• 1

Ova roba ima sve manje kupaca, a krajnji ishod zavisi od Bajdenove politike?

Pad prodaje luksuzne robe nije toliko dramatičan zahvaljujući Kinezima, jer se tamošnje tržište u ogromnoj meri oporavilo od posledica krize

  • 1
prada

Foto: Unsplash

Skoro punih devet meseci, koliko traje pandemija u većem delu svetu, sektor luksuzne robe ne može da se oporavi, jer kupaca nema kao pre. Ljudi i dalje radije kupuju esencijalne stvari, nego skupe cipele i torbe. Odeći, nakitu i proizvodima za lepotu predviđa se pad za oko 25 odsto.

Ova kriza je uspela da maltene uništi šestogodišnji uzastopni rast ovog sektora, a situacija još nije toliko dramatična zato što se lična potrošnja u Aziji, pre svega u Kini, polako vraća na staro. Poznato je da Kinezi vole brendirane komade odeće, obuće i aksesoara, mada su navikli da ih kupuju kada putuju u inostranstvo.

Podatke o padu prodaje u ovom sektoru objavila je konsultantska kuća Bain, a kako se dalje navodi u studiji - oni nisu toliko poražavajući, jer je proletos prognoza bila da će pad iznositi 35 odsto. Kako smo već pomenuli, Kinezi su "izvukli stvar", budući da se samo u toj zemlji proda gotovo trećina sve svetske luksuzne robe.

Sektor skupocene robe bi u 2020. trebalo da ostvari 217 milijardi evra prihoda, što je za čak 64 mlrd evra manje nego u 2019. Inače, ovo je prvo smanjenje prihoda luksuzne robe još od krize iz 2009, kada je industrija pala 9%. Od tog pada se oporavila naredne godine, a kako će biti sada?

Teško je dati preciznu ocenu, jer je situacija u vezi sa virusom korona vrlo neizvesna. Moguće da je da će neke države u narednom periodu ponovo obustaviti rad objekata koji prodaju neesencijalnu robu, kao i da će doći do zabrana putovanja.

Na oporavak konkretno ovog sektora, kažu iz Bain-a, mogao bi uticati pronalazak delotvorne vakcine, ali i politika. Iz kompanije kažu da će izgledi biti jasniji u drugom kvartalu 2021, kada se vidi kolika je potrošnja u Kini, kakav je uticaj stimulativnih mera u SAD i Evropi, kao i da li će biti promene poreske politike posle američkih izbora.

Bajden bi mogao da uvede da se oštrije oporezuju oni koji zarađuju više.

Video: Šta je zapravo muškarcima u glavi kad se pomene šoping?

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • 5544

    Jednostavno je, smanjite te astronomske cene,za jednu vasu tasnu covek moze da auto kupi,da se ceo obuce mozda i kucu...tako da niste realni..

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke