Navala na privatne letove: Svet se opet zaključava, šta to znači za avio-kompanije?
Avio-kompanije su počele da smanjuju kapacitete i otkazuju letove na britanskim linijama dok se zemlja priprema za ulazak u drugu blokadu zbog koronavirusa, a to će zabraniti sva putovanja.
Šta to znači za druge prevoznike nije još poznato jer je još nejasno kako će se primeniti engelski lokdaun. Činjenica je da će prevoznici narednih dana smanjiti broj mesta za 70%, na osnovu procena rasporeda.
Izi džet, najveća niskotarifna avio-kompanija u Velikoj Britaniji, otkazuje sve, uključujući letove na špansko ostrvo Tenerife, portugalski Algarve i gradove poput Amsterdama.
Nasuprot tome, operateri privatnih aviona beleže skok u last minute rezervacijama jer imućnije porodice očigledno, očajnički žele da izbegnu lokdaun.
Specijalni čarter, Air Partner Plc saopštio je da beleži nagli porast interesovanja ljudi za destinacije iz Velike Britanije i ka Kanarskim ostrvima.
Air Partner Plc, navodi da je najava vlade o lokdaunu podstakla trenutni skok interesovanja za privatne letove iz Ujedinjenog Kraljevstva i da ih već ima pre četvrtka.
- Počeli smo da primamo i rane upite za rezervacije privatnih aviona u decembru, jer putnici žele da znaju da li su osigurani kako bi mogli da putuju tokom perioda praznika, i kada se nadamo da će neka ograničenja biti ukinuta - navode iz ove avio kompanije.
U međuvremenu je regionalni menadžer vazdušnog saobraćaja Eurocontrol upozorio da se broj putnika neće potpuno oporaviti dugi niz godina bez efikasne vakcine protiv Covid-19.
Britanija će inače nametnuti zabranu putovanja od večeras od ponoći, a trajaće do decembra.
Avio - industrija je i bez toga već bila na kolenima, ugašeno je hiljade radnih mesta, prizemeljeno je na stotine aviona, i trenutno mnoge raspordaju imovinu.
Britanija nije jedina koja poziva na zabranu putovanja, a Nemačka i Francuska takođe nameću ograničenja.
Francuska je prošle nedelje ušla u blokadu koja uključuje i zabranu putovanja. Procene su da će dnevno biti leteti oko 25.000 putnika, u odnosu na uobičajenih 200.000, a u međuvremenu je i Nemačka ograničila većinu putovanja.
Privatnici sigurniji?
U trenutku kada je početkom jula za 74% zabeležen pad komercijalnih letova, privatne avio kompanije su zabeležile rast od 5%, kako je pokazala analiza konsultantske firme za vazduhoplovstvo Argus. Zabrinuti za sigurnost u toku avio-putovanja, mnogi se sa komercijalnih letova sve više okreću privatnim letovima.
Pojedine privatne avio-kompanije se trude da nude pristupačne cene. Uz to, putnici nisu obavezni da dođu 2 sata ranije na aerodorom, već je dovoljno da tu budu 20 minuta pre poletanja. A i broj ljudi tokom leta je značajno manji, jer podrazumeva maksimalno 30 osoba u avionu, a najčešće je taj broj ograničen na maksimalnih 10 putnika, što sve zavisi od tipa letilice.
Ipak, koliko god to delovalo primamljivo, najveći nedostatak takvog načina putovanja jesu cene.
Naravno da se posebna pažnja u avionima obraća na higijenu, ali i na ponudu hrane i pića, koja je na visokom nivou. Osoblje u svim avionima maksimalno proštuje pravila zaštite, te nose svu potrebnu opremu, kako bi maksimalno svoje putnike zaštititili i obezbedili im ugodno putovanje.
Video: Avion Er Srbije vratio139 naših ljudi iz Moskve i Bratislave
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
DRagutin
Sramota šta se radi sa ljudskim rodom na planeti... Ali ko zna, možda nam tako i treba! Osnovno pravo na slobodu kao ljudskog bića nam se zabranjuje!
Podelite komentar