• 3

Autoindustrija u EU izgubila više od dva i po miliona motornih vozila

Automobilski ekoistem osigurava rad za 14,6 miliona Evropljana, što predstavlja 6,7 odsto ukupne zaposlenosti u EU

  • 3
Gužva u saobraćaju, Saobraćaj, Automobili

Foto: Shutterstock

Evropska automobilska industrija našla se u uslovima pandemije koronavirusa u izuzetno teškoj situaciji, u EU "izgubila" je 2,4 miliona motornih vozila, a očekuje se da pad u ovoj grani u ovoj godini iznosi 25 posto.

Proizvodači vozila morali su da zatvore svoje razvojne centre i proizvodna mesta u EU u proseku 30 radnih dana tokom perioda zaključavanja, što je dovelo do gubitaka u proizvodnji od više od 2,4 miliona motornih vozila do sada.

A ako gledamo napred, očekuje se da će se prodaja automobila smanjiti za rekordnih 25 posto u 2020. godini.

Ovo je saopštilo Evropsko udruženje proizvodača automobila (ACEA) koja je objavilo svoj godišnji koji daje pregled o autoindustriji u EU sa najnovijim podacima, prenosi Indikator.ba.

- Mi smo posvećeni saradnji s kreatorima politika u Briselu i zemljama članicama EU kako bismo osigurali da naš sektor može preživeti i oporaviti se, čime ćemo zaštititi radna mesta, proizvodnju i buduća ulaganja, rekao je Erik-Mark Huitema, generalni direktor ACEA.

Automobilski ekoistem osigurava rad za 14,6 miliona Evropljana, što predstavlja 6,7 odsto ukupne zaposlenosti u EU. Sa 2,7 miliona ljudi koji rade na proizvodnji vozila u 226 fabrika u EU, autoindustrija čini 8,5 posto ukupnih proizvodnih poslova u regionu.

Gotovo 18 miliona vozila proizvedeno je u Evropi u 2019. godini, što predstavlja 20 odsto svetske proizvodnje vozila. Širom sveta izvezeno je 5,6 miliona vozila, cime je EU lani ostvarila trgovinski suficit od 74 milijarde evra.

Autoindustrija ima najveću potrošnju na istraživanje i razvoj u EU, ulaže impresivnih 60,9 milijardi evra godišnje.

Danas je na evropskim putevima 313 miliona vozila. Osim što osiguravaju da se ljudi i robe mogu slobodno da se kreću kontinentom, ta su vozila glavni izvor prihoda država, donoseći više od 440,4 milijarde evra poreza godišnje.

Video: Spaček, legendarno ružno pače koga je voleo ceo svet

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Nemci - kolonizatori

    Automobil, kao proizvod, je jedan od najskzpljih tj. proizvod sa nanabudženijom cenom (u grupi proizvoda za masovnu upotrebu/potrošnju). Pogledajte samo kako su cene telefona, kompjutera i televizora drastično pale u poslednjih 15-ak godina a svi ti proizvodi su itekako tehnološki napredovali. Samo je cena automobila ostala na istom nivou kao ranine. Gramzivost neopisiva! Novi npr. Golf, A3 i slični automobili ne bi smeli da koštaju preko 15.000€ a SUV nikako preko 25.000€ + garancija min. 7 godina. SVE preko toga je šašuljenje i ekstra ekstra ekstra profit.

  • Brka bre

    Neka smanjuju cenu automobila i svako ce kupiti nov auto ionako auto je potrosni material a osiguranje i banke racunaju luksuz ?

  • Pike

    Sve će to nadoknaditi narod kroz veće cene automobila.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke