• 0

Šeri se vraća u život zahvaljujući praznicima: Španci prenose "tapas momenat" u svoje domove

Uvođenje elegantnijih šerija, kao što je Pedro Ximenez, privuklo je pažnju mlađe generacije koja mu se okreće, dok ove dane mahom provodi kod kuće

  • 0
vino

Foto: Unsplash

Vino je u jednom momentu, kao i razni drugi sektori, bilo značajno pogođeno korona krizom, pre svega zbog opale potražnje, usled otkazivanja proslava i zatvaranja restorana.

Ali, Božić i Nova godina mogli bi da oporave mnoge biznise. Šeri (heres) je likerno vino iz Španije, koje se destiluje nadomak grada Heres de la Frontera (Andaluzija). Španci ga još zovu i Vino de Jerez.

Ono je deo tradicionalne ponude na katoličko Badnje veče, 24. decembra, a obično čašu šerija prati parče pite. Flaša se posebno ukrašava za praznik: ima crveno odelo i šešir iste boje, a istraživačka firma "Nielsen" izveštava da se posle godina stagniranja ovo vino "vratilo u život".

Naime, prodaja je porasla 17,6 odsto, tokom 12 nedelja do 5. decembra. Trgovci kažu da šeri ove godine kupuju i stari i mladi, na primer, iz udruženja kažu da su ove godine prodali dodatnih 44.000 litara šerija, a prodaja je skočila 70 odsto u odnosu na 2019. godinu.

Uvođenje elegantnijih šerija, kao što je Pedro Ximenez, privuklo je pažnju mlađe generacije koja mu se okreće, dok ove dane mahom provodi kod kuće. Analitičari kažu da je obnovljeno interesovanje za šeri započelo tokom prvog karantina, kada su ljudi počeli da isprobavaju različite napitke, pa čak i da mešaju sopstvene koktele.

 

Portparol "Majestic Wine"-a kaže da su oni takođe zabeležili raste prodaje šerija od 70%, te da su povećali ponudu u 2020. zbog velikog interesovanja. Kaže da je reč o "tapas efektu", jer su Španci navikli da meze (male sendviče) jedu uz vino.

Nakon zatvaranja restorana, želeli su da to iskustvo dožive i ponove kod kuće. A šta je bolje u karantinu od ukusne hrane, grickalica i čaše dobrog vina? Šeri je tu pronašao svoje počasno mesto. 

Lanac supermarketa "Waitrose" izvestio je da je prodaja slatkog šerija porasla 24%, a suvog - 20 procenata. "Majestic Wine" više prodaje suvlje vino, a naročito Fino i Amontillado. Kažu da je još rano govoriti o tome da li je ovo trenutni bum za šeri, ili će se uvećana prodaja nastaviti i nakon krize.

Video: Članovi benda Orthodox Celts iskoristili vanredno stanje za svoj novi proizvod - pivo

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke