• 0

Najvredniji turski brend kraći za 300 miliona dolara

"Turkish Airlines" je potpuno obustavio letove u aprilu i maju, a počeo je da ih obnavlja postepeno u junu

  • 0
Turkish Airlines, avio kompanija, avion, logo

Turkish Airlines / Foto: Shutterstock

Turska lira je u padu od početka godine, pri čemu je nedavno zabeležila najslabiji rezultat u istoriji, u odnosu na dolar. Samo dve godine nakon poslednje valutne krize, turski novac je značajno oslabio, a stručnjaci kažu da su razlog za to nekonvencionalni potezi monetarne i fiskalne politike Ankare.

Ta zemlja ovih dana, međutim, nema problem samo sa valutom, već i sa sektorom ugostiteljstva i turizma, koji se postepeno oporavlja, kao i sa najvećim avio-prevoznikom, čije je sedište u Istanbulu.

Naime, "Turkish Airlines" je prijavio neto gubitak u iznosu od 315,9 miliona USD u drugom kvartalu, jer je pandemija Covid-19 uzela maha i stopirala sva putovanja. Prodaja glavne turske avio-kompanije opala je za 67% od aprila do juna, u odnosu na isti period 2019.

Podsetimo, "Turkish Airlines" je, kao i ostale kompanije, bio prinuđen da zbog korona virusa obustavi unutrašnje i međunarodne letove u aprilu i maju, a tek postepeno ih je obnavljao početkom 6. meseca.

Ovaj gigant je, inače, najvredniji turski brend, koji je u istom razdoblju prošle godine upisao neto dobitak od 133 miliona lira.

U drugom tromesečju, prihodi od kargo prevoza su porasli za 90% u odnosu na april-jun 2019, na dolarskoj osnovi. Prihodi od putnika i tehnički prihodi manji su za 96%, odnosno 61 procenat.

Video: Lučić: Telekom će po projekcijama 2023. vredeti 4 milijarde evra

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke