• 0

Prvi put ikada Sajber ponedeljak "podbacio" u zemlji kupoholičara: Žale se i na popuste, manjak robe

Tokom 29. novembra je za osam odsto porastao broj poruka na veb sajtovima o robi koje više nema na zalihama

  • 0
onlajn šoping

Foto: Freepik

Internet prodaja u SAD je 29. novembra, na tradicionalni praznik diskontnih cena - Sajber ponedeljak - pala 1,4 posto u odnosu na prošlu godinu, na 10,7 milijardi dolara.

To je prvi put u istoriji da se desio pad, prema podacima kompanije Adobe Analitiks.

Ipak, uprkos usporavanju potrošnje tokom Sajber ponedeljka, Adobe očekuje da će u celoj prazničnoj sezoni kupovine biti zabeležena rekordna aktivnost e-trgovine, jer kupci svoje lične budžete "rastežu" na više dana.

Od 1. novembra do Sajber ponedeljka, potrošači u Sjedinjenim Državama su potrošili 109,8 milijardi dolara na onlajn kupovinu, što je za 11,9 procenata više nego 2020. godine, saopštio je Adobe. Ova kompanija predviđa i da će digitalna prodaja od 1. novembra do 31. decembra dostići 207 milijardi dolara, što bi bio rekordan rast od 10 posto.

Adobe je otkrio još jedan interesantan podatak: tokom Sajber ponedeljka je za osam odsto porastao broj poruka na veb sajtovima o robi koje više nema na zalihama u odnosu na prethodnu sedmicu, dok je od početka novembra broj takvih poruka skočio za 169 posto u poređenju sa nivoima pre pandemije.

To se pripisuje uskim grlima u lancima snabdevanja.

Što se tiče popusta, oni su bili slabiji nego ranije. Cene elektronike bile su snižene za 12 posto na Sajber ponedeljak u odnosu na 27 procenata godinu dana pre. Sniženje cena odeće je iznosilo 18 odsto naspram 20 posto iz prethodne godine, dok su aparati za domaćinstvo bili jeftiniji za samo 8,0 procenata u odnosu na 20 posto u 2020.

Sve u svemu, prema računici Adobe-a, prosečan iznos "potrošačkih kolica" tokom kupovine na Sajber ponedeljak porastao je za 13,9 posto na godišnjem nivou, što je delimično rezultat opredeljenja većeg broja kupaca da naručuju velike artikle, poput nameštaja.

Američka Nacionalna federacija trgovaca na malo (NRF), vodeća trgovinska grupa u maloprodajnoj industriji, skovala je termin "Sajber ponedeljak" 2005. godine, nakon što je uočila porast broja ljudi koji kupuju onlajn baš ponedeljkom posle Dana zahvalnosti.

NRF predviđa da će promet na malo u SAD tokom novembra i decembra porasti za rekordnih 8,5 do 10,5 procenata na godišnjem nivou, što iznosi čak 859 milijardi dolara. Tokom proteklih pet godina, prosečan rast za vreme sezone prazničnih kupovina bio je 4,4 posto, prenosi CNBC.

Video: 10 šoping zamki u koje upadamo: Didroov efekat tokom Crnog petka može finansijski da vas unakazi

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Google preporuke