Jedna mašina iz kancelarijskog "arsenala" najviše se kupovala ove godine, a nije računar
Govorimo o štampaču, čija je važnost tek sada isplivala u prvi plan, kada su milioni zaposlenih počeli da rade od kuće, a mnogi od njih nemaju ovu mašinu
Pandemija korona virusa čini da daleko više obraćamo pažnju na stvari kao što su zdravlje, cenimo više momente sa prijateljima, ručak na otvorenom, ali takođe i da cenimo više svoj štampač.
Da, štampač, parče opreme u svakoj kancelariji koje je postalo jedan od najtraženijih proizvoda tokom pandemije. Iako deluje neverovatno, ogroman rast tražnje za kućnim štampačima je nešto što će izgleda potrajati i duže od krize.
Kako se navodi u nedavnom izveštaju Deloitte-a, kada je pandemija korona virusa krenula, stotine miliona ljudi je ponelo računare iz kancelarije kuće, ali su ostavili štampače. Ovaj detalj nije delovao previše bitan dok svi kolektivno nismo shvatili koliko često ustvari štampamo, a ni ne razmišljamo o tome.
Pored mase izveštaja, faktura i drugih dokumenata, sada zbog pandemije i rada od kuće štampamo i masu adresnica, dokumenata za potpisivanje, potvrda i drugih dokumenata koje zahtevaju svi oko nas: od kurirskih službi do klijenata i saradnika.
Upravo je to i razlog zbog čega su mnoge kompanije zaposlenima isplaćivale jednokratne dodatke za nabavku opreme. Čak i neke sitne privatne poslove koji smo ranije štampali na kancelarijskom štampaču i nadali se da niko neće zameriti, nekako smo "izbrisali iz sećanja" i tek selidbom na rad od kuće shvatili koliko zapravo štampamo i privatno.
Deloitte predviđa da će prodaja multifunkcijskih kućnih štampača ove godine porasti za 15% na skoro 29 milijardi dolara. To je duplo više od godišnje stope rasta koja je bila predviđena pre izbijanja korona virusa.
Ako pogledamo region zapadnog Balkana, cifre su još veće. Kompanija Epson je nedavno podelila informaciju o prodaji njihovih EcoTank modela koji su veoma popularni zbog ekstremno niske cene po strani štampe, nakon inicijalne kupovine uređaja.
Štampači su tako imali prosečan rast prodaje od 63% na Zapadnom Balkanu, u periodu od aprila do kraja juna 2020, u odnosu na prvi kvartal prošle godine.
Ukoliko se pogledaju individualna tržišta dolazimo do još zanimljivijih podataka. Rast prodaje EcoTank štampača u Srbiji iznosi 23.64%, u Sloveniji 60.20%, a u Hrvatskoj neverovatnih 104.27%.
Ako uzmemo u obzir i činjenicu da je tržišni udeo tih štampača u Hrvatskoj dosta veliki, preko polovine tržišta, možemo pretpostaviti da je glavni faktor neverovatno niska cena po odštampanoj stranici, visoka pouzdanost zbog jednostavnosti i lako održavanje - faktori koji su bitni kompanijama koje se oslanjaju na udaljenu radnu snagu, gde je održavanje nepouzdane opreme pogubno za poslovanje.
Štampači, međutim, nisu jedini komad "nostalgije" koji u poslednje vreme doživljava bum. Ako pogledamo trendove na društvenim mrežama, možemo videti da se vraćaju i roleri, hrana u konzervama, domaći hleb, čak i projektori postaju sve popularniji zbog zatvaranja bioskopa širom sveta.
Ali, ako za bilo koji od ovih trendova možemo reći da će trajati i duže od pandemije, to su svakako štampači. Zabrane kretanja i prebacivanje radne snage na rad od kuće, naterali su mnoge kompanije da kreiraju nove procese, načine rada, procedure, i da zakorače u novu realnost, gde veliki deo zaposlenih ne mora da dolazi u kancelariju.
Takve promene će sigurno uticati i na trendove u prodaji, a štampači su definitivno neočekivano tražena roba. I eto, štampač, do skoro nedovoljno cenjeni deo svake kancelarije za kojim su mnogi zaplakali kada su shvatili koliko im je stvarno potreban, "zacementirao" je svoju poziciju u pokretu masovnog rada od kuće.
Da li će se skok nastaviti ili će kriva prodaje štampača postati opet ravna, videćemo verovatno početkom sledeće godine.
Video: Radnici koji će raditi od kuće do 2021. godine ili - zauvek?!
(Telegraf Biznis/PR)
Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.