• 1

Most kod Rače za dve i po godine: Kako teče najveći projekat u regionu u koji ulaže Srbija?

"Projkat će doprineti da budemo konkurentniji i da se brže razvijamo, a građani da bolje žive i budu bolje povezani sa obe strane Drine i Save"

  • 1
Zorana Mihajlović

Foto: Kabinet predsednice Vlade, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture/Zoran Petrović

Most preko Save kod Sremske Rače, u okviru izgradnje autoputa Beograd - Sarajevo, biće izgrađen za dve i po godine, najavila je potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović i istakla da Srbija ulaže ukupno 13 milijardi evra u regionanalne projekte.

- Srbija danas sa svim svojim projektima učestvuje sa 13 milijardi evra u regionalnom povezivanju, sa BiH, Mađarskom, Rumunijom, Severnom Makedonijom i Crnom Gorom. To su sve projekti na kojima radimo, bilo da je u pitanju izgradnja autoputa, brze pruge, ili da je u pitanju samo rekontrukcija određenih puteva - rekla je Mihajlović tokom obilaska gradilišta mosta preko Save u okviru izgradnje deonice autoputa od Sremske Rače do Kuzmina.

Takođe, ističe da se ne grade samo autoputevi i mostovi već i integrisani granični prelazi kako bi ljudi i roba mogli što brže da pređu sa jedne na drugu stranu.

Tako će transportni troškovi biti niži i manje vreme zadržavanja na granici, što će doprineti da budemo konkurentniji i da se brže razvijamo, a građani da bolje žive i budu bolje povezani sa obe strane Drine i Save, napomenula je Mihajlović.

Navodi da joj je to gradilište kod Sremske Rače posebno drago, zato što su na njegovom otvaranju bili predsednici Srbije i Turske Aleksandar Vučić i Redžep Tajip Erdogan.

- Mnogi su bili skeptični i govorili da je to samo priča - dodala je Mihajlović istakavši da se uverila da turska kompanija Tašjapi i domaće firme rade punom parom i da će most biti završen u roku, odnosno za dve i po godine, a verovatno i pre.

Zorana Mihajlović

Foto: Kabinet predsednice Vlade, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture/Zoran Petrović

Ministarka ističe da je taj most veoma važan za regionalno povezivanje.

- Ovaj projekat nije samo pitanje autoputa Sremska Rača - Kuzmin i samo most, ukupno 18 km i ulaganje od 220 miliona evra koliko smo obezbedili za ovaj projekat. Drugi deo ovog prstena ka Sarajevu, jeste od Požege do Kotromana u dužini od 63 km procenjene vrednosti oko 850 do 900 miliona evra -

Mihajlović kaže da ćemo na mostu Bratoljub između Ljubovije i Bratunca imati zajednički granični prelaz, ali da će zajednički prelaz biti i u Sremskoj Rači i u Kotromanu.

To znači da ćemo smanjiti za oko 25 odsto transportne troškove, što će značiti uštedu za neke druge stvari i povećanje brzine protoka ljudi.

Mihajlović je most obišla zajedno sa ministrom saobraćaja i veza Republike Srpske Ðorđem Popovićem, ministrom komunikacija i prometa BiH Vojinom Mitrovićem i ambasadorom Turske u Srbiji Tanžu Bilgičem, kao i potpredsednikom kompanije Tašjapi Emre Tokmakom.

Ministar komunikacija i prometa BiH Mitrović rekao je da će novi most preko Save, ali i deonica puta Kuzmin-Sremska Rača-Bijeljina povezati ne samo narode Srbije, Republike Srpske i BiH, već i njihove privrede, koje su, ističe, važan preduslov za razvoj država.

Ističe da su radovi na izgradnji novog puta i mosta intenzivni i dodao da je jako bitno povezati Republiku Srpsku sa Koridorom 10, a na taj način, dodaje, i Semberija i Banja Luka biće bliže Beogradu.

O kakvom mostu je reč

Zorana Mihajlović

Foto: Kabinet predsednice Vlade, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture/Zoran Petrović

Ukupna dužina mosta biće 1.310 metara.

Sastoji od prilaznih betonskih konstrukcija na levoj i desnoj obali Save, dužine 530 metara i 450 metara i čelične konstrukcije nad rekom dužine 330 metara.

Izgradnja autoputa Beograd-Sarajevo je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u celom regionu, a ukupna procenjena vrednost te investicije je oko dve milijarde evra.

Srbija je prošle godine krenula u izgradnju prve deonice, od Sremske Rače do Kuzmina, u dužini od 18 kilometara, a vrednost investicije je 220 miliona evra.

Trenutno se radi projektna dokumentacija za drugu deonicu, Požega-Kotroman.

Takođe, Srbija će učestvovati i u izgradnji deonice Rača-Bijeljina na teritoriji Republike Srpske, u dužini od 17 kilometara , a procenjena vrednost radova je oko 136 miliona evra, ne računajući eksproprijaciju i druge troškove.

Autoput Beograd-Sarajevo će biti prvi autoput između Srbije i neke od zemalja u regionu gde ćemo imati zajedničke granične prelaze: u Sremskoj Rači na teritoriji Srbije, a u Kotromanu na teritoriji BIH.

Već je formiran Operativni tim koji će raditi na uspostavljanju zajedničkih graničnih prelaza.

Jedan takav prelaz biće uskoro i na mostu Ljubovija-Bratunac, u Bratuncu, gde je prošle nedelje potpisan Sporazum o zajedničkom održavanju 11 mostova između Srbije i BIH na Drini, Savi i Uvcu.

Srbija je za održavanje šest mostova na Drini namenila oko 15 miliona evra za tri godine, 2021-2023.

Pre samo nekoliko godina, praktično nije bilo zajedničkih projekata između Srbije i RS i Srbije i BiH.

Takođe, već je izgrađen most Bratoljub, a biće izgrađen i novi aerodrom u Trebinju vredan 55 miliona evra, gde se prvi letovi očekuju od 2022. planu je i izgradnja brze saobraćajnice Slepčević - GP Badovinci, u dužini od 15 kilometara, a vrednost tog projekta je 75 miliona evra.

Video: Zorana Mihajlović: Formiran tim koji će raditi sa DFC 24 sata dnevno

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dodola

    Mostovi, aerodromi, seobe srba ka Srbiji.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke