• 17

Treća linija metroa povezuje Novi Beograd i Banjicu za pola sata: Vesić otkrio kako izgleda trasa

Linija će imati 21 stanicu: kreće iz Surčinske ulice, a završava na Paunovom bregu

  • 17
vesić metro

Treća linija metroa / Foto: Beoinfo

Zamenik gradonačelnika Beograda, Goran Vesić, predsedavao je danas Radnoj grupi za izgradnju beogradskog metroa, koja je razmatrala rešenja i konceptualni dizajn treće linije metroa.

Sastanku su prisustvovali glavni gradski urbanista Marko Stojčić, pomoćnik gradonačelnika Andreja Mladenović, gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević i direktor JKP "Beogradski metro i voz", Stanko Kantar.

Vesić je podsetio da se znaju trase prve dve linije metroa, a da se uporedo radi na rešenjima i konceptualnom dizajnu treće linije.

- Treća linija beogradskog metroa treba da poveže Novi Beograd i Banjicu. Linija će imati 21 stanicu: Surčinska ulica, Blok 61, Gandijeva, IMT, Blok 42, Arena, Ušće, Pristanište, Trg republike, Narodna skupština, Manjež, Višegradska, Prokop, Autokomanda, Vitanovačka, TC "Stadion", naselja Braća Jerković i Stepa Stepanović,
Trošarina, Banjica i trolejbuska okretnica na Paunovom bregu - naveo je Vesić.

Istakao je da je predviđeno vreme vožnje od prve do poslednje stanice treće linije 34 minuta.

- Treća linija će imati ukrštanje sa prvom linijom na Trgu republike, a sa drugom linijom kod parka Manjež. Sa trećom linijom ćemo u potpunosti zaokružiti sistem beogradskog metroa, a Beograd će konačno dobiti uređen javni prevoz po uzoru na svetske metropole - ukazao je Vesić.

Dodao je da je razmatrana mogućnost povezivanja druge i treće linije metroa u Zemunu.

- Ta deonica bi uključila samo nekoliko kilometara i taj predlog je dat na razmatranje projektantu u ovom poslu, kompaniji "Ežis". Prema tom predlogu, treća linija bi ustvari počinjala tamo gde se završava druga linija. Takvu situaciju imamo u Mirijevu, gde se završavaju prva i druga linija. To rešenje bi dodatno olakšalo funkcionisanje stanovništva - kaže zamenik gradonačelnika Beograda.

- Takođe smo uputili dopis Ministarstvu kulture da se stanica na Savkom trgu iskoristi i za izložbeni prostor Muzeja istorije Srbije, koji će biti smešten u bivšu zgradu železničke stanice - napomenuo je Vesić.

Kaže da je ideja da cela stanica bude dizajnirana u skladu sa ambijentom gde se nalazi. U maju će, dodaje, biti raspisan konkurs za idejno arhitektonsko rešenje prvih 17 stanica beogradskog metroa.

Sastanak Radne grupe za izgradnju beogradskog metroa

Foto: Beoinfo

- Pozvaćemo naše arhitekte s ciljem da svaka stanica bude drugačije dizajnirana, da oslikava taj deo grada ili neki detalj iz istorije Srbije i Beograda - ukazao je Vesić, i podsetio da prva linija kreće da se radi u novembru ove godine, a da se njen završetak očekuje do 2028. godine.

- Druga linija će početi da se radi 2023. godine i biće završena do 2030. godine. U periodu između 2027. i 2030. godine očekujemo početak izgradnje i treće linije beogradskog metroa - najavio je zamenik gradonačelnika.

Video: Jedan od ovih 6 vozova će tutnjiti beogradskim podzemljem: Građani donose poslednju odluku

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ivan

    Treba im godinu dana da urade jednu obicnu ulicu a pricaju o trecoj liniji metroa boze me sacuvaj

    7
    1

    Podelite komentar

  • Dosadnjaković

    Koja linija metroa je planirana do Nacionalnog Stadiona? Prema ovim planovima mi zaista nije jasno kako će 90.000 ljudi doći da gleda utakmicu i uživa u majstorijama srpskih fudbalskih velemajstora.

    8
    0

    Podelite komentar

  • Shitoshi

    Pola sata nbg-banjica, pa za toliko biciklom dodjem

    10
    1

    Podelite komentar

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke