Kako je kriza uticala na hotele u ovoj zemlji: Čemu mogu da se nadaju?
Dodatni problem koji sada "potresa" Nemačku je što njeni građani ne troše, odnosno "previše štede"
Pandemija je teško pogodila globalni turizam, a samim tim i hotelske lance, među kojima su mnogi sada primorani da prodaju svoje objekte, jer ne uspevaju da nadomeste rashode čak ni uz državnu pomoć.
Takav je slučaj sa Nemačkom, gde je trenutno mnoštvo hotela na prodaju. Vlasnici ne kriju da im je pre krize posao išao odlično, međutim, sada ni lanac kao što je "Maritim", koji ima čak 40 hotela, ne može da se izbori s posledicama pandemije.
Oni imaju čak 11 hotela u inostranstvu, i ukupno 5.000 radnika. Ali, prvi lokdaun je uzrokovao pad prometa od čak 90 procenata. Tek na leto su osetili malo olakšanje, ali je činjenica da ni tada hoteli nisu bili popunjeni kao pre.
Ovaj lanac svakako nije jedini koji se našao u ozbiljnom problemu. Zapravo, sada je pred svima njima velika dilema: ostaviti hotele otvorenim ili ih zatvoriti, šta je gore? Problem je što i sama stagnacija košta. Mnogo zaposlenih radi skraćeno ili im nije produžen ugovor o radu.
To je dodatni problem za hotele, jer je poznato koliko im je značajno kvalitetno osoblje, bio to kuvar, recepcioner ili pouzdana čistačica. Štaviše, česta je praksa da sami hoteli obučavaju svoje radnike, a sada ih moraju poslati kući.
Pitanje je, naravno, da li će im obučeni radnici ostati verni, jer su svakome potrebna primanja. Možda jedino rešenje u ovoj zamršenoj situaciji jeste prodaja barem dela hotela, kako bi se zadržala likvidnost.
Ali, i tu se postavlja pitanje: kome prodati? Krajem prošle nedelje održan je sastanak predstavnika nemačkih hotelskih lanaca, gde je konstatovano da su svi u istom problemu. Konkretno "Centro", koji je 2019. imao 60 hotela s 1.200 zaposlenih, prošle godine je prodao 13 svojih lokacija.
Zaključak je da državna pomoć nije dovoljna, jer se u tom sektoru promet meri u stotinama miliona evra, a podrška je u ovoj fazi ograničena na najviše 12 miliona evra - a i pitanje je kada će stići taj novac. U februaru je, recimo, bilo otvoreno čak 76% hotela manje nego istog meseca 2020.
Video: Unikatni Sakura dijamant vredi čak 32 miliona eura: Ovakav kamen prvi put se našao na aukciji
(Telegraf Biznis)
Video: Aleksandar Đorđević o saradnji sa Privrednom komorom Srbije
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.