Lešnik nije bio u planu, jedna pralina vraćala je nadu izbeglicama: Neobična priča o vrsnoj čokoladi

  • 0
Ferrero Rocher Foto: Shutterstok

"Ferrero Rocher", čuvena marka čokoladnih bombona iz Italije, u Evropi je prikazana 1982. godine, a vremenom je postala doza luksuza, odnosno statusni simbol imigrantskih porodica.

Čokolada i lešnik su glavni sastojci kultnih bombona, koje su večiti "rival" Raffaello-u, brendu koji pripada istom proizvođaču - Ferrero - a na tržištu je od 1990. godine.

Kada su čuvene praline našle svoj put i do SAD, postale su statusni simbol porodica koje su naseljavale taj kontinent. Ali, ne italijanskih. Ispovest jedne, danas Amerikanke, počinje pričom o dolasku u SAD krajem 1980-ih, sa roditeljima, sa Bliskog istoka.

"Bili smo iransko-jermenske izbeglice koje su pokušavale da ponovo izgrade svoje živote posle iransko-iračkog rata, i kao i mnoge druge imigrantske porodice, često smo nespretno prihvatali svoj novi i nepoznati američki identitet, pokušavajući da sačuvamo onaj koji nas je provodio kroz hiljade godine postojanja", kaže Liana Aghajanian.

Kako dalje navodi, "zajedno sa američkim dolarom i iranskim tomanom, Ferrero Rocher je bio treći oblik zakonskog sredstva plaćanja za koji sam znala da je svet i istinit".

Okružena zlatnim aluminijumom, slatka poslastica bila je užarena kugla koja je prikrivala bolove, radosti i snove imigranata, ispunjena lešnikom i čokoladom među slojevima. Ta jedna pralina bila je simbol "dobrog života", opipljiva stvar koja je sadržala socijalne i ekonomske težnje, navodi Liana.

Dodaje da nijedan prehrambeni proizvod to nije mogao.

Foto: Unsplash

Većina Amerikanaca "Ferrero Rocher" sada zna preko Nutele, ali mnogo pre nego što je slatki namaz postao sastojak pralina, kutija "Ferrero Rocher" (48 komada, ako imate sreće) bila je tajna, univerzalni jezik koji su imigranti delili 80-ih i 90-ih prošlog veka.

Porodice jedna drugoj nikada nisu išle u posetu bez poklona, a ako biste darovali italijanski "luksuz u kutiji", to bi značilo da ste im "dali zlato". Imigrantske porodice su takođe stalno u domovima imale ovu bombonjeru, za slučaj da im neko dođe u goste. "Ferrero Rocher" je stvar prestiža.

Spisateljica Tasbeeh Herwees je libanskog porekla, i deli isto mišljenje. "Za mene je to uvek bila ona čokolada što se krije u kući", rekla je. Životi tih porodica bili su obojeni ratom, nasiljem, političkim turbulencijama i socijalno-ekonomskom nejednakošću, ali je "Ferrero Rocher" bio konstanta.

Iako poslastica već duže vreme stiže umotana u zlatnu foliju, kompanija je krenula da radi skromno, mada bi naslednici carstva "Ferrero Rocher" na kraju mogli imati neto vrednost od 20 milijardi dolara.

Lešnik je slučajno počeo da se koristi, u nedostatku čokolade, a prva napravljena smesa zvala se SuperCrema. Tek kasnije je nastala Nutella, a ostalo je istorija...

Video: Čokolada od koje „boli glava“ koliko je dobra, ali i novčanik

(Telegraf Biznis)

Video: Usvojen budžet, republička kasa za sledeću godinu teška 2.346,2 milijarde dinara

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>