Kompanije objavile: "Moramo da dižemo cene, to će uticati na potrošače"
Veliki broj kompanija u Nemačkoj, veći nego ikada ranije, planira da poveća cene u naredna tri meseca, pokazali su rezultati istraživaja minhenskog Instituta IFO.
Indeks očekivanih cena, koji izračcunava IFO, porastao je na 45 poena u novembru sa oktobarskog nivoa od 41 poena, što je njegov najviši nivo otkako je počelo da se sprovodi ovo istraživanje, navodi se u saopštenju Instituta dostavljenom medijima.
- To će, naravno, uticati na potrošačke cene. U poslednjem kvartalu do kraja ove godine, inflacija će verovatno porasti na neznatno ispod 5 odsto, a sledeću godinu će početi sa stopom znatno iznad 3 procenta. U proseku, sada procenjujemo da će ukupna inflacija biti 3 posto ove godine i između 2,5 i 3 odsto 2022.godine - kaže Timo Volmeršauzer, šef odeljenja za prognoze u IFO-u.
Rekordna vrednost indeksa prisutna je u svim privrednim sektorima.
U trgovini, indeks cenovnih očekivanja iznosi 65 poena, u proizvodnji 56, a u građevinarstvu 44 poena. Najniža vrednost, od 32 poena, izmerena je kod pružalaca usluga, ali je i ona, ipak, na rekordnom nivou za taj sektor privrede.
Kao razlog za povećanje cena kompanije navode veliko poskupljenje intermedijalnih proizvoda i sirovina, koje proizvođači i trgovci sada nameravaju da prenesu na svoje kupce.
U ovom trenutku, najveći rizik za srednjoročni trend inflacije predstavja pitanje kako se dalje odvijati stvari sa rastom proizvodnih troškova. Ako se uska grla u snabdevanju nastave, cene poluproizvoda i sirovina mogle bi da nastave uspon.
Pored toga, u predstojećim kolektivnim pregovorima o platama sindikati bi mogli da traže kompenzaciju za zaposlene zbog znatnog pada njihove kupovne moći, čime bi troškovi kompanije postali još veći.
Institut IFO nije u anketi pitao kompanije o visini planirane promene cene.
Video: Posle 8 godina napustila poziciju generalnog menadžera i započela sopstveni biznis
(Telegraf Biznis)
Video: Snimak iz drona brze saobraćajnice Šabac - Loznica
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.