Gejts zagovara borbu protiv klimatskih promena, dok ulaže u ove kompanije: "Gde je bio do sad?"
Pre šest godina na "adresu" Bila Gejtsa stigao je video od 90 sekundi, koji ga je konačno ubedio da se više posveti očuvanju životne sredine i bori za odbacivanje fosilnih goriva.
Ali nafta i gas donose toliki profit kompanijama, da proces njihovog smanjivanja ili uklanjanja traje godinama, a ishod je pod znakom pitanja.
U novoj Gejtsovoj knjizi "Kako izbeći klimatsku katastrofu" (How to Avoid a Climate Disaster), suosnivač Majkrosofta govori o tome kako je od skeptika - po pitanju odustanja od nekih ulaganja iz finansijskih, političkih ili moralnih razloga - došao do onoga što je danas.
Obećanje je tu, kao i napori, ali nije lako izaći iz okvira fosilnih goriva, i ulaganja u njih, kada donose toliko mnogo para. Posebno oni najbogatiji imaju sklonost ka ulaganju u naftne divove. Gejts dalje napominje da je on 2019. prodao sve svoje direktne deonice u naftnim i gasnim kompanijama.
Prema podacima iz Fondacije Gejts, do kraja pretprošle godine ostalo je više od 100 miliona dolara uloženih u akcije i obveznice naftnih i gasnih kompanija, a među njima su "Exxon Mobil Corp.", "Chevron Corp." i "BP Plc.". Fondacija nije potpuno zatvorila svoje ukupne investicije u fosilna goriva.
Portparol je rekao da "Bil ne upravlja tim ulaganjima". Iznos novca fondacije, koji ostaje u direktnom fondu fosilnih goriva, mali je deo ukupne veličine zadužbine koja je 2019. iznosila 40 milijardi dolara.
Od tog ukupnog iznosa, oko 1,2 milijarde dolara uloženo je u zajedničke fondove koji takođe mogu indirektno držati neke akcije u kompanijama za fosilna goriva. Deinvestiranje nije direktan proces. Za vlasnike velikih imovina, to je proces koji može trajati godinama.
Doći do nule i dalje je izuzetno teško, piše Blumberg, s obzirom na to koliko se svetske ekonomije i dalje oslanjaju na CO2. Fond braće Rokfeler, stvoren iz bogatstva naftnog magnata Džona D. Rokfelera, najavio je 2014. godine da će se "otarasiti" fosilnih goriva.
Studija slučaja za 2020, koju je sproveo Fond, pokazala je da je 0,05% zadužbine i dalje izloženo, pet godina nakon što je započeto deinvestiranje, u poređenju sa oko 6,6% od ranije.
Ukratko, čak i dok se Gejts udaljava od kompanija za fosilna goriva, nastavlja da podržava firme čije se postojanje oslanja na njih. Na primer, trenutno poseduje približno 19% kompanije "Signature Aviation Plc", najvećeg svetskog operatora baza privatnih aviona.
U januaru je kompanija "Cascade Investment LLC" ponudila da kupi "Signature" za 4,7 milijardi dolara, zajedno sa "Blackstone Group Inc." i "Global Infrastructure Partners". Prema uslovima ponude, Gejts će povećati svoj ulog za dodatnih 11 odsto.
Privatni avioni obično ispuštaju daleko više emisije CO2 po putniku, na svakom putovanju, nego komercijalne letelice. Dakle, poenta je sledeća:
Sve i da se odriču i direktnih i indirektnih udela u naftnim ili gasnim kompanijama, investitori (čitaj: bogataši) moraju da razmotre da li njihova finansijska podrška pomaže u produžavanju upotrebe fosilnih goriva. Blumberg se pita i da li se Gejts kasno setio deinvestiranja...
Gejts kaže da je na kraju odluku doneo iz moralnih razloga. Ipak, činjenica je da su klimatske promene uzele maha, i posebno se ogledaju u siromašnim zemljama.
Video: Ko je Džef Bezos, a ko njegov naslednik?
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sibin
Zlo najvece!!!
Podelite komentar
Vuk
Ovaj, ovo je zlo koje se čovekom nazvati ne može, ovo je mason i sotona kakvog svijet nije vidio, puca planeta zbog ovakvih, ima ih mnogo, đavolje sluge.
Podelite komentar
Stefan
Umesto što piše knjige i bori se za fotosintezu, bolje neka malo sredi windows operativni sistem, ono ni na šta ne liči.
Podelite komentar