Kolgejt i dalje prodaje spornu pastu, koja je top brend na azijskom tržištu
![Darlie toothpastes Darlie toothpastes](https://xdn.tf.rs/2020/06/24/darlietoothpasteovertheyear-460x0.jpg)
Američka kompanija za oralnu higijenu, Kolgejt, najavila je da će preispitati svoj brend paste za zube "Darlie", koja se na kineskom tržištu označava kao "Black Person Toothpaste" (pasta za crnce), a primarno se prodavala pod imenom "Darkie". Naziv je promenjen 1989. godine.
Protesti koji se održavaju širom sveta pod sloganom "Black Lives Matter", zbog ubistva Džordža Flojda, sada primoravaju i Kolgejt da preispita svoju politiku poslovanja, prenose svi svetski mediji, uključujući i britansku agenciju Rojters.
Inače, po tržišnom udelu, "Darlie" je top brend u Kini. I dalje ima isti logo, star 30 godina: belog čoveka u crnoj "senci", sa šeširom i u smokingu, a sama ilustracija je rasno dvosmislena. Pasta "Darkie" je imala "jasniju" ilustraciju, tačnije crnog čoveka, ali se i ova aktuelna ne razlikuje mnogo od prethodne.
"Više od 35 godina zajednički radimo na razvoju marke, uključujući znatne promene imena, logotipa i ambalaže. Trenutno sarađujemo sa našim partnerom na preispitivanju i daljem razvoju svih aspekata brenda, uključujući i samo ime", rekli su iz Kolgejta za Rojters.
"Darlie" kontroliše 17 % na tržištu pasti za zube u Kini, 21 % u Singapuru, 28 % u Maleziji i 45 % na Tajvanu, navodi "Euromonitor International". Kolgejt je 1985. platio 50 miliona dolara za 50 odsto udela u kompaniji "Hawley & Hazel" iz Hong Konga, koja je proizvodila "Darkie".
Najavio je promene logotipa i imena na engleskom 1989. godine, nakon pritiska akcionara i drugih grupa.
Video: Ko je bio pokojni Džordž Flojd zbog koga ratni bubnjevi odjekuju Amerikom?
(Telegraf Biznis)
Video: Lučić: Telekom će imati manje troškove za sportske sadržaje,dolazak PPF važan za SRB
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.