Taman smo stavljeni na mapu sveta za ove baterije, a one se pale: Šta je problem u e-vozilima?

  • 0
Makron želi da Francuska ima Foto: Shutterstock

Proizvođači automobila koji žele da napreduju na tržištu električnih vozila nedavno su naleteli na prepreke: baterije se neprestano pale.

Krajem septembra, BMW je pokrenuo opoziv u SAD na 10 različitih priključnih hibridnih modela zbog rizika od požara izazvanog otpadom koji je možda ušao u ćelije baterija tokom proizvodnje. Tada je početkom oktobra Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na autoputevima otvorila istragu o izveštajima o očigledno spontanim požarima akumulatora u električnim vozilima Ševrolet bolt. GM kaže da sarađuje u vezi istrage.

Nekoliko dana kasnije, Hjundaji je objavio da povlači 6.700 terenaca Kona elektrik u Sjedinjenim Državama, nakon što je dobio brojne izveštaje o paljenju vozila dok su bila parkirana. Opoziv će se proširiti na ceo svet.

Po svemu sudeći, požari na baterijama na električnim automobilima i dalje su retke pojave, čak i u poređenju sa požarima na benzinu i dizelu. Ali oni dobijaju pažnju jer se tehnologija električnih vozila i dalje smatra relativno novom.

To ima potencijal da potencijalne kupce odvrati od rastućeg tržišta električnih automobila, rekla je Mišel Krebs, direktorka u auto kući AutoTrader.

Matična kompanija redovno ispituje kupce automobila o njihovim prioritetima prilikom traženja novog vozila, a prva dva su uvek pouzdanost i sigurnost. Izveštaji o zapaljenim vozilima su očigledno loši po obe tačke.

Tesla se sa tim suočio prošle godine nakon dva požara akumulatora, koja su ga podstakla da ažurira softver svog vozila.

Zašto baterije gore?

Litijum-jonske baterije, bilo da su u automobilima, pametnim telefonima ili automobilima, mogu da se zapale ako su nepravilno proizvedene, oštećene ili zloupotrebljene ili ako softver koji štiti bateriju od previše ili premalog električnog punjenja nije uspeo da odradi svoj posao.

Akumulatorske ćelije su pojedinačne male baterije koje se u električnom automobilu nalaze u baterijskom paketu. Električni automobil može imati stotine ili čak hiljade baterija u jednom ili više takvih paketa.

Kako saznajemo, građani Srbije do sada su kupili 127 ekoloških vozila, odnosno toliko je doneto rešenja o odobravanju subvencija. Od navedenog broja, sklopljeno je 50 sporazuma, a u radu je 26 zahteva.

(Telegraf Biznis)

Video: Usvojen budžet, republička kasa za sledeću godinu teška 2.346,2 milijarde dinara

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>