• 1

Da li je pandemija postala glavni pokretač digitalne transformacije kompanija?

Pandemija virusa COVID-19 donela je tektonske promene na globalnom nivou, gde je pored zdravstvenih sistema, najveći udar pretrpela ekonomija. Dugoročno gledano, sve grane ekonomije beleže gubitke. Pogođene su čak i one, koje se bave proizvodnjom proizvoda ili usluga koji su trenutno deficitarni, te ne mogu opstati na duže staze u sistemu koji je trpi na svim nivoima

  • 1

Iz bezbednosnih razloga, veliki broj kompanija iz skoro svih industrija, sem naravno proizvodne, prešao je na model rada na daljinu. Kompanije se okreću digitalnim strategijama za isporuku svojih usluga i proizvoda. Upotreba interneta preko noći je porasla. Povećala se poseta sajtovima kompanija, građani se polako edukuju i sve više koriste platforme e-trgovine, aplikacije za plaćanja, a veliki je broj i onih koji slušaju predavanja online. Pritisak na tehnologiju i ljude koji upravljaju IT odeljenjima širom sveta nikada nije bio veći.

Zbog svega navedenog IT odeljenja u kompanijama se suočavaju sa potpuno novim setom prioriteta i izazova, a IT stručnjaci su odjednom pod ogromnim pritiskom da obezbede infrastrukturu, aplikacije i bezbednost koje su neophodni za održavanje besprekornog digitalnog iskustva, kako interno tako i eksterno. Dodatni pritisak predstavlja i to što moraju da rade u realnom vremenu, kroz period ogromnih promena, često radeći na daljinu, a sve u cilju kako bi krajnji korisnici bili zadovoljni.

81% IT stručnjaka je izjavilo da je COVID-19 izvršio najveći tehnološki pritisak na njihove organizacije. (Izvor: The Agents of Transformation Report 2020: COVID-19 Special Edition)

Korisnici su, pored toga što očekuju besprekorno iskustvo korišćenja digitalnih usluga, počeli da u većoj meri koriste aplikacije i online servise poslednjih godina, dok se u  periodu pandemije to samo dodatno povećalo. Po istraživanju AppDynamicsa, 8 godina za redom vodeće kompanije za APM rešenja (Rešenja za nadgledanje performansi aplikacija) po Gartneru, korisnici koriste 4x više aplikacija dnevno nego što su svesni toga. Jednostavno, digitalne performanse utiču na odluke o kupovini i lojalnost potrošača -  procenat onih koji tvrde da su lojalniji aplikaciji nego brendu se udvostručio u odnosu na procenat od pre dve godine.

Kako je pandemija dovela do toga da se samo u Srbiji udvostruči e-trgovina, a u Evropi da poraste za 57% (u odnosu na period pre pandemije), jasno govori o promeni u ponašanju korisnika, i načina na koje koriste usluge i kupuju proizvode. Čak su i pijace postale „online“, a preprodavci su preko raznih portala, kao što su ePijaca i Moja pijaca počeli prodavati voće i povrće. Sve ovo dovodi do zaključka da je pandemija postala realan pokretač promena u kompanijama koje moraju hitno da prilagode svoje strategije nastupa na tržištu, kao i da stvore i pokrenu nove digitalne servise i aplikacije u trenutnom okruženju. Kao rezultat, od IT stručnjaka se traži da isporuče velike projekte transformacije u prethodno nezamislivim vremenskim okvirima - i sve to istovremeno pružajući besprekorno korisničko iskustvo.

Saga

Foto: Promo/Saga

Nezadovoljni korisnici mogu narušiti imidž brenda

U eri digitalnog refleksa (kada je korišćenje aplikacija postalo nesvesno, refleksno) korisnici ne praštaju i ne zaboravljaju loše digitalno iskustvo. Dve trećine (66%) korisnika se izjašnjava da bi izbegli probanje brenda poznatog po isporuci lošeg digitalnog iskustva.

Kompanije treba da razumeju ovaj novi fenomen i razviju planove tako da izvuku prednost iz ove evolucije ljudskog ponašanja i  posledica pandemije.

Za one kompanije i brendove koji to urade na pravi način i uspeju da konstantno isporučuju iskustvo vrhunskog nivoa, mogućnosti da upravljaju korisničkom lojalnošću i rastom prihoda od digitalnih servisa su neograničene.

Koji su saveti za kompanije, posebno za njihova IT odeljenja, koje predlaže jedna od vodećih IT kompanija na našem tržištu, Saga, koja je višegodišnji zlatni partner kompanije Cisco, vodeće na polju rešenja za nadgledanje i upravljanje aplikacijama, prenosimo u daljem tekstu:

Donosite odluke i preduzimajte akcije na osnovu uvida u činjenice – isporučivanje uzornog digitalnog iskustva zahteva nadgledanje i upravljanje u realnom vremenu celokupnim tehnološkim setom, od korisničkih uređaja do bazične mreže.

Fokusirajte se na performanse aplikacija – implementacija robusnog rešenja za nadgledanje performansi aplikacije omogućava organizacijama da zaštite performanse kritičnih aplikacija i iskustvo korisnika u produkciji.

Uskladite performanse sa željenim poslovnim rezultatima – merenje i analiziranje performansi aplikacija u realnom vremenu i njihova korelacija sa performansama poslovanja je ključ uspeha.

Ukoliko želite više informacija o tome kako da upravljate lojalnošću korisnika vaših aplikacija i minimizujete rizik poslovanja u turbulentnom vremenu, prijavite se na besplatan webinar, koji se organizuje 22. jula, putem ovog linka.

(Telegraf.rs/PR)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • sl

    Pa o to je jedan od ciljeva ovog vestackog virusa!Ali na prvom mestu je da se pobije sto vise ljudi na planeti!

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke