Sladoled koji u Srbiji još neko vreme nećemo moći da jedemo: Plastika je glavni razlog
Inovacije u održivim materijalima pomažu gigantu široke potrošnje da drastično smanji upotrebu plastike. Taj cilj širi se i globalno, i već je stigao u Evropu.
Pre skoro godinu dana, gigant robe široke potrošnje Unilever obavezao se da će prepoloviti količinu plastike koju koristi do 2025. godine. U to vreme grupa je imala 700. 000 tona plastike svake godine u stotinama brendova domaćinstava u svom vlasništvu, uključujući Dove i ostale.
Cilj mu je da postigne to kombinacijom pakovanja za višekratnu upotrebu, koncentrovanih punjenja, alternativnih materijala, a takođe kroz cirkularnu ekonomiju i recikliranu plastiku.
Jedan od primera prelaska na alternativne materijale je pionirska kartonska ambalaža za marku sladoleda Carte d'Or. Pakovanje, koje se proizvodi u Napulju, napravljeno je obnovljivog materijala koji je razvio Stora Enso. Obnovljiva vlakna sa certifikatom PEFC imaju biorazgradivu barijeru sa obe strane, čime se sladoled sigurno čuva u uslovima smrzavanja i vlage. Posle upotrebe, karton se može reciklirati ili kompostirati. Poklopac se proizvodi istog, kompostiranog kartona. Tome mnogo doprinose centri za kompostiranje, koji su na primer, potrebni i nama, a mi ih još nemamo, a čiji se značaj posebno pominjao kada je stupila na snagu odluka o smanjenju upotrebe platičnih kesa kod nas.
Među pogodnostima ovog pakovanja je i to što je karton za 23% lakši od prethodne plastične verzije, što smanjuje troškove transporta. Uzimajući u obzir da se godišnje isporuči 11 miliona kutijica tog sladoleda, najnovija integracija omogućava kompaniji da smanji upotrebu plastike za 520 tona godišnje, kao i da uštedi na gorivu.
Armando Mariano, direktor proizvoda i materijala za istraživanje i razvoj u kompaniji Seda International koja pravi novo pakovanje, kaže da je cilj bio napraviti drugačiju ambalažu, smanjiti težinu i sadržaj plastike i poboljšati mogućnosti dužine trajanja. "Prikupljanje organskog otpada prilično dobro funkcioniše u Italiji, pa biorazgradiva i kompostirajuća ambalaža ima smisla i potrošačima se sviđa takva opcija“, kaže on.
Biorazgradive opcije su popularne u Italiji zahvaljujući infrastrukturi za kompostiranje. Još jedan ključni faktor za novo pakovanje bio je kvalitet štampe materijala, što omogućava da se brend pravilno prikaže.
Očekuje se da će i linija za proizvodima za čišćenje iste kompanije, uraditi dosta na otklanjanju plastične ambalaže, naročito poklopaca.
Oni imaju i saradnju sa startap kompanijom koja koristi sistem za izdavanje koji se pokreće putem aplikacije i automata na električnim vozilim sa tri točka koja putuju gradom, pružajući dopunu proizvoda za domaćinstvo za plastične boce za višekratnu upotrebu. To je uspevalo tokom zaključavanja zahvaljujući sistemu distribucije tricikala.
Predstavnici grupe ističu važnost poslovnog partnerstva kada je reč o ambalaži koja može da se reciklira i obnovi. Kada se istomišljenici i kompanije okupe i koriste ambalažu koja se može reciklirati, stvoriće se kritična masa. Veći obim će se pretvoriti u kapacitet, što će ambalažu za recikliranje učiniti novom normom u budućnosti.
Video: Smrt zvana plastična kesa: U čemu vi nosite namirnice?
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.