Saša Šuša: Svet se sve više okreće ka angažovanju spoljašnjih saradnika a ne klasičnom zapošljavanju
Srpska frilens scena je, po svim standardima, izuzetno razvijena, a pandemija koronavirusa dodatno je doprinela njenom razvoju
Broj ljudi koji žele da izlaskom na internet tržište raste, budući da su najveće prednosti ovakvog rada – zarada, jer radite onoliko koliko vam je novca potrebno, ali i nezavinost i mogućnost raspolaganja sopstvenim vremenom.
Godinama unazad, Payoneer, platforma za prekogranično plaćanje, pomaže srpskim frilenserima da naprave iskorak i olakša im poslovanje na međunarodnom tržištu. O načinima na koje to čini, razgovarali smo sa Sašom Šušom, brend ambasadorom ove kompanije. Za sebe kaže da se trudi da bude otvorenog uma, da uči i da se razvija u skladu sa promenama, kako na globalnim, tako i na lokalnim tržištima. Saradnja sa Payoneer porodicom traje više od šest godina, a kako kaže, nastala je iz želje da se ljudima u Srbiji predstavi mogućnost rada na globalnom tržištu, a bez odlaska iz zemlje.
- Govoreći o saradnji sa Payoneer-om, za šta ste Vi tačno zaduženi? Kako izgleda jedan Vaš radni dan?
Što se tiče saradnje sa Payoneerom sebe uglavnom gledam kao „prevodioca“ odnosno nekog ko iz aktuelnih poslovnih aktivnosti i aktuelnih aktivnosti Payoneer zajednice u Srbiji može da da ukaže na potrebe i probleme koji su „gorući“ kako bi se što pre pronašlo adekvatno rešenje, naravno ukoliko je to moguće i u oblasti rada Payoneera. Umogome tu pomaže aktivnost na Payoneer Serbia Official Facebook grupi. Za sad smo ograničeni na održavanje webinara, dok smo ranije pre pandemije veoma uspešno organizovali i održavali Payoneer Forume.
- Na koji način Payoneer pomaže preduzetnicima i kompanijama na naprave iskorak?
Postupak naplate i upravljanja sa sredstvima je pojednostavljen, prekogranični transferi nisu nikakav bauk i nepoznanica. Recimo Payoneer ima jedinstvenu uslugu dodeljivanja unikatnog broja računa na ino tržištima kao što tržišta SAD, EU, Japan, Kanada i druga, pa korisnici Payoneer usluga prilikom rada sa klijentima na tim tržištima ne rade preko međunarodnih transfera novca no kao lokalna preduzeća, što dalje umnogome pojednostavljuje naplatu i komunikaciju sa klijentima te se ponovna i dugoročna saradnja lakše ostvaruje. Ukratko, budete prepoznati kao lokalna kompanija na tom tržištu.
- Koju vrstu obuka/webinara Payoneer organizuje i kome su one namenjene?
Najčešće su to interesantne priče iz industrije gde naši gosti podele svoja iskustva. Sadržaj tokom webinara kao i mogućnost postavljanja pitanja učesnicima čini da ti webinari budu jednako interesantni i početnicima i iskusnim profesionalcima. Izbor teme bude da nisu ograničene samo na frilensere ili samo na preduzetnike već da budu podjednako primenjive u oba sveta. Takođe bih istakao da komunikacija između učesnika često ne bude završena sa krajem webinara no da se ona nastavi i putem drugih kanala.
- Na osnovu Vašeg iskustva, kojim kvalitetima srpski frilenseri/preduzetnici i kompanije mogu da se pohvale i istaknu na međunarodnoj sceni?
Odgovornošću, odličnim projekt menadžmentom, kvalitetom i odličnim odnosom uloženo – dobijeno. Naš geografski položaj je odličan za saradnju sa EU i SAD tržištima, poznavanje engleskog jezika je na zavidnom nivou i imamo mnogo talentovanih ljudi.
- Šta biste poručili onima koji žele da se pridruže frilens svetu? Gde su potreškoće, a gde sve ide „kao podmazano“?
Najveće prepreke su uvek u nama, danas postoji velika količina uputstava kako da se počne sa radom na globalnom tržištu. Jedan od njih je i Payoneer blog. Svet se sve više okreće ka angažovanju spoljašnjih saradnika, a ne klasičnom zapošljavanju, tako da i rad na platformama za frilensere nije nekakva nepoznanica. Bitno je samo da pronađete svoja interesovanja i da imate volju i želju za radom. Možda ako na nekoj platformi i ne nađete posao, na nekoj drugoj hoćete, ali će vas u svakom slučaju Payoneer ispratiti da brzo i sigurno raspolažete sa svojim zarađenim sredstvima.
- Kada je reč o ovoj vrsti karijere, šta je po Vašem mišljenju najčešća zabluda u koju većina veruje?
Da je to nešto jako teško i da trebaju nekakve posebne veštine.
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
lisica ns
Je l moguce da nema ni jednog pitanja o aktuelnoj temi poreza i frilensera?
Podelite komentar