Ova roba ima sve manje kupaca, a krajnji ishod zavisi od Bajdenove politike?
Pad prodaje luksuzne robe nije toliko dramatičan zahvaljujući Kinezima, jer se tamošnje tržište u ogromnoj meri oporavilo od posledica krize
Skoro punih devet meseci, koliko traje pandemija u većem delu svetu, sektor luksuzne robe ne može da se oporavi, jer kupaca nema kao pre. Ljudi i dalje radije kupuju esencijalne stvari, nego skupe cipele i torbe. Odeći, nakitu i proizvodima za lepotu predviđa se pad za oko 25 odsto.
Ova kriza je uspela da maltene uništi šestogodišnji uzastopni rast ovog sektora, a situacija još nije toliko dramatična zato što se lična potrošnja u Aziji, pre svega u Kini, polako vraća na staro. Poznato je da Kinezi vole brendirane komade odeće, obuće i aksesoara, mada su navikli da ih kupuju kada putuju u inostranstvo.
Podatke o padu prodaje u ovom sektoru objavila je konsultantska kuća Bain, a kako se dalje navodi u studiji - oni nisu toliko poražavajući, jer je proletos prognoza bila da će pad iznositi 35 odsto. Kako smo već pomenuli, Kinezi su "izvukli stvar", budući da se samo u toj zemlji proda gotovo trećina sve svetske luksuzne robe.
Sektor skupocene robe bi u 2020. trebalo da ostvari 217 milijardi evra prihoda, što je za čak 64 mlrd evra manje nego u 2019. Inače, ovo je prvo smanjenje prihoda luksuzne robe još od krize iz 2009, kada je industrija pala 9%. Od tog pada se oporavila naredne godine, a kako će biti sada?
Teško je dati preciznu ocenu, jer je situacija u vezi sa virusom korona vrlo neizvesna. Moguće da je da će neke države u narednom periodu ponovo obustaviti rad objekata koji prodaju neesencijalnu robu, kao i da će doći do zabrana putovanja.
Na oporavak konkretno ovog sektora, kažu iz Bain-a, mogao bi uticati pronalazak delotvorne vakcine, ali i politika. Iz kompanije kažu da će izgledi biti jasniji u drugom kvartalu 2021, kada se vidi kolika je potrošnja u Kini, kakav je uticaj stimulativnih mera u SAD i Evropi, kao i da li će biti promene poreske politike posle američkih izbora.
Bajden bi mogao da uvede da se oštrije oporezuju oni koji zarađuju više.
Video: Šta je zapravo muškarcima u glavi kad se pomene šoping?
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
5544
Jednostavno je, smanjite te astronomske cene,za jednu vasu tasnu covek moze da auto kupi,da se ceo obuce mozda i kucu...tako da niste realni..
Podelite komentar