• 42

Kad ćemo bocu za auto-plin plaćati 100 evra? Ovo su preduslovi do vožnje na gas u Srbiji

, Telegraf Biznis

Auto plin je preopterećen poreskim i drugim nametima

  • 42
auto gas, plin automobil

Foto: Shutterstock

Gas je gorivo budućnosti i postaće u jednom trenutku dominantan, a Srbija planira da zbog ekološke situacije smanji akcizu na taj derivat.

Očekuje se da tada auto plin pojeftini. Tada bi bilo prihvatljivo za potrošače da se prebacuju na vozilo na gas. Opširnije o tome je u intervjuu za Telegraf Biznis govorio ministar Goran Trivan.

Kako je rekao, u pitanju je jedna od mera kojom država pokušava da smanji zagađenje jer se trenutno daju subvencije samo za električna i hibridna vozila. Međutim, pored subvencija, važna je i akcizna politika.

Kako je praksi? Koliko je realno da ovo zaživi što pre? I koliko bi nas koštalo?

- Politika ulaska u zaštitu životne sredine bez ulaska u politiku akciznog oporezivanja je nemoćna - rekao je za naš portal Tomslav Mićović iz Udruženja naftnih kompanija Srbije.

Prema njegovim rečima, morada se prati tendencija i na drugim tržištima.

- Sama pomoć u ugradnji uređaja za TNG mislim da neće biti dovoljna, ukoliko ostane onaj drugi deo, a to je preskup gas - navodi naš sagovornik.

Podseća da Evropa ima svoju strategiju gde su definisana alternativna goriva i u koju se svrstavaju u bio goriva - TNG, etanol... pet ukupno za koje postoji preporuka subvencionisanja i pomoć.

auto gas

Foto: UNKS

- Kada gledate Srbiju, kako bismo mogli najbolje da ostvarimo pozitivan efekat za zaštitu životne sredine koristeći alternativna goriva? Pa, imamo proizvođače za TNG, kao i veleprodavce, prostore za veliko skladištenje tečnog gasa. Imamo transportere, brodske kapacitete i mrežu stanica po celoj Srbiji. Dakle, imate već gotovu infrastrukturu - objašnjava on.

To znači da bi efekti mogli da budu veoma brzo vidljivi jer postoji sve što je potrebno, odnosno svi preduslovi.

Dostavna vozila da pređu na TNG

Jedan od predloga, za koji se i Mićović zalaže jeste da dostavna vozila koriste subvenciju za TNG, ili da gradovi odrede meru da kamioni na dizel na ulaze u centar.

- Onda bi te firme morale da kupe nešto na struju ili TNG - govori on.

auto gas

Foto: UNKS

Trenutno na tržištu, cene ugradnje uređaja za plin kreću se od 300, 800 pa i do 1.000 evra po automobilu, a državna subvencija bi bila bespovratna subvencija, u celosti.

Na pitanje, da li zaistaugradnja auto-plina može da bude dosta jeftinija, Mićović navodi:

- Podjedanko je važno, pored cene ugradnje, ovo drugo, a to je da akciza mora na gas mora da se smanji jer je gas preopterećen nametima - ističe on.

Video: Svet i Evropa su gladni automobilskih guma, a Japanci će ih hraniti iz Srbije

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • R9

    Em skupo gorivo, em atesti, em trosi vise, a trosi i ulje. Na kraju skuplje nego samo benzin. + slabije ide i mirise na pomfrit... A da ne pominjem sto nam je registracija preko 2.0 uzasna. Kakva je to politika da auto star 10 godina sa 2.2 motorom tretirate kao luksuz? Sve same neznalice u vlasti...

  • branko

    kod nas masovno prelaze kamioni na Dizel-TNG, pravi ogromne ustede na potrosnji goriva, oko 20% na 100km, izduvni gasovi smanjeni za 50%, dizel-tng buducnost

  • Neko

    Najveći problem je sve više savremenih benzinaca sa direktnim ubrizgavanjem, gde je ugradnja gasa skupa. Ova starija vozila gazi vreme gde može gas za 500 evra

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke