Čuveni Crni petak je iza nas, a ove godine je obeležen 26. novembra, tradicionalno posle Dana zahvalnosti u SAD. Danas kupoholičari "praznuju" i Sajber ponedeljak, kada kreću akcije za onlajn kupovinu.
Ono što smo u vikendu koji je prošao mogli da primetimo jeste da je bilo redova ispred radnji, posebno u tržnim centrima, ali i da se naručivalo putem interneta, što je sada - sa zdravstvenog aspekta - bezbedniji način trgovine.
Pitali smo vas koliko ste novca potrošili ovog Crnog petka i da li ste zadovoljni popustima, a evo kako ste odgovorili:
11,39% vas šopinguje na Crni petak svaki put, a ove godine ste potrošili do 100 evra;
11,88% vas šopinguje na Crni petak svaki put, a ove godine ste potrošili više od 100 evra;
Samo 1,98% vas spremno je da potroši čitavu platu tog dana;
Većina je, pak, glasala u "kontra smeru". Naime, 32,67% naših čitalaca kaže da bojkotuje Crni petak, dok 42,08% nije kupovalo zbog slabih popusta, odnosno očekivalo je veće akcije.
I zaista, neke radnje su snizile artikle svega 10%, 20% do 30%, što možemo smatrati "sezonskim" ili tipičnim "povremenim" sniženjem.
Poznato je da su, na primer, popusti u SAD išli do čak 90 odsto svake godine, kada je tzv. Black Friday, te su naši kupci u tom smislu uvek poredili tržišta. Ali, da li je tako bilo i u 2021? Da li su se trgovci iz Sjedinjenih Država "otvorili" usred rastuće inflacije, izazova s isporukama i zalihama, i poljuljane ekonomije?
Ono što je dodatna "zamka" ove godine jeste da neki popusti nisu imali smisao, budući da su regularne cene porasle, za određene proizvode. Dakle, usled skoka cena sirovina i problema u lancima snabdevanja, te skupljeg transporta, došlo je do povećanja cena finalnih proizvoda.
Trgovci se, pritom, još uvek trude i bore da nadomeste izgubljeni profit iz godine pandemije.
Na drugoj strani sveta, u Americi, WSJ piše da je Crni petak vratio kupce u fizičke prodavnice.
Tamošnji potrošači su, navodi se, potrošili više vremena i novca u prodavnicama tokom praznika Dana zahvalnosti nego u istom periodu prošle godine, iako je promet ostao ispod nivoa pre pandemije. Ovaj povratak označava preokret u odnosu na 2020, mada treba pomenuti da tu zemlju, kao i mnoge druge, i dalje "trese" inflacija.
Trgovci na malo su uspeli da obezbede potrošnju ključnog dana prodaje, odnosno za Crni petak, kažu analitičari, iako popusti nisu bili toliko rasprostranjeni ove godine - čak ni u SAD. Promet je u prodavnicama porastao za 61% ovog Crnog petka, u poređenju sa prošlom godinom, ali je pao za 27% u odnosu na 2019.
Praznični vikend za Dan zahvalnosti je takođe bio prvi, u poslednje vreme, da onlajn maloprodaja nije porasla u odnosu na prethodnu godinu, prema nekim procenama industrije. Internet trgovina je tokom Crnog petka pala na 8,9 milijardi dolara, sa 9 milijardi dolara iz 2020, dok je onlajn prodaja na Dan zahvalnosti iznosila otprilike 5,1 milijardu dolara.
Video: 10 šoping zamki u koje upadamo: Didroov efekat tokom Crnog petka može finansijski da vas unakazi
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mile
Kod nas da ga prekrste u glupi petak , zato što ljudi nemaju mozga i nasedaju na foru plaćajući punu cenu ako ne i više.
Podelite komentar
Petar
Gledam oficijalni sajt Solomon cipela i tamo je popust 70 posto a pritom imaju skoro sve brojeve. A inace ni po punoj ceni nisu skupe kod nas je sve duplo skuplje i modeli koji su iz 2019 imaju cenu kao da su novi artikli. SRAMOTA
Podelite komentar
Flojd
Ja pogledao malo cene tehnike i garderobe i uverio se da apsolutno ništa nije bilo jeftinije. To svako može da proveri , nadjete model pa proverite na nekom sajtu npr. grčkom koja je cena i uverite se da je kod nas cena sa 30% popusta mnogo skuplja od normalne cene vani i to pokažem radniku a on se osmehne. Ali nažalost većina ljudi ovde kada vidi popust 50% prestane da razmišlja.
Podelite komentar