

Video: Ljuba Marinković, čovek koji vozi autobus sa osmehom

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Silni

    Poštovana gospodo, iz Rakete, umesto kuknjave uredite vase autobuse, ispostujte putnike koji Vam plate uredno mesečnu kartu, pa Vam prestoje ceo put od Beograda jer vi natrpate pun autobus migranata pa oni koji Vam placaju vise hiljada dinara od jednom, za cenu mesečne karte, ceo put prestoje. Većina putnika koji putuju sa "divljacima" su medicinski radnici koji se ne uklapaju u Vaše linije. Ne bih trošio reči na ljubaznos Vašeg osoblja i urednost autobusa. Sve najbolje i sklonite Vaše "fotografe" blizu autobuskih stajališta koji bez dozvole slikaju sve koje ne ulaze u Vaše autobuse

  • Đorđe T.

    Šta rade Saobraćajna Policija i Komunalna milicija ?

  • Ja

    Postoji aplikacije gde možeš da najaviš put i pokupiš ljude kao fizično lice ako idem iz niš za BG mogu da vozim koga hoču a nigde nema za Đ nek dobrovoljno daju ja dobrovoljno vozim

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke