• 0

Zašto su kupci izbegavali online kupovinu na Crni petak?

Postoje neke prednosti kada je u pitanju online kupovina, a to je da se u roku od 14 dana može odustati od kupovine

  • 0
Marko Dragic, Black Friday, crni petak, Biznis kolumna

Ilustracija: Nikola Jovanović Foto: Privatna arhiva/Shutterstock

Slike koje su kružile internetom pre tačno nedelju dana, najbolji su pokazatelj kako smo pali na ispitu kada je u pitanju "crni petek".

Nadamo da se Crni petak nece ostaviti crne poslednice kada je u pitanju zdravlje građana. Upravno su te slike najbolji pokazatelj da potrošači ne menjaju tako lako svoje navike kada je u pitanju kupovina u poslovim prostrojima.

Popusti koji su bili u prodavnicama potrošači su takođe mogli da iskoriste i putem online kupovine.

Zašto su kupci izbegavali takav način kupovine?

Verovatno je u pitanju neko nepoverenje, da će biti prevareni na neki način, da neće dobiti ono što su naručili, da neće naći određeni broj/boju, da je bolje da probaju odmah taj proizvod, i niz drugih okolnosti. Bar zbog trenutne epidemiološke situacije, potrošači su mogli da promene svoje navike i promene način kupovine.

Online trgovina je svakako bezbednija i sigurnija bar u ovom trenutku. Razumljivo je da stariju populaciju nije lako nagovoriti da promene svoje navike i pređu na online trgovinu, dok je to neočekivano kod mlađe populacije.

Postoje neke prednosti kada je u pitanju online kupovina, a to je da se u roku od 14 dana može odustati od kupovine ukoliko niste zaista zadovljini sa proizvodom kojim se kupili, dok na primer, tu mogućnost nemate kada je u pitanju kupovina u poslovim prostrojima.

A da nisu sasvim zadovoljni, pokazao je broj žalbi. Potrošači su se najviše žalili na sam dan Crnog petka, želeli su da zamene proizvod za drugi, jer nisu zadovoljni sa kvalitetom. Kako su navodili u žalbama koje su nam pristigle, proizvod "ne ispunjava očekivanja" i to je kada je su u pitanju kućni aparati, informaciona i komunikaciona oprema.

Kada je u pitanju odeća i obuća uglavnom kupci žele da zamene za drugi proizvod, jer im veličina nije odgovarajuća, boja nije dobra, itd.  Pored toga dosta prigovora je bilo na cene i visinu popusta, potrošači su nam javljali da je jedna cena na rafu, a druga na kasi.

Video: Redovi i redovi: Puni tržni centri u Beogradu za Crni petak

(Autor: Marko Dragić, pravni savetnik u NOPS)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke