Zašto je svima uvećana rata 6.000 RSD u moratorijumu? Da li banke imaju izvinjenje ili objašnjenje

 ≫ 
  • 14
kredit, novac, pare, vreme, rokovi, banka, pozajmica Foto: Shutterstock

Pojedini građani su se pokajali što su prihvatili moratorijum za otplatu kredita, navode da im je rata uvećana za 6.000 dinara.

Dalje, siptomatično je to što se javlja dosta građana sa identičnim uvećanjem od 6.000 dinara po rati, a da su im različiti iznosi za kredit, pa tako, onaj kome je mesečna rata 20.000, ili drugi kome je 30.000, i treći kome je 40.000, dobili su uvećanje od tih 6.000 dinara.

Na pitanje da li su građani obmanuti i zašto im nije rečeno da moratorijum košta, generalni sekretar Udruženja banka Srbije Vladimir Vasić, gostujući na TV Prva, podseća na ono što je i više puta rekao za Telegraf Biznis - svaki klijent je dobio plan otplate, i nema zatezne kamate već samo redovne.

Kako ističe, kod konkretnih primera treba proveriti kada je kredit uzet, da li pre 5, 10 godina ili na početku ove, jer može da se dogodi da je rata ista, budući da se kamata proporcionalno smanjuje u odnosu na ostatak kredita.

- Moguće je da se radi samo o toj uvećanoj kamati, a ako je ona 6.000 dinara, znači da je ukupno 12.000 za konkretne primere, i možda je bolje da je platite odjednom, kako bi rata nastavila da vam bude ista - naveo je on i pozvao sve građane da se jave UBS, za sva pitanja jer ne isključuje mogućnost i sistemske greške.

I Dušan Uzelac sa portala Kamatica savetuje građane da pitaju banku o čemu se radi, ukoliko imaju nedoumica.

- Jasno se iz vašeg ugovora i ponude moratorijuma može videti o čemu se radi. Pitajte da li banka ima izvinjenje ili objašnjenje - navodi on.

Vasić podseća na tri modela otplate posle moratorijuma, o čemu je Telegraf Biznis ranije pisao. 

Video: Vasić: Bankama rok tri dana da na internet stranicama postave ponudu za moratorijum

(Telegraf Biznis)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • mima

    7. septembar 2020 | 12:03

    koje izvinjenje i objasnjenje pa to jedna od metoda da opljackaju narod

  • xxx

    7. septembar 2020 | 11:59

    Banke su zlo

  • Ikar

    7. septembar 2020 | 10:39

    Pod hitno vratiti kao nekad u normalnim vremenima da ljudi mogu da biraju,da li će platu ili penziju primati u kešu tj.na ruke,ili će i dalje biti taoci ucena i monopola od strane banaka i pošta,za sve postoji rešenje,samo pod uslovom da neko od moćnika nije u dilu sa tim istim bankama i poštama,garantujem da bi vam na vrata dolazili i molili da budete njihov klijent,i da vi diktirate uslove za sve njihove usluge

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>