• 5

Najveća svetska kompanija koja prodaje sve od kafe, sladoleda preko žitarica najavila: Dižemo cene

Mnogi ekonomisti veruju da će se povećanje cena pokazati kao kratkotrajno, ali ako greše, centralne banke bi mogle biti primorane da kasnije ove godine naglo povuku podršku privredi

  • 5
Gledanje u telefon tokom jela

Foto: Nikola Tomić

 

Najveća svetska kompanija za hranu i piće uvodi još veća poskupljenje zbog rasta troškova robe i transporta.

Nestle, koji prodaje sve, od sladoleda do kafe i žitarica, saopštila je da će na veće ulazne troškove odgovoriti povećanjem cena u drugoj polovini godine.

- Inflacija je praktično odsutna već dugi niz godina, a zatim se pokazala veoma oštro. To nas je direktno pogodilo - rekao je izvršni direktor Mark Šnajder.

Šnajder je rekao da veruje da je inflacija privremena. No, vlasnici brendova, uključujući Nescafe, Gerber i dr, rekli su da bi trebalo povećati cene za otprilike 2% kako bi se nadoknadilo povećanje troškova za 4%. Nestle je povećao cene za 1,3% u prvoj polovini 2021.

Kompanija se može zaštititi od nekih povećanja troškova, poput rasta cena kafe, rekao je Šnajder. Ali ne može izbeći poskupljenje stvari poput transporta, koji vrši pritisak na marže kompanije.

Nestle je rekao da ove godine očekuje profitnu maržu od 17,5%. Uprkos tome, kompanija je podigla izglede za rast prodaje za 2021. na između 5% i 6%.

Kompanije od Dženeral elektrika do InBev-a i Unilevera upozorile su poslednjih nedelja na porast ulaznih troškova dok se globalna ekonomija oporavlja od pandemije koronavirusa. Potražnja za nekim proizvodima naglo je porasla jer ljudi nastavljaju putovanja i vraćaju se u kancelarije, a globalni lanci snabdevanja i dalje su rastegnuti.

Neke kompanije su u mogućnosti da se zaštite od rasta cena, na primer kupovinom robnih fjučersa, ili izaberu da apsorbuju veće troškove. Ali drugi prenose povećanje troškova na potrošače, što dovodi do viših cena u supermarketima, restoranima i trgovcima robom.

Nestleov konkurent Unilever rekao je prošle nedelje da povećava cene na više tržišta i kategorija proizvoda kao odgovor na veće ulazne troškove. Vlasnik brendova naveo je primer cena sojinog ulja, koje su u prošlom kvartalu porasle za 20%, a sada su već porasle za 80% u odnosu na prethodnu godinu. Cene palminog ulja su 70% više od njihovog dugoročnog proseka.

- Inflacija utiče na nas u čitavom spektru ulaznih troškova u materijalima, ambalaži i posebno u troškovima transporta i distribucije - rekao je 22. jula glavni finansijski direktor Unilevera. "Mi smo to već radili i nastavićemo da povlačimo sve poluge određivanja cena i uštede “.

Veliko je pitanje jesu li nestašice i poskupljenja privremeni nusproizvodi pandemije ili se globalna ekonomija menja na načine koji bi mogli trajno da povećaju troškove poslovanja i uvedu novu eru inflacije koja bi mogla da utiče na potrošačku moć.

Mnogi ekonomisti veruju da će se povećanje cena pokazati kao kratkotrajno, ali ako greše, centralne banke bi mogle biti primorane da kasnije ove godine naglo povuku podršku privredi kako bi inflaciju stavile pod kontrolu.

Video: Komad ove govedine košta papreno samo zbog jednog posebnog začina

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Pera

    30. jul 2021 | 19:39

    17% zarade im malo. Kapitalizam nas ubija.

    8
    0

    Podelite komentar

  • DRagutin

    31. jul 2021 | 06:25

    Pa kako ih nije sramota da spominju transport??? Da ne ulazim sada u matematiku, ali ne plaćaju ni 1% od vrednosti robe koje povuče jedan kamion! Imaju obraza da kažu da im je transport skup???

    0
    1

    Podelite komentar

  • Hoki

    30. jul 2021 | 23:14

    Extra

    0
    0

    Podelite komentar