Norveška prodala pola miliona, Srbija ih ima 300: "Sad se bavimo e-vozilima, za 5 godina biće kasno"

Elektromobilnost podrazumeva dobru povezanost s tehnologijom, pri čemu vlasnik e-vozila direktno preko platforme, odnosno navigacije na telefonu može da prati gde se nalazi sledeći punjač

Komentari

  • Sale

    Kad tehnologija baterija bude bezbedna onda cu razmisliti o tome. Ipak vozim porodicu u kolima.. Svega sam se nagledao po Nemackoj s tim baterijama i konkretno izvoze stare u Afriku posto su smrt za okolinu. Rudarenje litijuma unistava okolinu ali je sve ok jer se ne rudari u razvijenim zemljama. Naposletku imate toliku opasnost u slucaju nekog sudara ili prevrtanja kao da vozite sa gomilom plasticnog eksploziva u podu auta. Kao i svaka nova tehnologija prilicno je problematicna.. Kad se to prevazidje mozda i razmislim o tome.. za sad je i dalje najbolje po lokalu mali benzinac a za duga putovanja veliki dizel.

    11
    10

    Podelite komentar

  • Pajko

    Elektricni automobili dobri su za one vozace koji nevoze puno inace za ljude koji voze svakodnevno po 1000kilometra nisu prednos termickog motora rezervar napunis za 2munuta i mozes da vozis ko covek 1000km a elektricni ima covek da ceka ako na brz punjac kazi sat vreme a inace na obican prikljucak elektricni ceka se 7-8sati...tako da moj licni izbor je termicki motor vozio sam elektricni automobili i nisam zadovoljan jedino sto mogu reci da ubrzavaju super od 0-100....

    7
    13

    Podelite komentar

    • Elektro-vozač

      @Pajko

      Imaš vrlo pogrešne informacije. Prvo, gotovo niko, ustvari usudiću se da kažem da baš niko ne vozi 1000 km svakodnevno. To bi bio posao, i trajao bi duže od dozvoljenog dnevnog / nedeljnog radnog vremena. Povremeno može ali svakodnevno nikako. Ja sam do sada redovno vozio te razdaljine sa električnim i nije bio baš nikakav problem ni meni do sada, a još je manji sa novim kolima o punjačima. Podatak od 7-8 sati punjenja važi za neke obične kućne utičnice. Ja, recimo imam "neobičnu", koja nije retka u Evropi i sa njom u svojoj garaži mogu da napunim potpuno praznu bateriju (što se nikada nije desilo sem jednom kada sem eksperimentisao sa tim) za oko 4-5 sati. Obično dopuna traje oko 30-tak minuta ali ti ne mogu reći tačno jer ne moram da znam / pratim - moram samo da odradim svojih 5 sekundi "prikači, otkači". Van toga se koriste L3, jednosmerni, brzi ili "superpunjači". Oni celu bateriju mogu dopuniti za reda 30 minuta, koliko ljudi potroše na jedno stajanje radi odmora i obroka. Zapravo potroše više. Sa fosilcima je još gore jer preko tog stajanja zasebno moraju da potroše vreme na točenje goriva. Za 1000 km je potrebno otprilike jedno duže (do 30 min) i jedno kraće punjenje (10-20) minuta, ili dva "srednja". Ukupno manje od sat. Na 8 sati vožnje toliki odmor je ne samo prihvatljiv već i potreban radi bezbednosti vožnje, između ostalog. Da, postoje mazohistički maratonci koji jedu u kolima, menjaju se u njima i vrše nuždu u flašice. Za njih ima i boljih načina da uživaju na mukama, nije neophodno da ceo svet pati na isti način.

      4
      3

      Podelite komentar

    • Elektro-vozač

      @Pajko

      Imaš vrlo pogrešne informacije. Prvo, gotovo niko, ustvari usudiću se da kažem da baš niko ne vozi 1000 km svakodnevno. To bi bio posao, i trajao bi duže od dozvoljenog dnevnog / nedeljnog radnog vremena. Povremeno može ali svakodnevno nikako. Ja sam do sada redovno vozio te razdaljine sa električnim i nije bio baš nikakav problem ni meni do sada, a još je manji sa novim kolima o punjačima. Podatak od 7-8 sati punjenja važi za neke obične kućne utičnice. Ja, recimo imam "neobičnu", koja nije retka u Evropi i sa njom u svojoj garaži mogu da napunim potpuno praznu bateriju (što se nikada nije desilo sem jednom kada sem eksperimentisao sa tim) za oko 4-5 sati. Obično dopuna traje oko 30-tak minuta ali ti ne mogu reći tačno jer ne moram da znam / pratim - moram samo da odradim svojih 5 sekundi "prikači, otkači". Van toga se koriste L3, jednosmerni, brzi ili "superpunjači". Oni celu bateriju mogu dopuniti za reda 30 minuta, koliko ljudi potroše na jedno stajanje radi odmora i obroka. Zapravo potroše više. Sa fosilcima je još gore jer preko tog stajanja zasebno moraju da potroše vreme na točenje goriva. Za 1000 km je potrebno otprilike jedno duže (do 30 min) i jedno kraće punjenje (10-20) minuta, ili dva "srednja". Ukupno manje od sat. Na 8 sati vožnje toliki odmor je ne samo prihvatljiv već i potreban radi bezbednosti vožnje, između ostalog. Da, postoje mazohistički maratonci koji jedu u kolima, menjaju se u njima i vrše nuždu u flašice. Za njih ima i boljih načina da uživaju na mukama, nije neophodno da ceo svet pati na isti način.

      2
      0

      Podelite komentar

    • Дика Зечевић

      @Pajko

      Ти причај у своје име пошто си у животу прешао врв 10.000 км,ја прелазим од 5000-8000 недељно ,са а8 ,и једино може дизел да се вози брзо и ефикасно,при том ми је просек преко 200 км/х а возим стално око 270-300 кмх,струје је смешна прича док се не направи вајрлес пуњење,а о праћењу и одузимање било које приватности,нећу да коментаришем,а цену струје ћеш видети,нећеш смети бојлер да упалиш!!!

      1
      3

      Podelite komentar

  • Mladen Radovanović

    Količina struje - jednako količina uglja ili potrošenog uranijuma za dobijanje iste. Plus proizvodnja batetija pa recikliranje istih ako je to uopšte moguće. Ipak je bicikl iz raja izašao što se tiče ekologije

    16
    5

    Podelite komentar

    • Elektro-vozač

      @Mladen Radovanović

      Za bicikl se slažem. Za ostalo preskačeš mnogo toga. Koliko energije misliš da troši fosilna industrija da gorivo dovede iz bušotine do rezervoara automobila? Ironija sudbine je da je otprilike isto onoliko koliko bi bilo potrebno električnim da baš sva današnja kola budu električna. I oni koriste iste te izvore. Drugo, to nisu jedini izvori, a i sa njima je ishod čistiji nego sa fosilcima jer su fosilci blago žalosno očajne (ne)efikasnosti. Pazi sad ovo... čak i da koristiš benzin/naftu za dobijanje električne energije za električna kola ishod bi bio čistiji nego sa isto to gorivo koristiš u kolima na fosilna goriva (a pritom je sve sa električnim bolje). Zašto je to tako? Zato što generatori mogu em da budu napravljeni da budu efikasniji (veličina, masa nisu problem), em mogu da rade u konstantno najefikasnijem režimu rada. Moguće je postići efikasnost od oko 50%, recimo, možda i više. Za razliku od toga, najefikasniji automobilski SUS motori u najefikasnijem režimu su svega 30% efikasni a u proseku ispod 15% (stani, kreni, ubrzaj, uspori, itd.). Električni su preko 90% efikasni. 90% od 50% = 45%, što je tri puta efikasnije pa tako i čistije od 15%. Opšta smejurija.

      6
      7

      Podelite komentar

  • Ilija

    Za mene je tema bilo kakvih autica tema nedoraslih decaka...jedno je sigurno, a to je da danasnja hedonisticka tehnologija pravi covjeka jos vise materijalno zavisniji I duhovno shupalj...ali bitno da se mi igramo

    30
    14

    Podelite komentar

    • Elektro-vozač

      @Ilija

      Ja baš volim da se igram. Prava uživancija! Ti voliš samohodne kosilice?

      7
      4

      Podelite komentar

  • DRagutin

    Daleko smo mi kao država od el. vozila! Pa mi sada malo po malo imamo problema sa napajanjem EPS sistema i ne retko dolazi do havarija itd zbog OPTEREĆENOSTI sistema i mreže a mogu samo zamisliti šta bi bilo da u Srbiji ima milion vozila na struju, pa imali bi restrikcije jednom dnevno po 6 sati 😅 ! Drugo u Srbiji je struja medju najjeftinijim energentom ali i to neće biti još dugo! Inače u Americi je veliki broj ljudi koji su kupili Teslu posle dve godine vratili su se na benzince! A plus još struja u USA je 0,45$ plus porez! Veliki plus za državu bio kada bi elektrificirali javni prevoz u svim gradovima! I to bi bilo nešto!

    26
    13

    Podelite komentar

    • Elektro-vozač

      @DRagutin

      Naftna industrija, prevoz goriva, benzinske pumpe takođe troše energiju. Ukini to i imaš dovoljno energije da sva kola na planeti budu električna. Dalje, električnu energiju nije teško "dopraviti", pa i privatno. EPS je poželjan ali nije neophodan. Treće, većina punjenja električnih se vrši noću, a tada je opterećenje iz drugih razloga upravo najmanje. Daj izvor podataka da se veliki broj ljudi vratio sa Tesle na benzince pa da ustanovimo kolika je to laž. Neka antipropagandna šačica možda i jeste, ali ogroman broj ljudi (oko 98%) nema nameru da se ikada unazadi fosilnim gorivima. Električna vozila su bolja, pa i jeftinija, da ne kažem čistija i sa toliko visokom cenom struje jer je svako može napraviti po ograničenoj / jeftinijoj ceni, a gorivo ne može. Dakle, prvo skoči (prouči, nauči) pa reci "hop", ne ponavljaj izmišljotine ugroženih fosilnih prevaranata.

      10
      11

      Podelite komentar

    • Vojin

      @DRagutin

      Gospodine nepricajte zeleno obojene bajke. Samo zato sto ste sebe ubedili u to ,neznaci da je to tako !! Pokusavate ovde da ispadnete nesto pametno ali mogu vac reci da bas nesto niste pametni. Poz.Vojin

      4
      4

      Podelite komentar

    • Elektro-vozač

      @DRagutin

      @Vojin: Obraćaš li se meni? Ja ne moram da budem pametan, samo da pričam ono što su pametni potvrdili a ne ono što ugroženi naftaši pokušavaju da proture. Sve što sam napisao je proverivo. Ukaži na bilo koji deo koji misliš da je "bajka" i pomoći ću ti da dođeš do dokaza, ako sam ne možeš.

      3
      5

      Podelite komentar

    • DRagutin

      @DRagutin

      @El. vozač, lupaš ti malo, a? Nalupao si se kao cirkus! Što se tiče podataka o vraćanju teslinih automobila, to možeš naći u Američkim novinama, a ako pratiš tvog "oca " Ilona Maska naćićeš da je on sam objavio da mu je prodaja el. vozila pala za preko 20% ! Kažeš el.vozila su jeftinija od fosilnih??? Pa kako, daj prosvetli nas sve!? Jel tako što vlade širom sveta "stimulišu " kupce time što dotiraju po autu 30% od njegove vrednosti, da bi približili cenu koliko toliko fosilcima? Wow 👏 ! Nema šta onda su stvarno "jeftiniji" ! A što se tiče elekrične mreže u EPS-u to mi je sticajem okolnosti od mog druga kum (koji radi u EPS-u) rekao za stolom da je cela infrastrukrura EPS-a u haosu, dalekovodi, trafo stanice itd itd jer nije ulagano decenijama i sve je u raspadu!

      5
      2

      Podelite komentar

    • Elektro-vozač

      @DRagutin

      Lupam ja dosta, ali ne neistinama. Skoro je preneta vest, mislim baš ovde, da je prodaja Tesli skočila za 275%. Da, prodaja prvobitnih modela (S i X) je opala zato što je izbor sada veći i mnogi ljudi mogu da kupe dovoljno dobar (ili za njih i bolji - manji) auto po manjoj ceni. Vlade ne moraju da doniraju baš ništa. Dao sam proračun više puta. Nađi grešku pa se javi. Stimulacija je greška protiv koje sam i ja a koje političari koriste misleći da će prosvetliti zadrte. Umesto toga primeni ist aršin na fosilce - umesto da vlade veštački čuvaju fosilne proizvođače od bankrotstva i da dozvoljava naftašima i saobraćaju da na račun naroda zagađuju gde, koliko i kako stignu, pa se i tada javi. Neka svako plati svoje pa će situacija biti još jasnija nego što već jeste. Može EPS da bude u potpunom haosu. Električnu energiju je daleko lakše (i čistije, i jeftinije) lokalno proizvesti nego bilo koje gorivo, i bez EPS-a. Imaš li još nešto što treba ispraviti?

      3
      5

      Podelite komentar

  • SUPERSPY006

    Baterije su problem... Lepo je kada su nove....a onda kapacitet sve manji i manji i manji....pa ti vozis sve krace i krace....pa punis sve duze i duze... Pa onda pozelis novu bateriju....tu vam se smrkava kada vidite cenu... Nece ici tako lako i prosto kako na reklami izgleda... Niko nema dovoljno iskustva jer su to nova vozila...u pocetku je sve to lepo..bice problema..

    34
    8

    Podelite komentar

    • Elektro-vozač

      @SUPERSPY006

      176.000 km. Umanjenje kapaciteta 5%. Garancija: 8 godina neograničeno km. Prognoziran vek do 30% umanjenja kapaciteta: 1500 ili više punih dometa ili značajno više od pola miliona km. Realnost sa Teslama potvrđuje ove podatke (neki su menjali bateriju na tih pola miliona ili više km). Cena? Skupo van garancije ali ukupni troškovi opet ostanu manji nego sa fosilcima - i oni imaju svoje velike troškove. Ne, ne mora se zameniti cela baterija. Za razliku od dotrajalog bloka motora, recimo, koji ima vrednost samo kao staro gvožđe, baterije koje više nisu najbolje za kola nastavljaju upotrebni život za stacionarno skladištenje energije, pa imaju i tu prodajnu vrednost. Kroz sve to je u upotrebi bolji i praktičniji (električni) auto sa neuporedivo boljom vožnjom, čisto uživanje. Da nije žalosno što još imamo fosilna vozila na putu bilo bi smešno. Ne računam muzejske eksponate.

      23
      30

      Podelite komentar

    • Vojin

      @SUPERSPY006

      Bravo !!totalno ste u pravu !!

      0
      2

      Podelite komentar

  • електричар

    Замислите само милион аутомобила на елек.погон,а тек колико ће их можда бити за пар година,КОЛИКО ЋЕ НАМ ТРЕБАТИ ЕЛ.ЕНЕРГИЈЕ.Према томе радовати се јефтиној вожњи НИЈЕ РЕАЛНО.

    22
    9

    Podelite komentar

    • Elektro-vozač

      @електричар

      Saberi energiju potrebnu za crpljenje, prevoz, preradu, dostavu i prodaju goriva. Baš toliko. Energiju iz samog goriva ne računaj, nije potrebna.

      9
      9

      Podelite komentar

    • Elektro-vozač

      @електричар

      Dodatak: Drugim rečima energija koja se već troši na infrastrukturu za fosilna goriva samo pređe na bolju upotrebu, nije potrebna dodatna. Pritom se proizvodnja električne energije lako decentralizuje i odradi lokalno a opterećenje mreže može i da se umanji jer je većina punjenja radi noću, umesto danju kada radi i industrija i diže opterećenje.

      5
      9

      Podelite komentar

    • Elektro-vozač

      @електричар

      Evo ti još jedan način da ti se da odgovor: Fosilci potroše tu količinu energiju dok natoče gorivo potrebnu za vožnju, pre nego što stave čep na rezervoar i krenu. Tada sa njima počinje ekstra potrošnja, zagađenje i ostalo mučenje.

      7
      9

      Podelite komentar

  • Dsk

    Daleko smo mi od Norveške...

    22
    0

    Podelite komentar

  • Realno

    Ja sam jedan od vlasnika električnih automobila. Ništa bolje nisam vozio. 100 km košta 25 din po jeftinoj struji ako se puni ili 120 din ako se puni na skupoj tarifi. Preračunajte se i uložite u El. Automobil, za 2-3 godine se u potpunosti isplati.

    23
    23

    Podelite komentar

    • RashaNS

      @Realno

      Daj mi pare lako ću ga ja kupiti.

      25
      2

      Podelite komentar

    • Elektro-vozač

      @Realno

      @Raša NS: Ne bacaj pare ne gorivo i "održavanje" fosilca pa ćeš možda i imati.

      11
      12

      Podelite komentar

  • Čubura

    Imamo dvoje odrasle dece, dva auta. Decu sam učio ekologiji, navikli smo svi da koristimo bicikl kao prevozno sredstvo, auto kada mora. Deca koriste auto za putovanja, tako supruga i ja. U zgradi misle da smo cicije, čudni... što vozimo bicike uvek osim po kiši, snegu, košavi. A o odnosu vozača prema biciklistima, da ne dužim pisanje. Kod nas ljudi nemaju svest o ekologiji, kakvu državu, planetu ostavljamo deci, unučićima.

    66
    8

    Podelite komentar

  • Boki

    Mogu te punjače da zamislim po Srbiji po ulicama...ima da nestanu istu noć

    58
    3

    Podelite komentar

    • Elektro-vozač

      @Boki

      Nisam video da utičnice nestaju, kao ni česme. Iako je Hogar Strašni mislio da će mu voda dolaziti iz ukradene česme, sumnjam da iko veruje da će dobijati struju iz ukradenog punjačkog konektora - radi se samo o tome. Huligani računam da će postojati kao što uvek, nažalost, postoje, bez obzira o čemu se radi.

      7
      3

      Podelite komentar

  • Danilo

    Vozim na benzin, drugi troškovi nemam, ulje koristim kao poklon od onih šta ga bacaju, radna ruka moja, delovi imam na pretek i kako da koristim nove automobile, ako mi ponude i na poklon, ne hvala......

    9
    18

    Podelite komentar

  • Hgf

    Srbija ne stiti planetu, nas drzavni vrh sece sume, unistava vodu i zemlju.... Svrstao nas je u zemlje treceg sveta i protiv volje naroda nas tera u zagadjenje i neobrazovanost

    54
    10

    Podelite komentar

    • Zoki

      @Hgf

      Ne lupaj..

      4
      12

      Podelite komentar

    • Stwfan

      @Hgf

      Možda se, jednog dana, neko seti da većinu dana u godini duvaju vetrovi pa da počne da proizvodi čistu energiju... Možda se, jednog dana, neko seti da većinu dana u godini sija sunce pa da postavljam solarne panele i tako dobijemo jeftinu i čistu energiju...Možda se, jednog dana, neko seti ali nisam optimista jer svega ima osim pameti.

      3
      0

      Podelite komentar

  • Srboljub

    Daleko je i još uvek je neisplativo a i ekološki nije opravdano preći na struju. Pa ni praktično. Prvo moramo da sednemo i čekamo punjenje bar sat vremena jer ne postoji za pola sata a i to je puno. Pa treba sesti piti kafu svakih 2-3 sata??? Koliko će to putovanje trajati? Ajd‘ leti a zimi? Pa kilovat i usluga pumpe pa akcize i parking mesto? A i tu struju kako je mi proizvodimo? Mi nemamo ekološku struju. Bre, nemože to samo ajde? Ne puni se taj auto na utokač za peglu. A te baterije? Mi nemamo tamo neku Srbiju pa da im pošaljemo otpad i onda smo mi ekološka zemlja? Nije to tako prosto a ni približno ekološki kod nas kao kod njih. Oni struju ne prave na ugalj! A standard im dozvoljava da sede i piju kafu i ručaju u kafanu te da se ne žure.

    53
    13

    Podelite komentar

    • markokobaz

      @Srboljub

      tako je,zaboravio si da zamena baterije kosta oko10.000 e,svaka baterija ima rok trajanja....

      24
      10

      Podelite komentar

    • Elektro-vozač

      @Srboljub

      Evo ti poruka koju napisah juče kao odgovor na nečiji komentar u drugom članku (zasebno ću ti odgovoriti na ostalo): Ko ne plati na mostu, plati na ćupriji. Za recimo 200.000 km (manje nego očekivani životni vek automobila) fosilni popije preko €20.000 goriva, reda €1000 zamena ulja, €2000-€4000 pa i više za održavanje kočnica, i bar još €2000 za ostale "redovno" održavanje. To mu dođe preko €25.000 pa i da je sam auto besplatan. Električni za istu kilometražu po srpskim tarifama potroši manje od €1300 za struju i nema održavanja u tom periodu, ni za kočnice. To je već €24.000 razlike. Drugim rečima električni (novi) od €24.000 je jeftiniji od foslca koji dobiješ na poklon od tetke iz Australije sem ako i ujak iz Amerike ne plati sve ostalo.

      28
      12

      Podelite komentar

    • Srbo

      @Srboljub

      Sad će elektro vozač da ti objasni taj sve zna!

      10
      2

      Podelite komentar

    • Elektro-vozač

      @Srboljub

      Praktičnost nije samo "vreme i novac". Prtljažnik je veći i bolji sa električnim jer je pogon manji pa ostane više mesta (ili može da ostane, samo proizvođači zapravo treba da naprave električni auto a ne da prepakuju fosilnu školjku u električnu. Električni vas može satima i grejati i hladiti i dok stojite u mestu, dok je fosilcima to na mnogim mestima i zabranjeno iz potpuno opravdanih razloga - zagađenje. Nema vibracija i trzanja karakterističnih za fosilne motore i višestepeni prenos be koga bi bili još jadniji nego inače, pa je vožnja ne samo veća uživancija već i manje zamorna tokom dugih puteva

      6
      11

      Podelite komentar

    • Elwktro-vozač

      @Srboljub

      Ne znam koji problem vidiš zimi. Obično ljudi misle da je grejanje problem. Fosilci, inače, troše do 30% goriva više zimi po raznim istraživanjima a baterije električnih su danas dovoljno velike da to više nije toliki problem. Ranije, sa minijaturnim baterijama električnih vozila koje je fosilna industrija napravila gotovo namerno loše to jeste problem - ako ti u proseku treba 1-3 kW (1-3 kWh po satu) sa održavaš temperaturu i imaš bateriju od desetak ili manje kWh to jeste problem. Kada imaš bateriju od, npr. 70-120 kWh, to više nije problem.

      4
      10

      Podelite komentar

    • Elektro-vozač

      @Srboljub

      Parking moraš da obezbediš za bilo koju vrstu kola. To se ne menja. Pumpe moraju dodatno da reše svoje sopstveno zagađenje od silnih izliva i prosipanja pa to košta još više... tako da razmisli malo bolje o tome.

      2
      4

      Podelite komentar

    • Elektro-vozač

      @Srboljub

      Kažeš "mi nemo ekološku struju". Razmisli o sledećem. I sa tim su električna vozila kod nas čistija, da ne pominjem stanje fosilaca koji se voze kod nas. Drugo, ekološko gorivo ne postoji. Električni-baterijski pogon je već danas čistiji nego što bilo koje "ekološko" gorivo ikada može biti, po bilo kojoj ceni. Proizvodnja struje se može relativno lako očistiti, gorivo ne može.

      4
      3

      Podelite komentar

    • Elektro-vozač

      @Srboljub

      Baterije traju desetinama godina (prvo u kolima pa se onda iste te ćelije, neizmenjene koriste za stacionarno skladištenje energije čiji su zahtevi manji nego automobilski. Posle toga se recikliraju. Otpad nije potreban. Uporedi to sa činjenicom da je Srbija već otpad fosilaca koje niko uskoro, pa ni nove u Srbiji neće hteti.

      4
      4

      Podelite komentar

    • Elektro-vozač

      @Srboljub

      Ljudi kupuju električne da bi imali bolji životni standard - prave pametniju odluku jer nisu zadrti toliko da neće da prihvate napredak. Znaju šta valja i šta je njima bolje. Već sam objasnio zašto mogu i da sede i piju kafu i ručaju, kao što kažeš "u kafanu". Ne žure se zato što bolje organizuju svoj život, između ostalog i na taj način što ga ne troše na fosilce.

      5
      11

      Podelite komentar

    • baba smilja iz darosave

      @Srboljub

      isto tako razmisljaju da su u upotrebu vrate lokomotive na ugalj

      3
      0

      Podelite komentar

    • baba smilja iz darosave

      @Srboljub

      onaj IQ test sto si radio ? Ja vec imam rezultate # nemoj da se brines @ negativni su !

      2
      0

      Podelite komentar

    • Dejan

      @Srboljub

      Elektro vozač Ne lupaj gluposti... Još uvek se ne isplati ni u Austriji za duži put. Jedino ako je tvoj dug put od na primer 1000km i imaš na raspolaganju 48 sati da ga pređeš onda je uživancija...

      4
      5

      Podelite komentar

    • Jovan B

      @Srboljub

      Dzabe Vi Srbinu pričate...kada treba sa se implementira nešto novo, tu se najveći otpor pruža. Napadaju vašu analitičnost, stručnost, i iskustvo, a poznaju materiju iz rekla kazala. Trenutno vozim vozilo na prirodni gas, i planiram električni ili hibrid. Hvala Vam na vašoj iscrpnoj analizi. Pozdrav

      2
      1

      Podelite komentar

    • Dejan

      @Srboljub

      Kako god-fosilnog goriva nece bit uskoro Ili ce bit preskupo, Ako necemo na konja neka alternativa ce se ustaliti medju narod. Mozda I na pogon cepanja aroma ha ha moci CES I 5miliona km sad jedim punjenjem

      0
      0

      Podelite komentar

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke