Ovi brendovi su našli mesto u vašem ormaru? Onda imate zlatni rudnik
Mnogi ljudi su, "zarobljeni" u svojim kućama tokom pandemije, došli na ideju na očiste svoje plakare i odbace, odnosno preprodaju odeću i aksesoare koji im više nisu potrebni. Na platformama za preprodaju odeće trenutno su aktuelne ove marke.
"Reworn clothing" je rastuće tržište za koje se očekuje da će do 2024. godine dostići 64 milijarde dolara prodaje, a trenutna zarada od prodaje iznosi 28 milijardi dolara, navodi se u godišnjem izveštaju analitičke firme "GlobalData".
Prema istom izveštaju, 62 miliona žena je kupilo "second hand" odeću u 2019. godini, što je znatni porast u odnosu na 56 miliona žena iz 2018. Samo ove godine, očekuje se da će onlajn "second hand" tržište porasti za 27 odsto, dok će, prema procenama, maloprodajni sektor opasti za 23%.
Obratite pažnju i na ove brendove: drugu godinu zaredom na vrhu liste za uspešnu preprodaju je kompanija Frye, poznata pre svega po kožnim čizmama. Zatim, Tory Burch, Kate Spade, Coach, Patagonia. Kultni brend Ray-Ban takođe je tražen, baš kao i eko-marka Reformation, koja se zasniva na održivim materijalima.
Platforma za preprodaju, "Poshmark", ne dodeljuje brendovima vrednost, ali plasira one najpopularnije. Od marta ove godine, među njima nije bilo luksuznih, već komercijalnih brendova. Na primer, najprodavaniji su bili komadi kuća Lululemon, Free People, Anthropologie, J Crew, Nike, Adidas, Under Armour i Patagonia. Kupci ih opisuju kao "udobne, pristupačne i primamljive".
Platforma "The RealReal" je dala pregled najpopularnijih luksuznih brendova u poslednjih 10 godina, a oni su: Hermès, Louis Vuiton, Goyard i Tffany & Co. Što se tiče prvog brenda, najtraženija je definitivno ultra skupa Birkin tašna, koja košta od 10.000 dolara pa naviše. Istovremeno, Gucci, Fendi i Dior su vodeće marke, sa najbrže rastućom prodajnom vrednošću.
Dok su potrošači, predvođeni milenijalcima, prihvatali nošenu odeću i pre pandemije zbog svog održivog modela, tržište preprodaje je tokom krize dobilo dodatni podsticaj. Naime, milionski gubici radnih mesta su primorali kupce da režu svoje budžete i razmatraju povoljnije kupovine.
Oko 80 % potrošača više nema problem da kupi "second hand" odeću, pokazuje "ThreadUP" izveštaj. Kako se dalje navodi u tom dokumentu, kada bi svaka osoba ove godine kupila jedan polovni predmet, to bi uštedelo 5,7 milijardi funti koje odlaze na CO2. Zaključak je da popularnost tržišta preprodaje nije izgubljena u maloprodajnoj industriji.
Video: Naručio majicu, dobio haljinu: Ovo su najveći horori onlajn kupovine
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.