≫ 

"Naša situacija je gora od frilensera": Proveravali smo koliko duguju Srbi koji rade na kruzerima

 ≫ 

Proveravali smo kakav je status pomoraca i radnika iz Srbije koji su na brodovima. Kakav porez državi moraju da plate?

Komentari

  • Dulee

    1. april 2021 | 13:47

    Koliko osobe koje se bave ovom tematikom nemaju pojma o materiji. Zakon u Srbiji prepoznaje pomorce besprekorno!!! Kakvo neznanje i bahatost. Pomorci su u svakoj normalnoj drzavi prepoznati kao posebna kategorija radnika, zbog uslova rada, rizika, osvojenost od familije, ogranicenosti kretanja, rada bez slobodnih dana i praznika itd i njihove obaveze su regulisane posebnim zakonom. Cak i EU je ostavila pravo clanicama da same uredjuju kako ce naplacivati porez na plate pomoraca. Dva osnovna standarda za naplatu poreza pomorcima su ili da ne naplacuju porez uopste, Njemacka, Cg npr, ili da naplacuju ako je pomorac proveo na brodu manje od 183 dana u godini, Hrvatska, Poljska, Italija...

  • Milan

    13. januar 2021 | 10:42

    Drzava pomorce do sada nije uopste prepoznavala. Nikakav status nismo imali. Zasto nam banke nisu odobravale kredite? U HR I CG banke jedva cekaju pomorce. Sva prava imaju kao I svi ostali gradjani.

  • Vladimir Magoc

    11. januar 2021 | 23:09

    Kako mozete lagati samo , aman prestanite mi nedobijamo uplate na racune u Srbiji . probudite se sa lazima, nepostoji clan po kojoj bi osnovi na oporezovali,To vam je kao da odete, Poreska uprava moze samo da kontrolise Banke na nasem Podruciju . ako vas zanimaju informacije obratite se meni

    • 12. januar 2021 | 20:01

      Nikokoko

      @Vladimir Magoc

      Pozdrav vlado mesare stari sa princesa

    • 22. januar 2021 | 13:11

      Mirela

      @Vladimir Magoc

      Vladimire, ja primam platu u banci u Srbiji

    • 4. februar 2021 | 19:12

      Alen

      @Vladimir Magoc

      Cekaj, da li tvrdis da ne mogu da te uhvate jer pare vuces sa kartice ili tvrdis da zato sto si 183 dana na brodu ne treba da platis porez i doprinose 50% Srbiji? Prvo si za sada upravu za sada! Drugo nisi. Oni nas kace sa opstim zakonom kao i frilensere, onih 183 dana to vazi u Hrvatskoj za brod. Kod nas takav zakon ne postoji. Sve dok si prijavljen na srpsku adresu mozes da budes i 350 dana na brodu oni hoce porez i doprinose. Jedino ko ce se spasiti je manjina koja radi na recnim kruzerima. Njima znam da sve uplacuju i dobijaju uredno platne liste i godisnje izvestaje i imaju uredne poreske brojeve kao da zive toj EU, CH zemlji. Mi na prekookeanskim brodovima od toga nemamo nista. Plata ti je bruto, pise ti u ugovoru. Ti si contractor, sam odgovoran za svoje poreze i doprinose u zemlji u kojoj ti je prijavljeno prebivaliste. Ili nisi u stanju da shvatis kako nam drzava namesta igru ili ne zelis.

    • 22. jul 2021 | 18:01

      Nemanja

      @Vladimir Magoc

      Sve dok si prijavljen na srpsku adresu mozes da budes i 350 dana na brodu oni hoce porez i doprinose. Odkle ti ova informacija? U zakonu pise da ukoliko si duze od 183 dana godisnje van zemlje da si oslobodjen placanja poreza na doprinose. Dok ako posedujes nekretninu na koju si prijavljen godisnji porez na nekretninu si duzan platis iako ne boravis u srbiji.

  • Baki

    11. januar 2021 | 06:24

    Neradnici izmišljaju takav zakon zive na tudzem tnoju

  • Auto put

    11. januar 2021 | 04:33

    Potrosili 11,7 milijardi i jos se kreditno zaduzili(neznamo koliko) za auto puteve cca 300 km,za te pare mogao se napraviti auto put do Pariza oko 2000 km,cela Vojvodina ima 1,6 miliona hektara polj.zemljista a oni potrosili 1,2 miliona hektara za 300 km puta,sustina je da su 11,7 milijardi ukrali a od kredita su pravljeni putevi? E sad mi da platimo sve to preko nekakvih poreza i doprinosa,lepo smisljeno,rezervna varijanta da imaju da prezive je prodaja "DISTRIBUCIJE" mora se od necega ziveti? Gde mi zivimo,dobro smo jos i zivi?

  • RSK

    11. januar 2021 | 03:35

    Plati pa se klati

  • Semi

    11. januar 2021 | 02:33

    Ja zaista nerazumne šta je vama ljudima čudno. Ja živim i radim u Kanadi i kad sam prodao kuću u Srbiji i dobro te pare ovde da kupim kuću morao sam na unesene pare da platim taksu Kanadi. Isto tako je i kad dobijete nasledstvo i bilo koji dohodak za sve prvo porez.

  • Gagi

    11. januar 2021 | 02:03

    Radim zivim u inostranstvu,tamo i placam potez!

    • 11. januar 2021 | 09:25

      Ana

      @Gagi

      Ne odnosi se to na tebe nego na one koji obavljaju privremene poslove u inostranstvu npr. rade šest meseci plus jedan dan

    • 11. januar 2021 | 21:11

      Milan

      @Gagi

      Tekst se odnosi na radnike na kruzerima... čitaj pre nego što komentarišeš, trebaće ti za funkcionisanje u inostranstvu.

    • 16. januar 2021 | 01:55

      Tomislav

      @Gagi

      Poštovana Ana, Da li može pojašnjenje šta se dešava sa onima koji rade 6meseci + 1 dan u inostranstvu, a ostatak su u Srbiji? Porez je već plaćen u zemlji gde se radi, mislim i da su i doprinosi, mada bih morao proveriti. Dakle, konkretno za 2020. god, 184 dana van Srbije, rezidentstvo nije odjavljeno, placen porez, vrlo verovatno i doprinosi...ovde se onda ne bi plaćao porez, ali šta se dešava sa doprinosima? Hvala unapred

    • 4. februar 2021 | 18:40

      Momcilo

      @Gagi

      Ako Srbija ima sa zemljom gde ti je kompanija platila porez ugovor onda placas samo razliku do 20% Ako su ti placeni doprinosi u zemlji sa kojom Srbija ima ugovor o doprinosima (Samo EU) onda to ne placas opet. Ovde je problem sto skoro svi plovimo pod nekim Bahamskim i slicnim zastavama i po tome smo duzni 55% cak i da je negde nesto placeno. 183 dana ne vazi za nas jer smo prijavljeni u Srbiji a ne mozes se odjaviti bez nove adrese. Isto tako je laz da ti nisi nista kriv i da je kompanija trebala da regulise tvoje doprinose. To Srbiju uopste ne zanima. Ja sam svoj ugovor svaki put procitao i lepo pise bruto plata, sam si odgovoran za svoje poreze i doprinose. Problem je u iznosu, dok drugi kao pomorci placaju 10-15% mi nemamo zakon ni status i onda Srbija hoce 55%. Ko god je primio platu u Srbiji moze da ocekuje poziv. Ko prima na kruzer karticu nece se usreciti takodje jer pocinje da se primenjuje ugovor o automatskoj razmeni podataka. Tako da ce i za taj racun znati preko jbmg-a. Ali dzabe ja sve pricam kad je ljudima lakse da zabiju glavu u pesak i da se prave ludi nego da protestuju za pravedan zakon kao u Bug, HR.

  • Majka

    11. januar 2021 | 01:24

    Ljudi koji odu na kruzer su otisli jer ovde nisu imali posla,jer ova država nista im nije dala,pa zasto ista treba da se plati drzavi.??Placamo porez na stan,a vec ga platimo prilikom kupovine stana,platimo porez na platu od koje sam kupila stan,placaj,placaj,placaj..... Dokle vise bre ... Država????

    • 11. januar 2021 | 22:38

      Mikela

      @Majka

      Da, slazem se sa Vama. Ja sam radio nekoliko godina na brodu. Od drzave nisam imao nikakvu podrsku, a sve sto sam zaradio ja sam doneo i potrosio/ulozio u Srbiju. I sad da mi neko retroaktivno naplati porez!? Odakle mi kad nemam.

  • MIlan

    11. januar 2021 | 01:09

    Imate protes 16. 01..Freelenseri izlaze zbog drzavne placke koja je slicna vasoj..tako braco pridruzite se..a takodje i gastarbajteri..jer su oni sledeci..nemoj posle nismo znali

    • 11. januar 2021 | 13:58

      Nikola

      @MIlan

      Za gastarbajtere je objašnjeno da nece biti oporezovani i dilema je razrešena, pa ako si funkcionalno nepismen da to shvatiš, ti piši i dalje, bez potrebe.

    • 4. februar 2021 | 19:17

      Maki

      @MIlan

      Za rad na brodu nisi gasterbajter, nisi odjavljen sa adrese, ti si rezident u punom smislu te reci. Onih 183 dana, to jeste zakon ali za strance. Oni bi nakon 183 dana trebalo da pocnu da placaju u Srbiji. Treba da konacno napusu zakon kao i svi drugi. Niko ne placa 50% za rad na brodu.

  • Somi

    11. januar 2021 | 00:18

    Platite PIO ali nema radnog staža. Zanimljivo... U pravu ste. Platiće ljudi porez. Nakon plaćenog poreza ostaće im manje od srpskog minimalca na mesečnom nivou. Onda će doći da rade u fabrici subvencionisano iz istog tog budžeta u koji su uplatili ili će ići na socijalu ili neće ni doći ovde da žive. Ne možeš neracionalnim oporezivanjem da ostaviš čoveka bez 'leba. Smisli neki kompormis gde taj čovek može da nastavi da pliva a i da doprinosi državi. Ovo država puca sebi u nogu.

  • Pihhh

    11. januar 2021 | 00:17

    251 koment.... Vi kao politicari, mislio sam da ce dogovor past.😀

  • Tina

    11. januar 2021 | 00:09

    Po cemu im je gore nego frilanserima? Imaju redovnu zaradu dok kod frilansera je sve neizvesno. Cista im je zarada jer na brodu zive i jedu. Svakako, kad zimi dodju nazad drzava ima koristi jer trose devize ovde kao i frilanseri i turisti. Zasto bi devize turista bile vrednije od deviza nasih koji rade za strane kompanije? Vecina frilansera jedva da zaradi minimalac sto kad bi se obracunalo pola od toga a i vise zbog kamata, je velika svota. Na primer, u proseku sam zaradjivala dvesta dolara, sto znaci da sam drzavi duzna oko sedam hiljada dolara. Odakle mi kad sam jedva zivela sa onim sto sam zaradjivala. Rodjaci iz inostranstva su mi ponekad slali ponesto da prezivim, a sad i od toga sam drzavi duzna. Kako sam mogla registrovati firmu kad to ne bi bilo dovoljno. Najbolje ne raditi i traziti socijalu.

    • 11. januar 2021 | 09:18

      Mintal

      @Tina

      Vidi se da ne razumes kako je zivot na brodu lep pa cu ti pojasniti. Mi imamo gomilu sertifikata/lekarskih koji isticu svakih par godina koje moramo da radimo sirom Evrope da bi se uopste ukrcali. Sve to iz naseg dzepa svakih par godina. Drugo pronaci posao je jako tesko. Pronaci dobar posao gde ne neko da te primi za stalno je prakticno nemoguce. Nemoj da zavidis pomorcima. Vi ste svako vece kod kuce. Ovo je hleb sa 100 kora. Ko nije radio ne moze da razume. I da, sve zemlje su to prepoznale, u Crnoj Gori se placa 13% godisnje ukupno. U Hrvatskoj manje. A ovih sto imaju ugovor za stalno pa im jos poslodavac negde uplacuje doprinose i poreze, njih sam za 10 godina upoznao na prst jedne ruke.

    • 11. januar 2021 | 19:21

      Bivši pomorac

      @Tina

      Pusti druže ,ko nije bio ne razume kako je to. Kako je raditi sea day po 11-12 sati dnevno. Nego jednostavno otvoriti d.o.o ili registrovati preduzetničku radnju negde van Beograda gde su porezi manji i to plaćati cele godine, izaći će jeftinije nego plaćati porez na zaradu s broda. Sve ostalo je glupost. Pozdrav

    • 22. januar 2021 | 13:15

      Mirela

      @Tina

      Tina, ako nemas sta pa etno da kazes idi kod rodjaka, koji su ti pomagali, sugurna sam da negde neko trazi spremacicu! Nije tema ko treba i ne teeba i sta ! Nego se trazi resenje!

  • čekaj

    11. januar 2021 | 00:06

    niko nama nije kriv što smo ostali ovde pa rintamo za bednu platu od koje nam ništa ne ostane dok podmirimo alave političare i ostale šuše. šta je problem sa ovim ljudima? otišli da zarade i šta sada treba alava stoka srpska da ih ojadi za poreze,doprinose i slično. jeste dođu ovde da prezime i donesu novac koji ovde potroše i pta je problem? to što su naše vlade alave lopovčine je jedini i najveći problem. ljubomora je čudo pa skičite ovde kao pomahnitali

  • M

    11. januar 2021 | 00:04

    Prosle godine zatvoreno po evidencihi nsz a preko 4000 firmi za pruzanje softverskih i slicnih usluga.drzavi bilo malo 200 dolara nego hteli 500 i deca lepo zatvorise.50 % radi preko postojecih firmi a 50% ode preko granice bez zelje za povratkom.proverite i videcete da je tako.a premijerli puna usta it strucnjaka kao fali 15000 trt malo.strane firme odose u makedoniju.bosnu.bugarsku.rumuniju.tamo manje dazbine tako da drzava ostade i bez tih 200 dolara plus stranci.napredno i razumno nema sta.

  • Deki

    10. januar 2021 | 23:36

    Ode radi leto na kruzeru a zimu zimuje u Jugovini. Doprinose ovde ne placa. Deca mu idu ovde u školu,ne placa je. Ista nas vojska hrani,ne placa je. Ista nas milicija cuva,ne placa je. Grebe se za zdravstveno. Deci mu drugi placa markicu za prevoz. Koristi puteve koje mi gradimo. Placa porez vani,idi onda vani,sta ces ovde!

    • 10. januar 2021 | 23:43

      Tihi

      @Deki

      Idi bre nemoj da pišeš ako si nepismen .Ne brukaj se bruko jedna.

    • 10. januar 2021 | 23:46

      Спаса

      @Deki

      Све је тачно потписујем коментар

    • 10. januar 2021 | 23:46

      Brundo

      @Deki

      Mi vise ni puteve ne gradimo.Uzimo kredite od Kineza i Turaka.Dovodimo njihove radnike da rade u Srbiji.Ni obicne udzbenike za osnovne skole ne stampamo.Stampaju se u Nemackoj.Nemamo nijedan domaci trgovinski lanac.Svi su u stranom vlasnistvu - TEMPO, MAXI, IDEA, RODA, LIDL, AMAN.Zdravstvo ne postoji.Zato ljudi idu kod privatnih doktora.To dovoljno govori o poverenju.

    • 10. januar 2021 | 23:58

      Renata

      @Deki

      Trose devize ovde sto je isto kao kad turisti dodju i trose, i drzava ima koristi. Mucni glavom da razumes.

    • 11. januar 2021 | 00:07

      Molim pomorce

      @Deki

      Da pod hitno pronađu radno mesto isfrustiranom gospodinu da ne rikne od ljubomore

    • 11. januar 2021 | 03:14

      Nikokoko

      @Deki

      Kao orvo ne radi leti nego radi non stop. 6meseci pa 2,3 pauza. A kao drugo placa mnogo vise poreza od tebe sto radis za 300 do 500eur. Zaradi godisnje 30 hiljada dodje u srbiju potrosi sve to, od toga 20 posto je pdv koji ide u budzet za sve ono sto si nabrojao. To je 6000. Toliko vas 10 ne da godisnje. Znaci vi se grebete za prevoz skolu itd. Pozdrav

    • 11. januar 2021 | 06:42

      Aca

      @Deki

      Da skratim pricu, jer vidim da ti i jos par njih pisu gluposti...iz neznanja ili zlobe? Ovako... Pomorac sam preko 20 godina, tako da znam o cemu pricam, odnosno pisem... Bilo bi sasvim prihvatljivo da pomorci placaju odredjenu sumu za penziono i zdravstveno. Ta odredjena suma bi trebala da zavisi od pozicije na brodu (npr. kao u Hrvatskoj), visini primanja (npr. u Grckoj, Italiji) ili da jednostavno postoje nekoliko nivoa, a sam pomorac bi izabrao koji bi nivo, odnosno iznos uplacivao za penziono, a za zdrastveno je fixno za sve (mislim da je tako u Rumuniji). Namerno sam spomenuo samo evropske drzave, jer u drzavama poput Filipina, Indonezije itd. (gde ima mnogooo pomoraca), ne placaju nikakve doprinose drzavi. Naime, u siromasnim drazavama uvek se polazi od toga da su sami pomorci izuzetno korisni za samu drzavu, jer unose fresh cash odnosno devize (dolare, evre...). Takodje, tamo gde se placaju doprinosi, jako su bitna ta 183 dana (6 meseci+1 dan), jer ako pomorac provodi vise od 6 meseci godisnje, oslobodjen je samog poreza na dohodak. U Crnoj Gori pokusavaju da uvedu copy-paste zakon iz Hrvatske godinama. Cak i lopovski rezim Mila Dj. nije uspeo da istera svoje, jer to nije tako jednostavno, kao sto trenutna vlast u Srbija misli. Ima tu mnogo caka...na primer, vecina kompanija nece da zaposljava ljude starije od 60 godina, a samim tim ja bih trebao da primam penziju vec sa svojih 60 god... Ima jos toga da se napise, ali odose mi skoro svih 1500 karaktera...

    • 11. januar 2021 | 11:28

      Baki

      @Deki

      Daj boze i ti ga tako zimovao.

  • Baki

    10. januar 2021 | 23:23

    Kako se Vulin i tetka vode ????

  • Tanja

    10. januar 2021 | 23:07

    Bolje gledajte šta ćete sa ovima sto iznose novac iz Države.

  • BDJ

    10. januar 2021 | 23:05

    Drugovi i drugarice pomorci, kad vam bude tekao radni staz, kad budete imali zdravstveno osiguranje u Srbiji, ako radite na tlu Srbije. Tek u ovom slucaju placate porez državi.Mislim da vecina nas ne ispunjava ove uslove.Sto znaci da niste duzni drzavi nista.Just go with flow!

  • Vic

    10. januar 2021 | 23:01

    Jel se rijaliti ucesnici vode kao frilenseri, nezaposleni ili kako vec?

  • R9

    10. januar 2021 | 22:47

    I posle kukamo vlada bela kuga... Kao pomazemo trudnice... Sramota. Ova drzava radi sve da otera svakog ko ista vredi. Ja imam svoju firmu pa gledam na leto da idem na sezonu... I zamisli sad zaradim 3000 i uzme mi Srbija 1500, pa nebih se vratio nikad u zivotu... Kao sto se vecina i ne vrati... Stavite prst na celo pa se zamislite. Ljudi odu, zarade pare, unesu ih ovde i potrose. Drzava na kraju svakako dodje do tih para.... Ali ako naljutite te ljude i oni odluce da se ne vrate vise, dobicete znate vec sta... Dobicete socijalne slucajeve, narodne kuhinje i samoubistva na sve stranne... Probudite se!

    • 10. januar 2021 | 23:31

      Brundo

      @R9

      Nista cudno.Raseljavanje ljudi je u sklopu politike vladajuce stranke i vladajucih stranaka.Dovode se ljudi drugih kultura koji ce da zamene ove prve.

    • 10. januar 2021 | 23:39

      Šole

      @R9

      Druže zato što takvi ne plaćaju ništa ovde,zato tebi uzmu 15000 od 30000,da svi plaćaju uzeli bi ti 5000. Ti plaćaš za njega

    • 11. januar 2021 | 00:12

      Giga

      @R9

      Druze, porezi i doprinosi su u Srbiji 61-63% za zaposlene u odnosu na neto platu. U prevodu da bi dobio na ruke 50.000din poslodavac mora za tebe da plati drzavi nesto preko 30.000din. Plata o kojoj se prica na kruzeru je obicno bruto i te dobrinose poslodavac nije uplatio vec je dao zaposlenom. Tamo gde je poslodavac platio zaposleni je duzan da donese potvrdu. Srbija ima potpisan ugovor o dvostrukom opotezivanju sa skoro svim zemljama intetesantnim za nase gradjane. Zasto da ja nesto placam a neko drugi ne... Sve razvijene zemlje sveta na prvom mestu imaju prihode od redovne naplate poreza na vise nivoa...

    • 11. januar 2021 | 01:30

      Mmj

      @R9

      U pravu si... država na kraju dodje do tih para ali na teži način... ali si ti prvo sa tim parama obezbedio sebi blagodeti... auto, tv, mobilni, skijanje, banjanje... umesto da su te pare otišle na one koji nemaju, a i državi za budžet...

    • 11. januar 2021 | 03:18

      Lupetanja

      @R9

      Šta pričaš? Daj mi jedan slučaj kome je država uzela 1500??? Ili bilo kome da je uzela 50% zarade od preko. Ne postoji takav slučaj, niti hoće. Samo kukate i žalite se, ćuti bre, radi i zaradi.

  • riki

    10. januar 2021 | 22:09

    Ljudi setite se raspada jugoslavije kada su napravili staru i novu deviznu stednju deset godina sam radio vani ipukao totalno jer sams svu dao u jugo banku ali vise neznam dali bi iko bio tolko naivan

  • Drakce

    10. januar 2021 | 22:01

    nekoliko informacija kako ne biste mešali pojmove. Svako ko dobija platu može naći sledeće stavke u platnoj listi: 1.porez na zaradu 10% 2.PIO 25.5 % 3.zdravstveno 10.3% 4.fond za nezaposlenost 0.75% dakle POREZ nije isto što i PIO i zdravstveno Ko ne plati PIO i zdravstveno nema mogućnost lečenja niti penzije ma koliko poreza platio ili ne platio.

  • jovan48

    10. januar 2021 | 21:15

    A sta ce biti s nama sto primamo novac sa starnih sajtova za kocku? Jel mu i mi dodjemo freelenseri? Mi unosimo ciste devize u zemlju, bez i jednog radnog sata.

    • 10. januar 2021 | 23:32

      Miki

      @jovan48

      Pa naravno. I vi ste frilenseri i ,kada ziv8te u Srbjji, placate poreze u Srbiji

    • 11. januar 2021 | 00:15

      Giga

      @jovan48

      Svako fizicko lice koje ostvari zaradu duzno je da popuni piresku prijavu i plati porez. To moze biti po osnovu ugovora o delu a moze biti i pri preprodaji stana za veci iznos, akcija, izdavanja nepokretnosti...

    • 11. januar 2021 | 09:52

      Aleksander Segedi

      @jovan48

      Prihod od kocke se ne oporezuje do iznosa 101.900, po komadu/dobitku; ali sa druge strane - kockanje na stranim sajtovima je protivzakonito.

  • Drakce

    10. januar 2021 | 21:07

    ukoliko to bude sprevedeno nasi radnici koji sami pronalaze posao nece biti konkurentni ili ce se snaci otvaranjem racuna u susednim zemljama kao nerezidenti a drzava ostaje bez priliva deviza koji nam i odrzava kurs dinara.

    • 10. januar 2021 | 21:24

      Brundo

      @Drakce

      Otici se u druge drzave koje nude bolje uslove.Stopa poreza u Severnoj Makedoniji i Bosni je 10 %.U Hrvatskoj jos manja.

    • 10. januar 2021 | 21:30

      CruiseLineWorker

      @Drakce

      Upravo. Svakako svi ljudi koji rade na kruzeru imaju vec otvoreni racun u banci u SAD-u i nije im moranje da prebacuju novac u nase banke. Provizija je minimalna za podizanje novca u drzavi na bilo kom bankomatu. Ja prvi necu platiti ni dinar drzavi. Gde ste bili tada kada su ljudi odlazili da rade na kruzerima, da ljudi znaju pod kojim uslovima odlaze, nego sada cete retroaktivno da naplacujete. Kako da ne. Ljudi nisu otisli na kruzer da rade zato sto su hteli, nego sto su morali, jer drzava je tada brinula o nama, kao sto brine i sada.

    • 10. januar 2021 | 22:09

      Džimi

      @Drakce

      E jeste, baš od njih zavisi kurs dinara. Lupaš ko maxim po diviziji

    • 10. januar 2021 | 22:42

      Drakce

      @Drakce

      @ Dzimi Pročitaj malo o ekonomiji ili sačekaj, dočekaćemo i to. Frilenseri će svakako i dalje dobijati čvrstu valutu al na drugim mestima.

  • Šoki

    10. januar 2021 | 21:06

    Ovde si zdravstveno osiguran na birou,lečiš se za dz kao i pola nacije. Zgrćeš pare,trošiš infrastukturu koju drugi plaća i kukaš kako je sve trulo! Klasična gastarbajterska priča!

    • 10. januar 2021 | 21:51

      Сварог

      @Šoki

      Да да да,још вас има што верујете у шарене лаже.Инфраструктура се плаћа од свега што плаћа народ,не плаћају политичари одржавање и изградњу!!! Какав је квалитет лечења? Какве паре згрћеш? Пробуди се човече или ипак ниси....

    • 10. januar 2021 | 21:53

      Drmr

      @Šoki

      Ko je bre zdravsteno osiguran, ko je na birou?! Jel si ti ikad otisao u inostranstvo?!

    • 10. januar 2021 | 21:55

      Сварог

      @Šoki

      Кажеш осигурани људи на бироу,значи немају посао,зашто немају посао,немогуће да су хиљаде и хиљаде њих неспособни и неквалификовани да нађу посао??? Нађу посао у иностранству па да плате порез овде,због чега,због тога што су приморани да иду у бели свет да нађу посао??? Седи један!!!!

    • 10. januar 2021 | 21:56

      Mezimce

      @Šoki

      Ne mozes tako ga gledas, ja sam 10 meseci van Srbije, kao i vecina mojih kolega/nica. U mom slucaju, za 4 godine, brat dobio decu, babe, i deda mi umrli, nisam bio na preko 15 svadbi, drustvo se ozeni, i poudavalo. Nista od toga nisam ni video ni cuo, jer sam bio u limenci bez sunca. Takvo pisanje je kao da smo mi kriminalci, dodji druze, pa radi 14,15 sati dnevno 7 dana u nedelji pa onda pricaj. Ovde se pominje 3000, jel vi znate da mnogo nasih ljudi radi za 600,700 dolara mesecno, uzme im se taj porez i oni bi znaci radili za 30hiljada dinara 7 dana u nedelji bez slobodnog dana. Mi imamo nasu muku, ja imam prijatelja poznanika koji imaju decu, zene kuci, i sad im Vucko hoce skoro pola plate. Nemojte da ste blesavi. Zbog ove zajebancije, ja sad zavrsavam s ovim poslom, do sad sam donosio pare u Srbiju koju sam trosio, sad cu opet da radim za kikiriki. Hvala od srca. Inace sam se raspitao medju prijateljima, manje vise niko ne placa poreze, sa ovim porezom ako mi uzmu pare, ja cu imati platu manju nego sto bih imao kuci, Jel to normalno? Opet kaze 8-10 meseci, 7 dana u nedelji, bez slobodnih dana, i to kad mozemo da izadjemo izadjemo na 2,3 sata napolje.

    • 10. januar 2021 | 21:59

      brdjanin

      @Šoki

      Zapravo, to ne funkcionise tako. Morate prvo na biro, da se pijavite, ali vas posle ubrzo skidaju sa evidencije. Drugo, kada radite u inostranstvu, narocito oni na brodovima umate full pokrice troskova lecenja, za sve, ali sve, sto nije moguce u srbiji, jer za one komplikovanije operacije i lecenje skupljaju se pare sms-om, a tamo vam je to pokriveno. Usluga lecenja preko je mnogo kvalitetnija i strucnija, niko nije lud da dolazi u srbiju da bi ga lecio neki sns doktorcic koji se zaposlio po stranackoj liniji. A inace pare ili devize koje dolaze iz inostranstva mere se u milijardama svake godine, i polovina populacije zivi od toga. Drzava hoce da zakolje kravu za kilo mesa. Posle ovoga, bez obzira dal ce naplatiti ili ne, taj priliv ce se drasticno smanjiti i vise se nece slati u srbiju. To ces ti licno tek da osetis kada budes sedeo gladan i ponovo iznosio svoju mrznju i frustracije prema onima koji su skupili hrabrost da odu u nepoznato da bi prehranili porodice, ali ti je nemas ti si blejac ispred prodavnice i molis za 20 din za pivo.

    • 10. januar 2021 | 22:14

      Zoran

      @Šoki

      Brdjanin ti pojma nemaš kako je u Srbiji vidim, pričaš neke priče iz eu kako je tamo, i što si čuo od nekog kako je u Srbiji. Realno svako iz tvog komentara vidi da nisi odavde niti znaš kako je stvarno ovde. A te tvoje verzije pričaj nekom drugom. Ti bolje iz evrope znaš kako je ovde nego mi što tu živimo. Ma važi...

    • 10. januar 2021 | 23:20

      Spic

      @Šoki

      Bravo druže sve si upravu,to ovi sto odu ma tri meseca vani pa se vracaju,grebu se za zdravstveno a pare u dzep. A ovi sa kruzera nista ne placaju a ista nas drzava hrani a ista vojska brani

    • 11. januar 2021 | 00:17

      Aleksandar Kovacevic

      @Šoki

      Jeste vojska nas brani sa cela dva ispravna polovna aviona I vojnici u poderanim cizmama

  • Nebojsa

    10. januar 2021 | 21:05

    Zasto bi neko morao da placa penziono i zdravstveno. Pa evo ja placam i jedno i drugo u oboj Srbiji u kojoj su kao u fazonu i po zakonu ihjednaceni privatni doktori i drzavni, a ja izabranog lekara ne mohu da uzmem privatnog. Drugo, ako ne koristim usluge taj novac bi korao biti savuvan za mene, ali demagogija i komunisticki recidiv kaze da svi imaju besplatno pa i oni koji ne rade i ne placaju nista.Razumem da to vazi za decu, ali ne.mohu da prihvatim da samo zbog boje koze neko dobije sve besplatno. Svi su prevideli daje NBS predala a skupstina usvojila zakon da se evidentira svaki prilivi odliv sa sbih racuna fizickih lica, pa samim tim uvezane NBS i Poreska uprava imaju sve podatke. Onaj ko nece da placa lepo potlise i onda njegova deca i on douibotno nemaju prabo na lekara, skolstvo, vatrogasce , i bilo koju uslugu koja se finansira iz budzeta pa i studiranje. Cak ni za urgentne situacije ne bi imaonpeabo sem ako ne plati punu svetsku cenu usluge. Drugo, pravo glasa ne bi imali ako ne placaju poreze. I to lepo potpisu i problem resen. A ne, rade na crno a onda kukaju kao pevaci u Srbiji, bahate se, razmecu a onda sa 200 na sat traze bednici 30.000 dinara od drzave jer ne rade. Jednom mora da se zavede red, alj i drzava da prestane da pljacka sa nenormalnim porezima. Zna se koji je prihod prezivaljavanje i to je sve do 1000 evra mesecjo, a preko toga je oporezivo.

  • Sandokan

    10. januar 2021 | 21:01

    Ja ne dugujem nista a radio na kruzeru godinu dana.

  • Baja

    10. januar 2021 | 20:56

    Zato otvoriš račun u banci za koju državu radiš jer već tamo plaćaš porez. I samo doneseš karticu u Srbiju i uživaš.

    • 10. januar 2021 | 21:19

      DRagutin

      @Baja

      Teško da će tako biti... Naša guvernerka NBS je rekla da će se kontrolisati sve transakcije sa bankomata u svim državama okolo nas i šire i da će se pratiti tok novca što naši ljudi podižu sa tih bankomata... Tako da samo ako živiš i radiš preko više od 183 dana godišnje nećeš plaćati porez!

  • Pravopis

    10. januar 2021 | 20:49

    A ove intelektualce sto se zale na pravopis,njih bih kod predsednika.paraziti,bez grama mozga,botovi,dupeuvlake,preletaci...

  • Zvanicno

    10. januar 2021 | 20:45

    Jedan lik na visokoj funkciji to predlozio.hajde da ne vredjamo niciju inteligenciju.ostanimo pribrani a ne debili u slepom verovanju.

  • Jovana

    10. januar 2021 | 20:37

    A da li je drzava sada spremna da pomogne ljudima koji rade na brodu I koji su sada kuci bez ikakvih primanja vec mesecima?

    • 10. januar 2021 | 21:57

      Сварог

      @Jovana

      Наравно,стиже помоћ у виду поскупљења свегаааааа 😂

    • 11. januar 2021 | 03:27

      RSK

      @Jovana

      Da li se setila države kad ti bilo lepo?!

    • 11. januar 2021 | 10:59

      Jovana

      @Jovana

      A da li se drzava setila nas kada smo u martu ostali zarobljeni na brodovima I odbila da nam pomogne, pa sam 3 meseca cekala da se vratim kuci. Ne dugujem ja nista ovim lopovima!

  • Sale

    10. januar 2021 | 20:30

    Pobeci ce kada nas ogule do koske

  • Alen

    10. januar 2021 | 20:26

    Jasam radijo godinu dana na kruzelu putovao svuda i bilo mi je lepa i zaradijo sam i nedugujem nikom ništa a kamoli ovima što nemaju pojma

  • Pomorac

    10. januar 2021 | 20:25

    Gde si zaradio novac , tamo plati porez . . . Naš problem su ljudi koji iznose novac iz zemlje na offshore račune . . . Mnogo toga ne fukcioniše u ovoj zemlji , nažalost ne vidi se svetlo na kraju tunela

  • Igor

    10. januar 2021 | 20:23

    Neduguju ništa oni možda te kompanije ili korporacije oni da ovi nikom ništa

  • S

    10. januar 2021 | 20:11

    Porez MORA da se plati !!! Kraj Tacka End

    • 10. januar 2021 | 20:36

      Ha ha ha

      @S

      Pa ti plati,ko ti brani 😂

    • 10. januar 2021 | 20:45

      Iva

      @S

      Mora se samo umret i nista vise..

    • 10. januar 2021 | 21:04

      Zoka

      @S

      Pa reci to Darku Laziću i ostalim zadrugarima

    • 10. januar 2021 | 22:00

      Сварог

      @S

      У земљи у којој радиш да. Тачка.

    • 11. januar 2021 | 07:49

      Zoran

      @S

      Porez na isplaćenu zaradu firme uplaćuju opštini na kojoj zaposleni ima prijavu boravka. Odjava prijave boravka je obavezna za odsustva duža od 45 dana.

  • Nbgd

    10. januar 2021 | 20:09

    Na 6.000.000 prihoda godišnje, cca.5% im bio ukupan porez sa penzionim i zdr. Da su 2.000.000 primili neto, to bi bilo cca.15% NE ONI SE PRAVE LUDI I HTELI SU DŽABE, UDRI SAD DRŽAVO

  • Srb

    10. januar 2021 | 19:54

    A koliko treba da plate pevači

  • Русская

    10. januar 2021 | 19:33

    Финска зове иностране фриленсере код њих, обезбеђује бесплатан смештај 3 месеца и бесплатно школовање за децу фриленсера. Нема пореза. Схватили су какво су богатство фриленсери, ем доносе паре, ем троше у ту земљу. Бежимо сви, а ови који нас не поштују нека сами живе овде, па да видимо ко ће да издржи. У реду је плаћати порез, али ових 46% на зараду је крађа!

    • 10. januar 2021 | 20:21

      DRagutin

      @Русская

      Pametni ljudi i normalan sistem! Ali tako je to po svim drugim raspalim državama poput naše, jer sve je bukvalno maximalno opterećeno naplatama raznih poreza i nemaju više otkuda da otmu pare... Paradox je što se u Srbiji odvajaju ne normalne pare za subvencije po radnom mestu... Ima još gro drugih stvari da ne nabrajam... Zato smo tu gde jesmo...

    • 10. januar 2021 | 20:44

      Ja

      @Русская

      U redu je placati porez ali ga nisi placao? Licemeru. Hajde rusofilski bote u Rusiju pa pametuj.

    • 10. januar 2021 | 22:03

      Сварог

      @Русская

      @Ja-Да ли раде и да ли су пријављени у овој држави? Нису! Ћао!

    • 10. januar 2021 | 22:33

      Ja

      @Русская

      @Сварог ne laprdaj njubu. Ovde se bas i radi o ljudima koji su prijavljeni u Srbiji. Na gastarbajtere koji su cele godine preko, zive i placaju porez se ovo ne odnosi. Ovo se odnosi na frilensere i ove sa broda jer uglavnom nigde ne placaju porez a ovde se vode kao nezaposleni, a ustvari imaju primanja.

  • Kinez

    10. januar 2021 | 19:29

    Da mi uvedemo da svi kinezi placaju porez u srbiji

    • 10. januar 2021 | 20:27

      Ireja

      @Kinez

      Pro bor sve dugova pa ostalo ako ovi papci to smju da urade

  • Mili

    10. januar 2021 | 19:21

    Rintaš kao konj u inostranstvu i ono što zaradiš da daš za porez državi koja ti nije obezbedila posao.Protivprirodno!!

  • Borko

    10. januar 2021 | 19:20

    Radim za Italijansku pomorsku kompaniju,od plate mi se oduzima 600 eura za porez....Znaci jos 600 mi uzima Srbija?Da li sam nesto pogresno razumeo?

    • 10. januar 2021 | 20:09

      Nebo

      @Borko

      Jesi

    • 10. januar 2021 | 20:29

      Nina

      @Borko

      Nisi tebi netreba nista samo da radiš

    • 10. januar 2021 | 21:09

      Šok

      @Borko

      Ti druže hoćeš tamo da jedeš ovde da sereš. Baćo ovde bi da se lečiš preko biroa a tamo da plaćaš porez!

    • 10. januar 2021 | 22:04

      Mezimce

      @Borko

      Oni sto rade na brodu, dodju kuci na 6-8 nedelja, oni nemaju vremena da se lece na birou ili sta god da si napisao, nego idu kod privatnika. Kada bi cekali drzavnog doktora, mi bi izgubili svoje poslove

  • Košava

    10. januar 2021 | 19:19

    Godine Segedin kako plaćaju pevaljke koje zarađuju u inostranstvu?

  • Brundo

    10. januar 2021 | 19:14

    Visina poreza mora da prati visinu primanja.Veca plata veci i porez.Ne moze isti porez da bude za nekoga ko mesecno zaradi 30.000 dinara i onoga koji zaradi 90.000 dinara.Prvom nece nista da ostane a drugome hoce.Nemaju svi iste plate.Neko ima vecu, neko ima manju a neko je nema uopste.

    • 10. januar 2021 | 20:45

      Komentator

      @Brundo

      Pa njubu 40% od 400 evra i 4000 evra nije isto.

    • 10. januar 2021 | 21:16

      Brundo

      @Brundo

      Komentator Ne mislim na frilensere vec uopste.

  • Brundo

    10. januar 2021 | 19:10

    Nevezano za frilensere i radnike na kruzerima, ali isti porez ne moze sa bude za nekoga ko zivi na Novom Beogradu i za onoga ko zivi na Pesteri.Kakvi su uslovi za zivot prvom a kakvi su drugom.Drugi zimi mora da opstane pa i na - 40.Nema put da valja.Nema prodavnice u okolini vec ide u Sjenicu ili Novi Pazar.Nema ambulantu/dom zdravlja vec i za to mora da ode do najblizeg grada.Nema ni apoteku.

  • Luka

    10. januar 2021 | 19:09

    OVAKO: 1. Svi moraju porez da plate tu ide tačka. 2. Svi koji su došli do para u Srbiji imalu lokale, stanove, izdaju, ne plaćaju radnicima lepo proveriti i naplatiti u kešu, ako ne mogu i država im organizuje da plate troškove organizovanja naplate. 3. Svi koji ne dokažu poreklo novca - naplatiti sa kamatom odakle im jer mi koji ne platimo porez plaćamo kamatu i sve sudske troškove! 4. Ko im manipulacijama omogući posebno iz državne uprave da ne plate porez naplatiti i do njih zbog zloupotrebe položaja od lične imovine i da ne mogu da rade u državnoj službi. Pa da vidimo ko će da plaća a ko da krade a ko da živi na tuđi račun tako što maltretira ljude, ne plaća im, krade itd... Ako treba da bude ovde divlji zapad recite na vreme da VAS oporezujemo! Kome treba, siguran sam da u 95% ne treba! Hvala što ste odvojili vreme i pročitali komentar!

    • 10. januar 2021 | 19:38

      Brundo

      @Luka

      I stranci moraju konacno jednom za sva vremena da pocnu sa placanjem poreza.Em lose placaju nase radnike.Em dobijaju dobre subvencije.Em dobijaju dzabe zemljiste.Kompanije iz EU koje rade u Srbiji ne placaju porez na ostvarenu zaradu.Prosecno svake godine to iznosi izmedju 4 i 6 milijardi evra.FIAT to godinama radi.Uzimaju nam hleb iz usta.

    • 10. januar 2021 | 21:04

      Firga

      @Luka

      Ne tropaj.

  • Bgd

    10. januar 2021 | 19:09

    Za početak, mogli bi naterati Kineze da plaćaju porez. Nigde im ne radi POS terminal i ne izdaju fiskalne račune.

  • verdi

    10. januar 2021 | 19:07

    Kakve veze ima drzava Srbija sa inostranim racunima i platom koja leze na racun inostrane banke? Novac koji se podize i trosi u inostranstvu. Novac nema dodira niti sa Srpskom bankom, niti sa Srpskim racunima u banci. Sta je resenje? Odjava drzavljanstva ili?

    • 10. januar 2021 | 19:43

      Slobodan

      @verdi

      Drzava ima uvid ako leze na srpski racun, a na strani nema.

  • Brundo

    10. januar 2021 | 19:04

    Da bi parazit jeo mora i domacin da jede.Ako domacin gladuje on to moze da prezivi ali ne i parazit.

  • Nenad

    10. januar 2021 | 19:02

    Ako ja imam racun u banci znaci on sluzi da na njega lezu pare. Te pare koje legnu su moje pare koje su oporezovane od strane drzave tj. poslodavac je platio porez. Zasto bi ja kao radnik na brodu koji plovi svuda samo ne po srbiji i kao neko koga placa strana firma,a ne srpska placao porez srbiji. Sta je srbija kao zemlja uradila za mene kao radnika koji radi u drugoj zemlji za stranog poslodavca pa ja njoj dugujem porez. Ja mojim zaradjenim parama van srbije placam sve racune u srbiji (struja,voda,gas,kablovska,telefon...). Da je srbija normalna zemlja ja bi radio u srbiji za ove iste pare i uzivao jos vise nego sad.

    • 10. januar 2021 | 19:07

      DRUZE

      @Nenad

      Ne pitaj sta je drzava tebi dala, nego sta si ti njoj dao.

    • 10. januar 2021 | 19:20

      Koja

      @Nenad

      Zato što živiš i koristiš resorse Republike Srbije a ne tamo neke belosvetske firme. Uzmi strano državljanstvo pa Srbiji nisi ništa dužan, ali opet si dužan toj zemlji koja ti je dala državljanstvo. Kako god okreneš porez nekome platiti moraš. A strane kompanije ne odbijaju za porez već ti sam plaćaš porez po svetskom zakonu

    • 10. januar 2021 | 19:21

      Cab

      @Nenad

      A kojoj si od svih tih drzava platio porez? Da li je firma za koju radis platila porez i doprinose na tvoju zaradu u drzavi gde joj je sediste?

    • 10. januar 2021 | 19:49

      oz

      @Nenad

      Lepo si nam sve objasnio,samo nam nisi objasnio zasto bi uplatio te pare na racun u Srbiji....

    • 10. januar 2021 | 21:26

      Šole

      @Nenad

      Izvini baćo gde ti plaćaš zdravstveno? Jel na birou? Koliko košto tvoje mufte lečenje nas koji plaćamo?

    • 11. januar 2021 | 01:12

      brdjanin

      @Nenad

      Ne dugujes nista. Svako tumaci zakon kako mu odgovara, medjutim ima nesto sto se manje privmca ali se treba raspitati o tome. Prvo, svi radnici na kruzeru rade na belo. Svi su prijavljeni i placen je porez i ostale dazbine. Drugo, zemlje u kojima se prijavljuju radnici sa brodova srbija ima medjudrzavne ugovore kako bi se uzbeglo dvostruko oporezivanje. Trece, protivzakonito je uplacivati doprinose paralelno u dve drzave, jer se ne moze polagati pravo za penziju za isti period. Za to mozete pitati PIO fond i on ce vam isto reci. A inace 2004 godine je srbija potpusala jedan dokumfnt o tome sa zemljama evrope i to se moze proveriti. Ovo oporezivanje se odnosi na frilensere koji zive i rade u Srbiji. Inace niste duzni da vi nabavljate papire za proteklih 5 godina gde ste radili, to mora poresko po sluzbenoj duznosti da radi ili bi bilo teskih zloupotreba podataka. I protivzakonito je retroaktivno oporezivati nekoga ili nesto sto je zakonom ne regulisano precizno gde postoji i dalje mesta za slobodno tumacenje zakona. Medjudrzavni zakoni koji supotpisani i na koje obavezala srbija su iznad zakona srbije i ustava srbije, svidjalo se to nekome ili ne, i vazi za sve zemlje sveta osim USA gde vlada zakon brutalne sile i na koju se zakoni ne odnose

    • 11. januar 2021 | 09:27

      IXS

      @Nenad

      Ti se salis? Gde nam je placen porez i doprinosi? Nikad nigde. Svi ugovori su na bruto iznos. Pa sta mislis zasto su svi brodovi registrovani na neke poreske rajeve? Ako nam se od toga uzme 50% niko nikad vise nece zakoraciti na brod. Bilo kakav a ne kruzer. Postacemo potpuno ne konkurenti, svi drugi placaju 10-15% a mi zbog privilegije sto zivimo u Srbiji 50%

  • 👩‍💻

    10. januar 2021 | 18:40

    Ljudi, nije ovo šala. Svi moramo da platimo porez, ako treba i dva. U suprotnom, rizikujemo da ostanemo bez parazita. Ko će bre za njih sve da zaradi!?

    • 10. januar 2021 | 19:22

      Komentator

      @👩‍💻

      Stvar je sto ne placate ni jedan porez.

  • Viktor

    10. januar 2021 | 18:36

    Ja sam na brodu preko 20 godina i nista od poreza nisam platio niti cu jer ne radim na tlu Srbije a kompanija mi uplacuje na racun u Americi. Okrenuo sam sigurno 500 000$ cao zdravo

    • 10. januar 2021 | 19:20

      Koment

      @Viktor

      Znaci zbrisao 99-e na brod kada su tvoji vrsnjaci branili Srbiju. Ako si negde drugde platio porez, ne pali se.

    • 10. januar 2021 | 19:21

      Avax

      @Viktor

      Ti onda tamo i ostani, a za Srbiju ne brini

    • 10. januar 2021 | 19:33

      dejan karaburna

      @Viktor

      A jesi Indijanac kao ti se okrenuo nesto za 20 godina. Pa to je malo jace od 20 soma godisnje pa za te pare bolje da si radio u srbiji u placao porez. A ne tamo klatio se na brodu kao da si u sosenku!!

    • 10. januar 2021 | 22:08

      brdjanin

      @Viktor

      Nisu njegovi vrsnjaci branili srbiju, vec komunisticki rezim u srbiji, da su branili srbiju kosovo bi bilo u nasim granicama, ali nije, xato jeste komunisticki rexim i dalje na vlasti

  • P. Trebava

    10. januar 2021 | 18:36

    Opasna je ova Srpska vlastela, nemaju kruzere a izmislili porez za rad na tudjim kruzerima. Sta bi radili da stvarno imaju more i kruzere?

    • 10. januar 2021 | 19:23

      Rozga

      @P. Trebava

      Tako rade svi u svetu, ne samo Srbija. Probaj negde napolju da ne plaćaš porez pa da vidiš kako ćeš proći

    • 10. januar 2021 | 20:00

      Zoran

      @P. Trebava

      Porez je porez. A zasto bi placali zdravstveno I pio zadnjih 5 godina? To niti imas niti si imao nego eto cisto da neki political ima za havaje i do godine...

  • Pančevac

    10. januar 2021 | 18:29

    Skoro svi ljudi sa kojima sam pričao prethodnih godina, a bave se nekim "frilenser" poslom, su imali argument da je prednost posla što izbegavaju da plaćaju poreze i doprinose. Znači bili su svesni kao što su i npr. stanodavci sada svesni. Kad oni dodju na dnevni red onda će i oni kukati da nisu informisani.

  • Z

    10. januar 2021 | 18:19

    Ovih sa kruzera ima ih kolko hocete

  • Bojan

    10. januar 2021 | 18:18

    Otvoriš račun na Kipar ili u Švajcarsku i radiš na brodu kolko hoćeš. Ne bi vam platio ni dinar poreza. Ono što zaradim u Srbiji ili imam adresu u Srbiji onda ću vam platim porez

    • 10. januar 2021 | 18:35

      Pančevac

      @Bojan

      A spomenute zemlje su poznate po opraštanju poreza :)

    • 10. januar 2021 | 21:30

      Šole

      @Bojan

      A ovde se mufte lečiš?

    • 22. januar 2021 | 00:40

      Katarina Mladenović

      @Bojan

      Sole brate iskulraj malo s tim lečenjem. Ko kaže da se mi tamo lecimo, uostalom

  • Normalno svugde u svetu

    10. januar 2021 | 18:09

    Muka mi je od ovih što kažu da neće plaćati porez, a posle kada im izvršitelji sednu na grbaču najglasniji su u deranju DRŽAVO POMOZI. Kako poštujete vi nju tako će i ona vas, ali porez će te sigurno platiti...

    • 10. januar 2021 | 18:23

      Kinez

      @Normalno svugde u svetu

      Ne veruje sit gladnom...

    • 10. januar 2021 | 18:23

      Ena

      @Normalno svugde u svetu

      Nikada nisam uzela fiskalni racun i uvek gledam kako da neplatim drzavi nisata..

    • 10. januar 2021 | 19:25

      Ahahaha

      @Normalno svugde u svetu

      Aj ena ne pričaj gluposti, u normalnim trgovinama to kako ti kažeš ne može.

  • Kad

    10. januar 2021 | 18:08

    Se plovi onda se plovi na teretne dje je plata veca 3x,a plus ne mozes ih potrositi kao na kruzere,razlika je OGROMNA!!

  • Čim budem mogao

    10. januar 2021 | 17:54

    Odoh u Misisipi.

  • Najveselija

    10. januar 2021 | 17:52

    Šta se bunite. Porez treba platiti. Idi u Ameriku ili EU pa nemoj platiti porez. Vi bi da zaradjujete a ja da vam platim porez.

    • 10. januar 2021 | 18:24

      Bec

      @Najveselija

      U tim drzavama rado se placa porez jel znam sta placam..

    • 10. januar 2021 | 18:37

      shokirana

      @Najveselija

      Pa plati se ali I drzave obezbede uslove a ne tretiraju ovih radnika kao gradjane treceg reda

    • 10. januar 2021 | 18:46

      Komentar

      @Najveselija

      @Bec licemeru sve sto vam je u Srbiji smetalo, tamo vam ne smeta. Cuj znas sta placas...Za sta placas? Placas porez onima koji su nas urnisali kroz istoriju i placas porez od kojeg se finasira vojska koja je okupirala KiM. Tamo ste mani od makovog zrna.

    • 10. januar 2021 | 21:09

      Zoka

      @Najveselija

      Pa porez i placamo u drzavama u kojim radimo. Zasto da placamo i Srbiji u kojoj ne radimo?

    • 10. januar 2021 | 21:13

      Pitanje

      @Najveselija

      Zoka prazilice ovo se ne odnosi na vas gastarbajtere, citaj tekst. Frilenseri i ovi sa broda nisu nigde platili porez.

    • 11. januar 2021 | 04:39

      Normalno

      @Najveselija

      Normalno ako sam tamo u EU tamo i placam,a ovi u Srbiji hoce i njima da placam nema veze sto nisam tu,nego plati rmbaci i cuti?

  • Čiča

    10. januar 2021 | 17:45

    Diž se kuko i motiko.

  • Zakon

    10. januar 2021 | 17:44

    Gledam ove zaludjenike sto pricaju da moraju platiti porez ovde.ako moraju,zasto ga nisu platili?porez na platu ne moze da se placa u dve zemlje,kao sto se ne mogu uplacivati doprinosi za dve plate.ovo vas neki lik lozi,vi se primili i stvar gotova.

    • 10. januar 2021 | 17:53

      A bre

      @Zakon

      Ovo je Srbija, prvi u regionu. Zasto ne i u Svetu.😀

  • sale sa salajke

    10. januar 2021 | 17:35

    Dajte neki SMS, da pomognemo tim ljudima.

  • Miki

    10. januar 2021 | 17:29

    A zašto ne otvore račun u toj zemlji gde rade i problem rešen

  • Država

    10. januar 2021 | 17:13

    Pišite šta hoćete, ali porez će te svi platiti, na ovaj ili onaj način

  • Zoom

    10. januar 2021 | 17:10

    Najveći problem u bilo kom segmentu življenja u Srbiji je pravosudje. Da postoje normalni zakoni i da smo mi kao građani zaštićeni od raznoraznih situacija, svako bi plaćao porez.

  • Vukodlak

    10. januar 2021 | 16:43

    Srbiji ,postoje zakoni , pljacke, za druge zakone neznaju ni zakonodavci. Da znaju davno bi se proklamisali. Gospoda , samo sedi uziva u foteljama, dize sebi plate , i uzivaju na muci ovog naroda. Da li vam placaju POREZ clanovi upravnih odbora, kojh ima mnogo vise od ovih jadnika,koji ne biraju gde ce da rade,da bi preziveli? Cist primer: Nas covek ima plate na sedam funkcija ukupno 27000.eur. Takvih u SRBIJI ima na hiljade. Da li drzava ovim ljudima moze da stane na put.? poredite Hrvatsku, i Crnu goru.? BRUKA. Zaboravili ste Italiju,Spaniju ,Portugaliju, Englesku, i druge zemlje koje zive od mora. Po vama i Srbija ima more, samo sto ovaj narod to ne zna. Eto sa cim se vi bavite, a ono sto TREBA vi NEVIDITE.

    • 10. januar 2021 | 17:04

      Ilija

      @Vukodlak

      Isto ko i ti, sediš kući i truješ ovaj narod neistinitim komentarima

  • Dragan

    10. januar 2021 | 16:21

    Nisu obavezni da placaju jer su zaradu stekli u drugoj drzavi gde zive i rade i tamo vec placaju sve. Pa sto bi ovde placali kada ovde nisu zaradili. Prosto ko pasulj.

    • 10. januar 2021 | 16:56

      Ja

      @Dragan

      U kojoj su drzavi ovi sto rade na kruzerima platili doprinose?

    • 10. januar 2021 | 17:21

      Maja

      @Dragan

      Ovo se odnosi na one koji rade preko, a placanje ide preko Srbije.

    • 10. januar 2021 | 18:18

      Rade

      @Dragan

      Pa niko im i ne traži da plaćaju u Srbiji ako plaćaju gde rade.lepo je receno:zakon o duplom neoporezivanju lepo kaže:ako radiš u npr..Italiji,osiguran si i plačeš porez ta.o u Srbiji ne placas ništa,normalno je i da si prijavljen tamo,a ako radiš po ugovoru o delu poslodavac ti isplaćuje bruto zaradu i porez moraš platiti u Srbiji. JASNO KO DAN.

    • 10. januar 2021 | 19:01

      Bas da znas

      @Dragan

      Da odjave prebivaliste, licnu kartu i zdravstvenu, pa nema problema ni za porez i doprinose. Ovako je lako biti “Evropljanin” jer kad korona krene, svi trce kuci u Srbiju jer je lecenje besplatno! Placajte porez u Austriji a lecite se u Srbiji! Bas posteno! Bravo majstori!

  • посматрач Марци

    10. januar 2021 | 16:00

    Све је то остало из времена Југе,(није било реда,привилегије су цветале),треба потсетити све,ушли смо у капитализам,где све институције тј.држава живи од пореза,и само од пореза.......

  • Iva

    10. januar 2021 | 16:00

    Treba da placamo poreze da Srbija pomaze Hrvatskoj..

  • Austrija

    10. januar 2021 | 15:58

    Ma platicu vam porez 1 Aprila...

    • 10. januar 2021 | 16:57

      Ja

      @Austrija

      Ovde se uopste ne radi o gastarbajterima. Procitaj tekst praziluce.

  • Velimir Janković

    10. januar 2021 | 15:58

    Rešenje je vrlo jednostavno. Da država donese zakon o pomorcima i da im reguliše status, ako je već slučaj takav da im je nepovoljan status po postojećim zakonima.

  • Gradimirstepanovic

    10. januar 2021 | 15:50

    Da li sportisti i treneri treba da placaju porez?

  • Nikola

    10. januar 2021 | 15:35

    DA LI TO ZNAČI DA ĆE SVI KOJI RADE NA "UGOVOR O DELU" MORATI DA PLATE POREZ ??? HAHAHA, DRŽAVO, NE ŠALI SE SA NARODOM, NEGO POČNI DA HAPSIŠ POSLODAVCE KOJI OVAKVE UGOVORE PRIMENJUJU.

  • Marko

    10. januar 2021 | 15:32

    Koje u kakvo tj tzv "udruzenje pomoraca"??? Skupila se ekipa sendvicara da nadje varijantu da drpi srbi pod izgovorom da je za "opste dobro drzave"! Kakav je lopovski sistem u pitanju jednostavan primer pokazuje - odete u Inteza banku i zatrazite jredit na osnovu visemesecnog slanja sredstava na racun od preko - kazu vsm da iako ste sa Srpskim pasosem vi nrmate statu Srpskog drzavljana jerte vise od 180 dana van drzave u godini tako da "zalim slucaj". Princip je jednostavan za ovaj pokisaj pljacke sendvicarske - uzeti pados bilo kakve banana drzave i resen problem a dripci neka prave i dalje marionetska "pomorska udruzenja" i traze opcij za svoje guzice gramzive.

    • 10. januar 2021 | 15:48

      Gagi

      @Marko

      Zakon je jasan, a ti probaj da ne platiš porez! Svako odgovara za sebe kad posledice stignu

    • 10. januar 2021 | 16:08

      Ale

      @Marko

      Klasičan bukač obojen u žuto upravo tako misli.

  • Niko nije jači od države

    10. januar 2021 | 15:24

    Svi koji neće da plate porez ima jedna izreka za njih: Neće ni koza na vašar pa je odvedu, e tako će te i vi proći sa plaćanjem poreza, koji je moguće izbegavati ali ne doveka. Jednom stigne sve

    • 10. januar 2021 | 15:43

      Milan

      @Niko nije jači od države

      Ova teorija ti nije tačna jer kad god se napravi kritična masa država padne kao kula od karata. Neka nastave ovako da pljačkaju i videćeš i sam da je tvoja teorija neodrživa

    • 10. januar 2021 | 15:49

      Čuj ovog

      @Niko nije jači od države

      A kada je to država pala kao kula od karata, aj ne piši bajke već se vrati u realnost i probaj da ne platiš porez 😂

    • 10. januar 2021 | 15:53

      Žana

      @Niko nije jači od države

      E milane kad bi bilo to tako lako kako kažeš, ali se to još nikada nije dogodilo niti će, zato mani se šta bi bilo kad bi bilo. Porez se platiti mora

    • 10. januar 2021 | 19:04

      CH

      @Niko nije jači od države

      Neće ćuran na svadbu pa ga niko ne pita.Nego za vrat pa ajde.To si hteo reći?Pozdrav

  • Zoki V.

    10. januar 2021 | 15:21

    Meni bi trebao jedan pošten vodoinstalater, ali od toga nema ništa zbog ovakvih parazita.

  • Bec

    10. januar 2021 | 15:20

    Platicu porez samo ako budem luda..

    • 10. januar 2021 | 16:11

      Dika

      @Bec

      Ostaj tamo i zagađuj njih.Može ova zemlja bez takvih.

    • 10. januar 2021 | 20:49

      Pitanje

      @Bec

      Pa od vas koji ste prodali veru za veceru i zivite kod onih koji su nam zlo cinili i pradede ratovale protiv njih niko ni ne trazi da placate, jer ga placate tamo.

  • Pomorac

    10. januar 2021 | 15:13

    O kakvoj penziji pricate, 90% pomoraca rafibna ugovor i nigde mu se ne uplacuje radni staz, ni kod nas ni u zemlji cija je firma za koju rade. Posle 20god plovidbe nevu imati no dinar penzije, i sta sad pola svega sto sam sacuvao da bi sa tim ziveo kad prestanem da plovim moram da dam kome? Drzavi, placamo mi porez kroz svaku stvar koju kupimo ovde i kroz svaki racun. I to je vise nego dovoljno za to koliko dobijemo.

    • 10. januar 2021 | 15:15

      Aca

      @Pomorac

      Pa jel treba možda Srbija da mu da penziju ili oni kod koga je radio?

    • 10. januar 2021 | 15:30

      BDJ

      @Pomorac

      Zaista o čemu ovi pricaju, kakva penzija i kakvo stalno zaposlenje!?Nakon deset godina provedenih na brodu, nemam niti dana radnog staža.

    • 10. januar 2021 | 16:55

      Pomorac

      @Pomorac

      @Aca nece mu dati niko penziju, u tome i jeste problem. Zasto platiti porez kad nema nijedan dan radnog staza i nece imati nikakvu penziju.

    • 10. januar 2021 | 17:06

      Maki

      @Pomorac

      A oće se lečiti kao penzioner u Srbiji, jel išao u školu kao dete u Srbiji, jel se lečio čitav život u Srbiji? Ti gledaš iz zrenutnog pogleda a ja gledam ceo život

    • 10. januar 2021 | 17:37

      BDJ

      @Pomorac

      Opet ti o penziji i penzionerima. Da li ti je jasno da bez radnog staža nema ni penzije. Ja sam radila na brodu, radnog staža nemam,kao i većina pomoraca. A to za lečenje, uredno sam platila svaki pregled.

    • 10. januar 2021 | 18:28

      Rade

      @Pomorac

      Onda ti 20 god.uplacujes penziono ili tamo gde radiš ili u Srbiji i imaš penziju,ako ne u zavisnosti čiji zastavu nosi brod vratiš se tamo i zi vis ako je moguće.kada ideš van raditi po ugovoru o delu to je izjednačeno sa firmom i kao takva mora platiti porez.

  • Milan

    10. januar 2021 | 15:07

    Otišao i ne vraćam se u Srbiju i NE neću platiti porez NIKAD.

    • 10. januar 2021 | 15:59

      Ana

      @Milan

      Never say never

    • 10. januar 2021 | 16:13

      Era

      @Milan

      Budi od reči i ispuni to.Čistija je zemlja za još jednog.

    • 10. januar 2021 | 16:18

      Može, može

      @Milan

      Uzeće ti kuću, stan i sve što imaš, a kada nekada se i vratiš onda ćeš u zatvor

  • Milena

    10. januar 2021 | 15:07

    Radim povremeno za stranog poslodavca. Moj honorar je identican kao honorar kolega koje angazuju u svojoj zemlji, s tom razlikom sto su oni moraju da plate porez. Dakle, narucilac posla i meni uplacuje novac namenjen placanju poreza, ali...Ja sam za varijantu da treba da se placa porez, ali nisam za varijantu da se vracamo 5 godina unazad. Jbg, sta je bilo bilo je. U buduce po novom i to je to. Uzgred, dobar prijatelj radi na kruzeru godinama kao lekar. Zena i troje dece su u Srbiji. Njegova plata je oko 6000 dolara. Ne placa porez. Mislim da nije OK. Zena i deca se lece ovde. Drzava ih skoluje. Voze se nasim putevima.

    • 10. januar 2021 | 18:45

      Dulee

      @Milena

      Da li to znaci da za zenu i troje dece treba da placa 3000s mesecno a ti ces za svoju zenu i troje dece da placas minimalac od 100evrica. Ma nemoj.

  • 🤔

    10. januar 2021 | 15:05

    Ovi što se koprcaju kako ne bi platili porez Srbiji su uglavnom oni sa više pasoša, a Srbija im je samo sigurna odrednica za porodice; sve im je dala za džabaka, a ništa ne dobija od njih.

    • 10. januar 2021 | 15:47

      DRagutin

      @🤔

      Lupio si sada pošteno... Da li znaš koliko se para upravo šalje tim porodicama što su ovde? Pa kada tih porodica više ne bude bilo osetiće to svaki stanovnik Srbije!

  • Dejan

    10. januar 2021 | 14:59

    Pa lepo se otvori strani bankovni racun i na taj se prima novac i resena stvar,21 vek,online se otvori racun u Australiji,karticu dobijete na kucnu adresu i cao Srbijo.

    • 10. januar 2021 | 15:08

      Milan

      @Dejan

      Nemaš pojma koliko ne znaš. Svi računi idu na jmbg koji ti je na svakom računu isti. Sud kad blokira on upravo blokira svugde preko jmbg a ne broja računa

    • 10. januar 2021 | 19:12

      CH

      @Dejan

      Ne možeš da otvoriš bankovni račun ako nemaš prebivalište u toj zemlji.Licnu kartu takodje bez prebivališta nema.Ne možeš ni ugovor da potpišem jer da bi te prijavio moraš da imaš radne papire.I online račun trebaju određena dokumenta.

  • Ivana

    10. januar 2021 | 14:55

    Ovi sto pisu daje u Srbiji skolstvo i zdrastvo besplatno verovatno ne zive u Srbiji..

  • Milos

    10. januar 2021 | 14:49

    A popovi jel placaju porez???

    • 10. januar 2021 | 14:58

      Rastko

      @Milos

      A jel ti plaćaš popove, ili država možda? Ne plaćate, zato ćuti!

  • E ovako

    10. januar 2021 | 14:42

    Svako ko koristi usluge zdravstvenog sistema i školstvo u Srbiji treba i da plati porez. Ili neka svoju decu vodi na kruzer tamo u školu i kod doktora ako se razboli

    • 10. januar 2021 | 22:41

      @e ovako

      @E ovako

      ja placam porez, ne koristim ni zdravstveno ni skolstvo - sta cemo sad???

  • Sneza

    10. januar 2021 | 14:40

    Nikad mi nije bilo jasno,zasto radnicima koji su umrli a placali sve doprinose u Srbiji, taj novac iz pio fonda , ne daju njihovim naslednicima ? To nije po zakonu jel ?

    • 10. januar 2021 | 15:00

      Svašta

      @Sneza

      Ti misliš da za života niko nije ništa potrošio od državnih resorsa? Ko te odškolovao, o čijem trošku se leče penzioneri, sinovi, unučad?????

  • Zocky

    10. januar 2021 | 14:28

    Uzmimo primer, 14 godina radiš i plaćaš debele doprinose državi, i ostaneš bez posla, ili odeš raditi negde preko, dodje penzija i onda nemaš ništa, gde su pare od 14 godina koje je država uredno uzela?! U normalnim svetu, sleduje te penzija za svaku godinu, dve godine staža, imaš penziju, jeste bedna ali je imaš... Mnogi naši ljudi primaju po 50-100-200€ za po par godina rada negde vani...

    • 10. januar 2021 | 14:44

      Vasić

      @Zocky

      Za to tvoje pitanje postoji tačan zakonski odgovor i uredjen sistem, a ne kako ti hoćeš i koliko hoćeš. A to što si neobrazovan si sam kriv

    • 10. januar 2021 | 18:37

      Rade

      @Zocky

      Probaj se informisati malo više. Primer:ja sam u penziji 2 god. Od toga sam radio u Srbiji 17 MESECI.za taj staž imam 970 din.penzije. OK?

  • Nemanja

    10. januar 2021 | 14:20

    Ne treba ni zaposleni u srbiji da plaćaju porez umesto drugih. Rade tamo ovde koriste zdravstveno puteve policiju vatrogasce vojsku i hiljade drugih sluzbi. Nebitno kakve su, mi ih placamo oni koriste za dzabe

  • Žorž Vea011

    10. januar 2021 | 14:11

    kako da ne ......evo trcim da vam platim porez ......sta ste mi vi dali da bih ja vama placao ?

    • 10. januar 2021 | 14:40

      Proka

      @Žorž Vea011

      Šta si ti državi dao?

    • 10. januar 2021 | 14:45

      Ko te odškolovao?

      @Žorž Vea011

      Pa ti i nisi srbin iz Srbije, zafo ćuti. Nebitan si sa svojim glupim komentarima

  • Liverpool

    10. januar 2021 | 13:53

    A sto onda uzmete starosnu penziju ovde.sto ne kazete nismo tu radili necemo ni starosnu ovde

    • 10. januar 2021 | 14:10

      Hs

      @Liverpool

      Kakva starosna penzia ako nemas radnog staza..

    • 10. januar 2021 | 14:46

      Istina

      @Liverpool

      Postoji starosna penzija ali je mnogo manja bez radnog staža. Ali postoji i svi ovakvi je uzimaju i koriste

    • 10. januar 2021 | 14:58

      Boban

      @Liverpool

      Ne postoji starosna penzija bez min. 15 godina radnog staza. Prvo se informisi pa onda ostavljaj komentare.

    • 10. januar 2021 | 18:52

      Dragana N

      @Liverpool

      Sta lupas bre, kakva starosna penzija bez staza!? Da bi ostvario starosnu penziju moras imati 65 godina i minimum 15 godina staza, za zene slicno.

  • Bruka i sramota

    10. januar 2021 | 13:53

    Ja nadjem sam posao, odradim ga, budem placen i treba drzavi da platim za to?Neko je pametan.Ako ne diraju gospodu pevace za porez kada drndaju preko, onda neka sjasu sa ovih ljudi i frilensera.Biti samostalan kao frilenser ili raditi na kruzeru je krvavo.Kako je krenulo u zlatnom dobu, jos ce nam vazduh naplacivati u skladu sa zapreminom tela.

    • 10. januar 2021 | 14:41

      Mare

      @Bruka i sramota

      Ti onda živi tamo gde si radio.

    • 10. januar 2021 | 14:50

      Samo oštro zbog ovakvih

      @Bruka i sramota

      A ko te odškolovao, gde si se lečio, gde tvoja deca idu u školu i kod doktora?? DRŽAVA NARAVNO I TO SVE ZA DŽ. ali misliš da ako ti trenutno to ne treba da nisi nikome dužan. Varaš se površni čoveče

    • 10. januar 2021 | 17:14

      BDJ

      @Bruka i sramota

      Školovali su me moji roditelji koji su uredno plaćali porez,svaki put sam uredno placala svaki pregled kod doktora.Deset godina sam provela na brodu,sa mnogo truda i odricanja sam pošteno zaradila svaki dinar. I ne vidim sta je to površno u prethodnom komentaru, svaka mu je na mestu. Samo mogu da potvrdim BRUKA I SRAMOTA!

  • VA

    10. januar 2021 | 13:46

    Plaća li estrada porez?

  • Helena

    10. januar 2021 | 13:36

    Koja je svrha placanja poreza u Srbiji ako dobijam pare iz neke druge zemlje...

    • 10. januar 2021 | 14:43

      Ćomi

      @Helena

      Da li ti oni za koje radiš, ovde obezbeđuju struju, vodu, grejanje, lečenje, sigurne puteve, internet i još mnogo onoga bez čega nema života?

    • 10. januar 2021 | 14:53

      Jelena

      @Helena

      U kojoj zemlji se besplatno lečiš, u kojoj zemlji si se ti školovala i tvoja deca? Sve to se plaća upravo od tog poreza koji vi nećete da platite, a zahtevate od države sve. Probaj na zapadu da ne platiš porez da vidiš šta će biti sa tobom

    • 10. januar 2021 | 15:01

      Boban

      @Helena

      O cemu ti pricas. Nema zdravstveno, nema penziono, nemam nikakva prava. O kakvom lecenju ti pricas? On ima osiguranje na brodu i to mu pokriva u slucaju bolesti lecenje. Otisao je ne brod da bi preziveo, a ne iz hira. Kada bi provela nedelju dana na brodu i videla kakvi su uslovi ne bi nikad pricala ovakve svari.

    • 11. januar 2021 | 16:02

      Dragana N

      @Helena

      Sve to sto si nabrojala je proizvod koji svi placamo, ma gde ziveli, i to u punom iznosu. A gde je PDV? Ljudi koji vise trose, vise i placaju PDV, tako da niko nista besplatno ne dobija. Ko ovde placa penziono i socijalno, on je i osiguran i imace jednog dana penziju, i moci ce besplatno da se leci. Ko nije zdravstveno osiguran sam ce da plati lecenje, i ne znam sta nasa drzava hoce.

    • 22. januar 2021 | 01:03

      K

      @Helena

      To je u vezi sa onim 183+1. Po toj logici, nisi dovoljno dugo tu za dovoljno korišćenje državnih resursa, te države oslobađaju od istog

  • Jest

    10. januar 2021 | 13:35

    Glupost radim u Austriji a treba da placam porez u Srbiji..

    • 10. januar 2021 | 14:43

      Pitanje

      @Jest

      Hajde sto si prodao veru za veceru, pa otisao preko, nego sto se pravis pametan a nisi. Ti placas porez u Austriji (od kojeg se npr. finansira okupator na KiM), tvoje mesto prebivalista i zivljenja je tamo, tako da ne moras da placas porez u Srbiji. Frilenseri i ovi sa kruzera su druga prica.

    • 10. januar 2021 | 15:25

      Dare

      @Jest

      Što je prodao veru za večeru? Zato što neće da radi u Srbiji za 35. 000 od jutra do sutra bez ikakvih prava? Jel zbog toga? Otišao bi i ti nego si nesposoban, pa ti krivo. Verovatno si od mame, tate ili babe nasledio stan pa ti je ladovina. Ljudi rade i stvaraju tamo gde se rad ceni i plaća, lako je vama koji ste dobili sve na gotovo pa pričate

    • 10. januar 2021 | 16:47

      Pitanje

      @Jest

      @Dare da su nasi dedovi razmisljali kao vi gastarbajteri, nas ne bi ni bilo. U nedostatku argumenata sve nas koji smo ostali, uspeli ovde, nismo materijalisti vredjate da smo na tudjoj grbaci, da bi otisli da mozemo itd. Istina vas boli pa vredjate, praziluci obicni. Nista lakse nego otici, ja necu. Cuj neko nasledi kucu. Cak i da neko dobije nesto na gototovo, znaci da su mu roditelji bili sposobni za razliku od tvojih. Jok bolje je u Dojcland 40 godina izdvajati pola plate za kredit za kucu, a resto na kredit za auto i dve nedelje boravka u Srbiji kada se jedino osecate kao ljudi. I da...pravo je ima prodali ste veru za veceru, kratko, a tacno. Hajde sada na baustelu od jutra do mraka. Ps ne znam nikoga ko radi za 35000, to je bilo pre par godina.

    • 10. januar 2021 | 16:59

      Ja

      @Jest

      Dare praziluce pa i ti na zapadu neces nista da steknes jer kredit za nekretninu ima da placas 30-50 godina.

    • 10. januar 2021 | 21:56

      Dare

      @Jest

      Niti radim preko niti živim. U Srbiji sam, imam platu 62.000. Ne žalim se, nije nesto, al kad pogledam da ljudi rade i za 30 ne žalim se. Kuću u kojoj živim i stan roditelji su stekli u Nemačkoj, ne ovde, i znaš koliko da im sad pokažem tvoj komentar ih to zanima. Oni su skucili svoju decu krvavim radom u Nemačkoj. U Srbiji da su radili nikad ne bi stvorili to, jer se ovde živi da platiš račune i hranu, ne svi Al velika većina. Tako da laprdas u prazno. Nema 35 tačno ima i manje, ljuti van Beograda rade i za 25. Raspitaj se.

    • 10. januar 2021 | 22:08

      Pitanje

      @Jest

      @Dare ti nekoga prozivas a sam si jedan od njih. Evo moji su ziveli i zive u Srbiji, nisu prodali veru za veceru kao tvoji i opet su stekli kucu, dakle, sah mat. Sam si rekao da su krvavo radili u Nemackoj da bi tebi ovde napravili kucu? Cek pa kako to kada tamo tece med i mleko. Ceo zivot rmbace tamo da ovde uzmu stan ili kucu i tamo otplate kredi za svoj stan ili kucu, jak zivot, hahah. Kontradiktoran si i samo si dokazao da preko nije lako, nije dobro. Price o 35000 okaci macku o rep. Vidis da i ti imas skoro pa duplo vise.

    • 11. januar 2021 | 09:03

      Nenad

      @Jest

      Ne znaš nikoga ko radi za 35000? To je bilo pre par godina? Jel se to informišeš na prvom kanalu RTS-a? Ja znam lično ljude koji rade i za dvadeset. Pitaj prodavca u kiosku za koliko radi. Pitaj prodavačicu u pekari za koliko radi.

  • Ha

    10. januar 2021 | 13:34

    Porez treba dase placa u onoj zemlji gde primas platu...

    • 10. januar 2021 | 14:45

      Dika

      @Ha

      Zabranio bih vam ulazak u zemlju dok ne platite porez, pa ostanite gde ste.

    • 10. januar 2021 | 14:54

      Nemaš pojma

      @Ha

      Ne nego gde živiš i čije usluge i povoljnosti koristiš

  • Mitar

    10. januar 2021 | 13:30

    Koliko ja znam kruzeri se plove po Sbiji da bi neko plaćao porez na platu koju je zaradio na njima.

    • 10. januar 2021 | 13:35

      Dane

      @Mitar

      A kad se vrate u državu, koriste infrastrukturu i sve ono što smo mi plaćali decenijama.Šta onda nije jasno?

    • 10. januar 2021 | 14:41

      Rasa

      @Mitar

      I te kako plove, najviše turista u Srbiju udje preko Dunava.