
Da li ćemo se uskoro oprostiti od kupovine kakvu poznajemo?
Mnogi od nas uživaju u tradicionalnom odlasku na pijacu ili u supermarket, ali imajući u vidu trendove koji su sve prisutniji u svetu, ali i kod nas, ovakav vid kupovine bi u budućnosti mogao da doživi transformaciju. Naime, koncept redovnog odlaska u velike supermarkete i kupovinu namirnica na licu mesta u naglom je padu na globalnom nivou. Mnoge svetske maloprodajne kompanije čak više ni nemaju svoje maloprodajne prostore, već svoju robu drže u skladištu, odakle je direktno pakuju i isporučuju potrošaču.
Pandemija koronavirusa umnogome je doprinela ovom trendu, imajući u vidu da su mnogi ljudi razvili strah od odlaska u supermarkete, prodavnice, pijace, restorane itd. Pored toga, mnogi prodajni objekti od početka pandemije nisu radili u uslovima na kakve su navikli, a tu su i finansijski gubici koji su mnoge naterali da promene način poslovanja.
Prema najnovijim istraživanjima očekuje se da će 90% kupaca koji su tokom pandemije prešli na online kupovinu namirnica nastaviti sa time i nakon završetka pandemije. Nakon što se ukinu drastičnije mere, samo 7% online kupaca namirnica reklo je da će se vratiti na klasičan/fizički odlazak u kupovinu.
Pored želje da zaštite svoje voljene i sebe od nepotrebnog izlaganja riziku prilikom odlaska u prodavnicu tokom još uvek aktuelne pandemije, potrošači su uvideli da prilikom online kupovine izbegavaju potragu za parkingom, kao i čekanje u redovima na kasi, zatim štede ogromne količine vremena i uživaju u kupovini iz udobnosti svog doma. Pored uštede vremena, potrošači ističu da i ušteda novca predstavlja važan benefit online kupovine u odnosu na tradicionalnu, jer se štedi i novac za npr. prevoz.
Jedna od najistaknutijih platformi za online dostavu je "Wolt", koji predstavlja jednu od vodećih IT kompanija u oblasti last mile delivery usluge, i trenutno zapošljava više od 4.000 ljudi u 23 zemlje širom sveta. Fokus kompanije nije više samo na brzoj, tačnoj i transparentnoj dostavi restoranske hrane, već se portfolio proširio i na ostale segmente, kao što su dostave iz marketa, drogerija, prodavnica zdrave hrane, cvećara i slično.
Da li ste i vi deo revolucije i sve ređe odlazite u nabavku lično, a sve više se oslanjate na onlajn platforme za kućnu dostavu?
(Telegraf.rs/PR)
Video: Šarlota Samelin ambasadorka Švedske u Srbiji: "Želimo da do 2045. godine imamo nultu emisiju gasova"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sloboda
Daleko ga bilo...
Podelite komentar