• 0

Recesija nije izgovor: 5 uspešnih kompanija koje svi znamo, započele su biznis u najgore vreme

Ekonomisti kažu da se u teškim periodima javlja takozvano "preduzetništvo iz nužde"

  • 0
Biznismen, ček, banka, šalter

Da li ste dovoljno hrabri? / Foto: Shutterstock

Šta je zajedničko kompanijama General Motors, Burger King, CNN, Uber i Airbnb? Sve su osnovane za vreme ekonomskih padova. Da, ovi giganti su uspeli da recesiju preokrenu u svoju korist i bustuju poslovanje.

GM je lansiran 1908. godine, kada je američka ekonomija doživela krah nakon finansijske krize "The Panic of 1907". S druge strane, Burger King je svoju prvu pljeskavicu plasirao 1953, kada su SAD opet bile u recesiji. CNN je startovao 1980, odnosno u vreme kada je američka inflacija dostigla 15 odsto.

Zanimljivo je i da su još dve uspešne kompanije, Uber i Airbnb, biznis započele tokom Svetske ekonomske krize, 2007-2009. Ovi primeri su dokaz da recesija i teško finansijsko stanje na globalnom tržištu ne moraju biti prepreka niti izgovor da uplovite u nove poslovne vode, samo je važno da znate kako, u kom smeru da "plivate".

Takođe smo pisali i o tome da su giganti, koji nisu osnovali biznis tokom korone ili drugih potresa iz prošlosti, uspeli da unaprede poslovanje baš zato što je svet "stao". Dok je drugima to išlo na štetu, njima je bilo od koristi. Amazon, Fejsbuk i druge kompanije uvećale su neto dobit na konto karantinskih mera. Onlajn trgovina nikada nije bila profitabilnija.

Svetska banka predviđa pad globalne ekonomije za 5,2 odsto u 2020, što je najgori izgled još od 1946. godine. Mnoge jake ekonomije već su u recesiji, konkretno SAD - od februara, a Banka Engleske prognozira da bi ta zemlja mogla da doživi najoštriji sunovrat još od 1706. godine.

Ipak, kao što nam istorija pokazuje, neke uspešne kompanije "rođene" su u teška vremena. Na primer, uprkos tome što se u Americi za naknadu na osnovu nezaposlenosti prijavilo više od 40 miliona ljudi, takođe je u poslednjoj nedelji maja popunjeno 67.160 prijava za otpočinjanje novog biznisa.

Zanimljivo, ali u odnosu na istu sedmicu 2019. - to je rast od 21 odsto. Ekonomisti kažu da ova pojava nije neobična, jer ljudi koji su ostali bez posla tokom krize, traže nove načine da zarade novac i zavise samo od sebe. Termin koji to označava je "necessity entrepreneurship" (preduzetništvo iz nužde).

Video: Najveći ekonomski izazovi u narednih 10 godina

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke