• 0

Lakša, slađa nafta iz ove zemlje mogla bi da transformiše svetsku ekonomiju sledeće godine?

Reč je o Brazilu, koji je postao glavni dobavljač sirove nafte za azijske rafinerije

  • 0
nafta

Foto: Unsplash

Uprkos uticaju kovida-19 na industriju nafte u celini, brazilski naftni bum je "eksplodirao" zahvaljujući rastućoj potražnji iz Azije, za slatkom sirovom mešavinom iz ove južnoameričke zemlje.

Pandemija je imala oštar uticaj na cene nafte, pri čemu je ona u jednom momentu iznosila svega 0 dolara, i to je nastavilo da u 2020. stvara neizvesnost u pogledu potražnje za crnim zlatom širom sveta.

Stalne globalne zalihe sirove nafte i tvrdnje da bi se najveća potražnja za naftom mogla dogoditi ranije nego što se očekivalo, takođe utiču na cene. Rastuća potražnja za lakšim, "slađim" vrstama sirove nafte, zajedno sa jačom domaćom potražnjom za benzinom, podstiču brazilsku naftnu industriju.

Potražnja iz Kine jača iz dana u dan, podstaknuta uvođenjem "IMO2020" 1. januara 2020. godine, koji značajno ograničava sadržaj sumpora u pomorskim gorivima, i to je važan pokretač brazilskog naftnog buma.

U novembru 2020. godine, Kina - druga najveća ekonomija na svetu - uvozila je u proseku nešto više od 11 miliona barela sirove nafte dnevno, što predstavlja porast od 10,1 odsto u odnosu na prethodni mesec, iako je taj uvoz svakako bio maltene jedan odsto niži, nego 2019.

Brazil je postao ključni dobavljač sirove nafte za azijske rafinerije. Do kraja oktobra 2020. godine, najveći proizvođač nafte u Latinskoj Americi postao je treći najveći dobavljač nafte u Kini. To se desilo zbog brzo rastuće popularnosti njegovih "slatkih", srednje kvalitetnih sirovih nafta Búzios i Lula, koje su zbog niskog sadržaja sumpora jeftinije i lakše ih je prečišćavati u goriva, koja su u skladu sa IMO2020.

Uvođenje IMO2020 ima značajan efekat na potražnju i cene za srednje i lagane sirove nafte sa malim sadržajem sumpora. Očekuje se da pomorsko gorivo poraste za skoro jedan procenat ove godine u odnosu na 2019, kada je to tržište vredelo 149 milijardi dolara, i činilo je oko pet procenata globalno potrošene sirove nafte.

Pomorska trgovina čini oko 90 procenata ukupnog obima svetske trgovine, što dovoljno govori o njenom značaj za funkcionisanje globalne ekonomije. Ovo objašnjava zašto je IMO2020 imao tako značajan efekat na potražnju za "slađim" sortama sirove nafte.

Video: Tankeri plutaju puni nafte koju niko neće

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke