Udar na roditeljski džep: Poskupljuju pelene, inflacija u SAD uzela maha
Kako stoje stvari u Americi ovih dana? Koliko je inflacija uzela maha i da li je ekonomski oporavak, odnosno vraćanje kupaca u prodavnice - samo privid? Na odgovore na ta pitanja verovatno ćemo morati malo da sačekamo.
Dok Amerikanci ovih dana pojačano troše, zaboravljajući na rutinu štednje iz 2020, istovremeno cene prilično rastu. S druge strane, maloprodaja se oporavlja, o čemu svedoče i najnoviji rezultati Volmarta.
Prema pisanju WSJ (The Wall Street Journal), taj lanac supermarketa zabeležio je još jedan kvartal rastuće prodaje u SAD, i to baš u vreme kada rastu troškovi, lanci snabdevanja su opet poremećeni zbog delta soja korone i raste broj zaraženih u zemlji.
Ipak, onlajn prodaja usporava i primat ponovo uzimaju fizičke prodavnice. Prodaja u sklopu e-trgovine u SAD porasla je 6% u odnosu na prošlu godinu, ali je rast sada manji, u odnosu na početak godine.
Vest koja se neće dopasti roditeljima, a o kojoj takođe izveštava WSJ, tiče se poskupljenja pelena - zbog inflacije. Naime, jednoj bebi u proseku treba 3.000 pelena za godinu dana: u skladu sa standardom u SAD, to je 70 do 80 dolara mesečno. Te podatke iznosi "National Diaper Bank Network".
Da budemo još konkretniji, prosečna američka porodica izdvoji skoro 1.000 dolara godišnje - samo za pelene. Pritom, taj proizvod je neophodan, baš kao i ulošci za žene - o kojima se mnogo puta govorilo u kontekstu toga da treba da budu oslobođeni poreza na dodatu vrednost ili da budu besplatni.
Recimo, porez na dodatu vrednost od pet odsto na sanitarne proizvode - tzv "tampon porez" - od 1. januara tekuće godine prestao je da važi u Velikoj Britaniji.
Ali, vratimo se na aktuelne cene pelena. Za milione Amerikanaca, ovaj esencijalni proizvod upravo postaje skuplji. Jedan od vodećih proizvođača stvari za ličnu negu u zemlji, Kimberly-Clark, u martu je rekao da će podići cene gotovo svih svojih artikala - uključujući pelene.
Tu je i poznati rival iz sveta proizvoda za ličnu negu i higijenu, Procter&Gamble, koji je takođe najavio povećanje cena na američkom tržištu. Za porodice gde ima nekoliko dece - to znači višestruki trošak, odnosno na stotine dolara više na godišnjem planu, u odnosu na 2020. i prethodne godine.
Pelene, svakako, nisu jedino što poskupljuje: inflacija se odrazila i na rast cena hrane, goriva i ostalih potrepština za domaćinstvo. Ali, zanimljivo je ono što se dešava upravo u kategoriji pelena.
Iako deluje da ima bezbroj brendova na američkom i globalnom tržištu, zapravo, samo dve kompanije kontrolišu oko 80% američkih pelena, te su stoga manje ranjive u pogledu konkurencije, i "otpornije" na stav potrošača kada dođe do povećanja cena.
Treba reći i da je kod poskupljenja proizvoda uvek problematična nestašica određenih sirovina, ili izazovi u lancima snabdevanja, kao što je ovde slučaj sa drvnom pulpom ili prirodnom celulozom. U istom maniru se govorilo i o poskupljenju toaletnog papira.
Video: Ugostitelji izdržali pandemiju zahvaljujući ovom rešenju: Partner koji nam je pomogao da opstanemo
(Telegraf Biznis)
Video: Koliko je bojkot velikih trgovinskih lanaca bio uspešan?!
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Lepo..
..se vratite na pamucne koje se peru u masini, u cemu je problem? Te pelene su, ionako, "smrt" za planetu! Ovo lakse, brze, 21.vek bla bla bla, ce nam doci glave!
Podelite komentar
hm
I u nasoj zemlji se slican novac potrosi na pelene, a uporedite nase i njihove plate. A ovamo pricamo o nekom natalitetu..
Podelite komentar
Upišite svoje ime
Kazem ja da mi cela plata ode u go...a! Hrana, toalet papir i sve zavrsi u Dunavu jer nemamo sistem za prečišćavanje, ali kad se setim da nemaju mnogi u Bg ni kanalizaciju... Na zalost ekonomska kriza tek sledi... Bojim se daleko gora od 2008/9 :'(
Podelite komentar