• 5

Iduće sezone do Jadrana bismo mogli da se vozimo i crnogorskim auto-putem

Sa kineskom kompanijom CRBC je 30. oktobra 2014. godine potpisan ugovor o projektovanju i izgradnji, a cena je ugovorena na 809,6 miliona evra

  • 5
plaža Žanjice; foto Telegraf.rs

Foto: Telegraf.rs

Deonica auto-puta Podgorica – Mateševo mogla bi biti otvorena za saobraćaj i do kraja godine, ako ne bude nepredviđenih problema sa tehničkim prijemom, a najkasnije do maja sledeće godine, saopšteno je iz Ministarstva ekologije, prostornog planiranja i urbanizma na pitanja koja su njihova očekivanja ili procene kada bi ova deonica mogla biti otvorena za saobraćaj.

- To je vrlo osetljivo pitanje, s obzirom da je više pogrešnih prognoza bilo ranije, a koje su bile date od zvaničnika u vezi sa ovim projektom, tako da je nezahvalno da dajem neke procene. Ali ako dajem svoje lično viđenje, nezavisno od pozicije koju trenutno pokrivam, a imajući određeno inženjersko iskustvo u ovoj oblasti, onda se nadam, da ovaj rok ne bi trebalo da prođe kraj godine, a najdalje do maja sledeće godine, kazao je v.d. direktora Direktorata za građevinarstvo mr Goran Gorašević, pišu Vijesti.me.

Prošle sedmice je najavljeno da će građevinski radovi na ovoj deonici biti završeni 30. novembra, što je do sada treći rok za završetak radova, a da preostaje da se završio deo elektroinstalaterskih radova, kao i tehnički prijem.

Ovo je prvi put da se u Crnoj Gori radi tehnički prijem ovako komplikovanog građevinskog projekta.

- Tehnički prijem deonice auto-puta Podgorica – Mateševo je takozvani – uporedni tehnički pregled. Komisija pregleda radove i dokumentaciju uporedo sa izgradnjom. To je možda i prvi put u regionu da se na ovaj način vrši tehnički pregled. Dakle, zavšetkom radova, trebalo bi da se završi i tehnički pregled. Međutim, da bi Komisija završila tehnički pregled, izvođač mora u potpunosti kompletirati dokumentaciju, za čiji pregled, takođe treba izvesno ali kratko vreme. Ako je izvođač bio revnostan, odnosno permanentno sa radovima dostavljao potrebnu dokumentaciju, onda bi preostala procedura do puštanja u saobraćaj kratko trajala. Naravno, ovo podrazumeva da su radovi izvedeni u potpunosti i kvalitetno, kao i da nema “većih” sporova sa izvođačem”, kazao je Gorašević.

Na pitanje da li je moguće da tokom tehničkog prijema ova deonica auto-puta bude otvorena za saobraća i ako jeste u kojem obimu i pod kojim eventualnim ograničenjima, Gorašević navodi da je kod većih infrastrukturnih projekata nekada moguće uvesti takozvano “puštanje u probni rad”, ali to svakako u konkretnom slučaju podrazumeva da su ispunjeni svi uslovi za bezbedan saobraćaj.

- To je ponekad čak i korisno, kako bi se uočili eventualni nedostaci i izvršile određene korekcije do Konačnog izveštaja o tehničkom pregledu. U tom Izveštaju Državne komisije za tehnički pregled, u zaključku treba da stoji predlog da se ova prva deonica auto-puta u Crnoj Gori može pustiti u saobraćaj. Nakon toga će Vlada – Ministarstvo, svečano doneti konačnu odluku i saobraćaj će moći da krene, naveo je Gorašević.

Sa kineskom kompanijom CRBC je 30. oktobra 2014. godine potpisan ugovor o projektovanju i izgradnji, a cena je ugovorena na 809,6 miliona evra. Radovi su počeli 11. maja 2015. godine i trebalo je da budu završeni na isti dan 2019. godine. Glavni radovi su već u početku kasnili skoro godinu dana. Rokovi za završetak su tri puta produžavani, a u odnosu na osnovi ugovor radovi će biti završeni sa kašnjenjem od dve i po godine, i prekoračenjem osnovne cene za oko 90 miliona evra.

Video: Počinje gradnja metroa u Beogradu

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Larva

    A možemo i na Maldive avionom. Treba držati nivo.

    1
    0

    Podelite komentar

  • Zeljko ex JSO

    Albanija,hrvatska i c gora,nikad’a možda ni tad’?!Eventualno službeno?!

    2
    4

    Podelite komentar

  • Pvicevic

    A penali za kasnjenje...?? A oni jos podigli cenu za 90.000.000€!!🤦🏽‍♂️

    0
    0

    Podelite komentar

Google preporuke