• 5

Najveća svetska kompanija koja prodaje sve od kafe, sladoleda preko žitarica najavila: Dižemo cene

Mnogi ekonomisti veruju da će se povećanje cena pokazati kao kratkotrajno, ali ako greše, centralne banke bi mogle biti primorane da kasnije ove godine naglo povuku podršku privredi

  • 5
Gledanje u telefon tokom jela

Foto: Nikola Tomić

Najveća svetska kompanija za hranu i piće uvodi još veća poskupljenje zbog rasta troškova robe i transporta.

Nestle, koji prodaje sve, od sladoleda do kafe i žitarica, saopštila je da će na veće ulazne troškove odgovoriti povećanjem cena u drugoj polovini godine.

- Inflacija je praktično odsutna već dugi niz godina, a zatim se pokazala veoma oštro. To nas je direktno pogodilo - rekao je izvršni direktor Mark Šnajder.

Šnajder je rekao da veruje da je inflacija privremena. No, vlasnici brendova, uključujući Nescafe, Gerber i dr, rekli su da bi trebalo povećati cene za otprilike 2% kako bi se nadoknadilo povećanje troškova za 4%. Nestle je povećao cene za 1,3% u prvoj polovini 2021.

Kompanija se može zaštititi od nekih povećanja troškova, poput rasta cena kafe, rekao je Šnajder. Ali ne može izbeći poskupljenje stvari poput transporta, koji vrši pritisak na marže kompanije.

Nestle je rekao da ove godine očekuje profitnu maržu od 17,5%. Uprkos tome, kompanija je podigla izglede za rast prodaje za 2021. na između 5% i 6%.

Kompanije od Dženeral elektrika do InBev-a i Unilevera upozorile su poslednjih nedelja na porast ulaznih troškova dok se globalna ekonomija oporavlja od pandemije koronavirusa. Potražnja za nekim proizvodima naglo je porasla jer ljudi nastavljaju putovanja i vraćaju se u kancelarije, a globalni lanci snabdevanja i dalje su rastegnuti.

Neke kompanije su u mogućnosti da se zaštite od rasta cena, na primer kupovinom robnih fjučersa, ili izaberu da apsorbuju veće troškove. Ali drugi prenose povećanje troškova na potrošače, što dovodi do viših cena u supermarketima, restoranima i trgovcima robom.

Nestleov konkurent Unilever rekao je prošle nedelje da povećava cene na više tržišta i kategorija proizvoda kao odgovor na veće ulazne troškove. Vlasnik brendova naveo je primer cena sojinog ulja, koje su u prošlom kvartalu porasle za 20%, a sada su već porasle za 80% u odnosu na prethodnu godinu. Cene palminog ulja su 70% više od njihovog dugoročnog proseka.

- Inflacija utiče na nas u čitavom spektru ulaznih troškova u materijalima, ambalaži i posebno u troškovima transporta i distribucije - rekao je 22. jula glavni finansijski direktor Unilevera. "Mi smo to već radili i nastavićemo da povlačimo sve poluge određivanja cena i uštede “.

Veliko je pitanje jesu li nestašice i poskupljenja privremeni nusproizvodi pandemije ili se globalna ekonomija menja na načine koji bi mogli trajno da povećaju troškove poslovanja i uvedu novu eru inflacije koja bi mogla da utiče na potrošačku moć.

Mnogi ekonomisti veruju da će se povećanje cena pokazati kao kratkotrajno, ali ako greše, centralne banke bi mogle biti primorane da kasnije ove godine naglo povuku podršku privredi kako bi inflaciju stavile pod kontrolu.

Video: Komad ove govedine košta papreno samo zbog jednog posebnog začina

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • DRagutin

    Pa kako ih nije sramota da spominju transport??? Da ne ulazim sada u matematiku, ali ne plaćaju ni 1% od vrednosti robe koje povuče jedan kamion! Imaju obraza da kažu da im je transport skup???

    0
    1

    Podelite komentar

  • Hoki

    Extra

    0
    0

    Podelite komentar

  • Proizvođač

    Marža veleprodaje u Srbistanu je 30%+ marža maloprodaje je 30%. Tako da ako uzmemo proizvođača i cenu robe od 100% proizvođač najmanje zaradi. U preostalih 40% cene ulazi sirovina, radna snaga, plate, ambalaža, marketing, transport (kompletna logistika), tako da proizvođač zaradi oko 15-20% ili konkretno u ovom slučaju 17.x% Kada bi veletrgovci i trgovci smanjili svoje marže (a jedino oni mogu) cene na rafovima bi bile više nego pristojne.

    0
    0

    Podelite komentar

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke