Menadžeri u Srbiji pred velikim izazovom, a rast će zavisiti od digitalizacije i sektora usluga
želje kupaca se veoma brzo menjaju
Aktuelna pandemija covid-19 stavila je pred menadžere u Srbiji izazov brže implementacije digitalnih strategija i velikih promena u ulogama i znanjima zaposlenih. Sve ono što je potrebno za uspešno vođenje poslovanja.
Globalni rast dalje, zavisiće od digitalizacije i sektora usluga, a vodeći consumer businesses 2030 se još nisu rodili i biće potpuno drugačiji od onih danas.
Ritejleri su pod pritiskom već godinama, covid je to samo dodatno pojačao, a i želje kupaca se veoma brzo menjaju.
Siguran sam, da ni jedna firma ne može da zadovolji sve potrebe na taj način i da će novi tipovi partnerstva iz različitih industrija biti potrebni. Nove digitalne platforme imaju ogroman potencijal, da prerastu u najveće globalne kompanije sveta i postanu milijardni biznisi ali u isto vreme stvaraju potpuno promenu u razmišljanju kao što su novi operativni modeli, sam proizvod nije jedina najbitnija stvar, povezivanje sa partnerima unutar a i van industrije, nov način povezivanja sa konačnim kupcima i slično.
Ovakav način razmišljanja je svakodnevnica na MIT-ju i Stanfordu a vidimo da vizionarksi CEO-evi i start up-ovi po celom svetu već na veliko rade na tome.
Ljudski resursi su najvažnija komponenta gotovo svih firmi, što definitivno vredi i u digitalnom svetu, dok su tehnološke kompanije i telekomi trenutno predvodnici što se tiče digitalne transformacije.
(Autor: Domen Zadravec, vodeći partner u jednoj od najuticajnijih svetskih konsultantskih kuća EY-Parthenon)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.