• 52

Norveška prodala pola miliona, Srbija ih ima 300: "Sad se bavimo e-vozilima, za 5 godina biće kasno"

, Telegraf Biznis

Elektromobilnost podrazumeva dobru povezanost s tehnologijom, pri čemu vlasnik e-vozila direktno preko platforme, odnosno navigacije na telefonu može da prati gde se nalazi sledeći punjač

  • 52
Punjenje e-vozila, alektrični automobil

Foto: Shutterstock

"Svet više ne govori benzinska stanica već isključivo pumpa. To su mesta za odmor, klopu, piće, pa i za punjenje automobila na ovaj ili onaj način", ovo je konstatacija predstavnika jedne od vodećih domaćih digitalnih platformi za punjenje e-automobila, koji je sažeto, ali vrlo jasno, predstavio rad kompanije i budućnost e-vozila na nedavno održanoj Webiz konferenciji u Beogradu.

Njihova dominacija širom planete je očigledna, a u Srbiji ih je samo 300. Poređenja radi, Norveška je u 2020. prodala čak 460.000 jedinica koje koriste bateriju, a ne benzin, dizel, plin.

Naglašena potreba za e-vozilima proizilazi iz misije mnogih svetskih zemalja da do 2030, odnosno 2050. godine značajno smanje štetne emisije. I sama tehnologija nas "tera" u tom pravcu.

Naime, električna vozila koriste litijum-jonske baterije različitog dizajna, slične onima koje se nalaze u pametnim telefonima i laptopovima, samo većih dimenzija. Zanimljivo je i to kom brzinom se razvijaju dalji koraci: od punjača od 50 kilovata do onih od 300 kW - stiglo se relativno brzo.

Zašto je to značajno? Zato što automobil punite za znatno manje vremena, odnosno umesto 35 do 45 minuta, vozilo je spremno za narednih 250-350 kilometara za nekih 5 do 15 minuta. Sve naravno zavisi od modela i kapaciteta vozila. Ali, činjenica je da može biti "gotovo" dok kupite kafu ili je ispijete na pumpi.

Elektromobilnost podrazumeva dobru povezanost s tehnologijom, pri čemu vlasnik e-vozila direktno preko platforme, odnosno navigacije na telefonu može da prati gde se nalazi sledeći punjač. Ne mora da nagađa, a eliminiše se i potreba za postavljanjem specijalnih oznaka na putu (pumpi).

e vozilo

Foto: Freepik

Konkretno aplikacija charge&GO prepoznaje i Tesla vozila, odnosno možete ih puniti i u Srbiji, preko posebnih adaptera. Pogodnost je i što e-vozila ne moraju biti nužno skupa niti luksuz.

- Mi sada radimo ovo, da bismo videli rezultate i isplativost za 5 godina. Da krenemo tek tada, bilo bi kasno. Sada nemamo značajne prihode, praktično smo na nivou statističke greške, ali verujemo da je ovo budućnost - rekao je Miloš, predstavnik ove digitalne platforme i otkrio razlog zašto putnička vozila na vodonik još nisu u fokusu.

Kako kaže, vodonik se još uvek vezuje za transport robe, tj. za kamione, avione i brodove, jer je, prema nekim stanovištima, i dalje rizičan zbog zapaljivosti. S druge strane, vodonik danas ne može (tako lako) da pobegne iz tankova izrađenih od specijalnih legiranih čelika, kao što je bio slučaj ranije, jer je bio korozivan prema ugljeničnim čelicima.

Verovatno je samo pitanje vremena kada ćemo punjače viđati masovno na ulicama gradova - kao na fotografiji iznad, iz Holandije, a ne samo na pumpama.

Video: Dokaz da su žene sveznajuće: Devojke inženjeri iz Emirata izmislile su „džepnu flašicu“

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Sale

    Kad tehnologija baterija bude bezbedna onda cu razmisliti o tome. Ipak vozim porodicu u kolima.. Svega sam se nagledao po Nemackoj s tim baterijama i konkretno izvoze stare u Afriku posto su smrt za okolinu. Rudarenje litijuma unistava okolinu ali je sve ok jer se ne rudari u razvijenim zemljama. Naposletku imate toliku opasnost u slucaju nekog sudara ili prevrtanja kao da vozite sa gomilom plasticnog eksploziva u podu auta. Kao i svaka nova tehnologija prilicno je problematicna.. Kad se to prevazidje mozda i razmislim o tome.. za sad je i dalje najbolje po lokalu mali benzinac a za duga putovanja veliki dizel.

    11
    10

    Podelite komentar

  • Pajko

    Elektricni automobili dobri su za one vozace koji nevoze puno inace za ljude koji voze svakodnevno po 1000kilometra nisu prednos termickog motora rezervar napunis za 2munuta i mozes da vozis ko covek 1000km a elektricni ima covek da ceka ako na brz punjac kazi sat vreme a inace na obican prikljucak elektricni ceka se 7-8sati...tako da moj licni izbor je termicki motor vozio sam elektricni automobili i nisam zadovoljan jedino sto mogu reci da ubrzavaju super od 0-100....

    7
    13

    Podelite komentar

  • Mladen Radovanović

    Količina struje - jednako količina uglja ili potrošenog uranijuma za dobijanje iste. Plus proizvodnja batetija pa recikliranje istih ako je to uopšte moguće. Ipak je bicikl iz raja izašao što se tiče ekologije

    16
    5

    Podelite komentar

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke