Šoferska je muka pregolema: Gazda traži da čitaju mape, bez navigacije, da plaćaju kazne, da se obraćaju sa Vi
Nema dovoljno vozača, a pojedine gazde i dalje nemaju razumevanja
Već duže vreme prava je jagma za profesionalnim vozačima autobusa i kamiona. Pandemija je samo još više produbila ovu krizu, budući da je prevoz robe tankerima sa Dalekog istoka drastično poskupeo, pa se kompanije okreću alternativnim tržištima - od Turske do Indije. A za to su potrebni kamioni i, naravno, kamiondžije.
To je sada unosan posao, za volanima kamiona vidimo mlade ljude, koji imaju u svojoj kabini sve što im je potrebno - tablet, računar, internet... Oni odlaze na duga putovanja Evropom i Azijom, a odvajanje od porodice takođe ima svoju cenu, koju naplate na kraju meseca...
Problem sa nedostatkom profesionalnih vozača kamiona u celom svetu nije zaobišao ni Srbiju. Zbog veće plate i boljih uslova rada, vozači kamiona iz Srbije su otišli u inostranstvo, a domaći prevoznici moraju da se snalaze.
Prevoznici se dovijaju kako znaju i umeju. Uz stalno zaposlene, angažuju i one kojima je vožnja kamiona dodatni posao, kao i vozače koji su otišli u penziju, a zdravstveno su sposobni da rade.
Takva situacija utiče na uvoznike i izvoznike i u rokovima isporuke i u ceni usluge
I nemačko udruženje špeditera i logistike već sada upozorava da bi police supermarketa uskoro mogle biti prazne i traži da se preduzmu mere koje će učiniti da zanimanje vozača kamiona bude što atraktivnije mladim ljudima.
Međutim i pored svega toga, poslodavci na ovim prostorima ponekad nemaju razumevanja. Kako su ranije govorile kamiondžije za naš portal, dešava se da rade prekovremeno da nisu osigurani na dugim turama, kao i da kazne često plaćaju sami (a poslodavac je insistirao da se stigne "po svaku cenu u određeno vreme).
Ima i onih koji postavljaju nerealne uslove, a pravila jednog poslodavaca s Balkana koja stoje na oglasnoj tabli kompanije šire se društvenim mrežama.
Vozači kamina naime, ne mogu da koriste upaljače ili punjače telefona, jer samo "majstor to ume da namesti". Potrošnja goriva se računa različito u letnjem i zimskom periodu, naravno, na račun vozača.
Ako slučajno probiju vreme dolaska, moraju da navedu datum i razlog kršenja sati vožnje. Na rad navigacije nema žalbe, ističe ovaj poslodavac uz objašnjenje da pravi vozači koriste kartu za koju se podrazumeva da znaju da je čitaju.
Oni moraju da paze i na bonton. Tako, određenim kolegama moraju da se obraćaju na "vi". Pri tom, koristeći samo određene rečenice, na primer "dobro jutro", "dobar dan" i sl.
Ko bude tražio dodatni novac, a ispostavi se da je imao dovoljno, zaračunaće mu se duplo pri obračunu. Članovi ove grupe, mahom vozači kamiona sarkastično su nazvali ovu kompaniju "firma iz snova".
Da li imate sličnih iskustava? Pišite nam u komentarima
Video: Deset atipičnih zanimanja za žene: Od kamiondžijke do detektivke
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Miomir Mitrić
Ljudi ne beže pre svega zbog plata nego recimo je dovoljno videti samo ovakve pojedine komentare da bi znali u kakvom okruženju živimo među kakvim stručnjacima od kojih se povraća i svi se u sve razumeju i tako je u društvu u firmama u bilo čemu te se ne zna ko šta radi i ko šta treba da radi nego ajd svi sve oruk udri. Što nebi vozač bio i magacioner i fizikalac i organizator i komercijalista i mašinista i dizaličar ,ok ali dokle ? Dok svi ne odemo? Nekad me je sramota što sam vozač a mislim da nebi trebalo. Ako ste "zadovoljni" platom da li je to rešili sve naše probleme? Ne i niko o tome ni ne priča ,dugo ovde bolje biti neće. Bez preterivanja kažem neka me razume ko kako hoće da je većini ljudi mesto u bolnici ili u nekim rančevima dalje od naroda ,ludost preovladava
Podelite komentar
.
Tu tablu je postavio onaj isti iz unije autoprevoznika koji stalno kuka medijima kako fali vozača i kako država treba da pomogne u tome, koji želi da plati polaganje mladima, a za uzvrat da robuju kod njega par godina... Majstore kad budeš dao normalne uslove i platu nećeš imati problema sa vozačima...
Podelite komentar
seljak
Pravo pitanje je, do kada ce vecina vozaca biti prijavljena na minimalac? Pa naravno da ce otici, bez obzira sto im se razlika plate isplacuje u kesu. O beneicijama da ne govorimo, a na starost treba misliti na vreme.
Podelite komentar