• 0

Kolgejt i dalje prodaje spornu pastu, koja je top brend na azijskom tržištu

Brend koji zove "Darlie" nekada je bio "Darkie", a prodaje se kao top marka u Kini

  • 0
Darlie toothpastes

Foto: Wikipedia/Thomaschiou

Američka kompanija za oralnu higijenu, Kolgejt, najavila je da će preispitati svoj brend paste za zube "Darlie", koja se na kineskom tržištu označava kao "Black Person Toothpaste" (pasta za crnce), a primarno se prodavala pod imenom "Darkie". Naziv je promenjen 1989. godine.

Protesti koji se održavaju širom sveta pod sloganom "Black Lives Matter", zbog ubistva Džordža Flojda, sada primoravaju i Kolgejt da preispita svoju politiku poslovanja, prenose svi svetski mediji, uključujući i britansku agenciju Rojters.

Inače, po tržišnom udelu, "Darlie" je top brend u Kini. I dalje ima isti logo, star 30 godina: belog čoveka u crnoj "senci", sa šeširom i u smokingu, a sama ilustracija je rasno dvosmislena. Pasta "Darkie" je imala "jasniju" ilustraciju, tačnije crnog čoveka, ali se i ova aktuelna ne razlikuje mnogo od prethodne.

"Više od 35 godina zajednički radimo na razvoju marke, uključujući znatne promene imena, logotipa i ambalaže. Trenutno sarađujemo sa našim partnerom na preispitivanju i daljem razvoju svih aspekata brenda, uključujući i samo ime", rekli su iz Kolgejta za Rojters.

"Darlie" kontroliše 17 % na tržištu pasti za zube u Kini, 21 % u Singapuru, 28 % u Maleziji i 45 % na Tajvanu, navodi "Euromonitor International". Kolgejt je 1985. platio 50 miliona dolara za 50 odsto udela u kompaniji "Hawley & Hazel" iz Hong Konga, koja je proizvodila "Darkie".

Najavio je promene logotipa i imena na engleskom 1989. godine, nakon pritiska akcionara i drugih grupa.

Video: Ko je bio pokojni Džordž Flojd zbog koga ratni bubnjevi odjekuju Amerikom?

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke