• 13

Na taksi se čeka i do 45 minuta: Nije samo zbog praznika, evo zašto nema dovoljno vozila na ulicama

, Telegraf Biznis

Šta se to dešava, a nije štrajk?

  • 13
Taxi vozilo

Foto: Shutterstock

Ako ste ovih dana bezuspešno "dobijali" slobodno taksi vozilo na poziv ili je svaki taksi koji ste videli na ulici bio pun, ne, niste jedini.

Taj deficit slobodnih taksija traje već neko vreme, dakle, ne možemo tražiti uzrok samo u dolazećim praznicima, posebno imajući u vidu da dosta ljudi ponovo (ili još uvek) radi od kuće - te je saobraćaj barem malo rasterećeniji.

Doduše, kada negde oko 16h, 17h ili 18h "bacimo pogled" na ključne beogradske mostove kao što su Gazela, Most na Adi ili Brankov most, nemamo utisak da je manje gužve na ulicama, ali je tako.

To se naročito primećuje u gradskom prevozu, koji nije toliko krcat kao što bismo očekivali nekoliko dana pred Novu godinu, kada tradicionalno vlada euforija.

Ali, vratimo se na taksi. Šta se to dešava, a nije štrajk? Zašto neke mušterije čekaju više od pola sata na slobodno taksi vozilo? Čak i do 45 minuta, zavisno od dana i tajminga.

- Glavni razlog su gužve, zakrčenja kojih ima u više navrata dnevno u Beogradu. Osim toga, dešava se da mušterije kasne po nekoliko minuta, što oduzima vreme i taksistima, ali i drugim strankama - kaže za Telegraf Biznis Aleksandar Bjelić, predsednik Saveza auto-taksi udruženje Srbije.

Na pitanje ima li dovoljno radnika, kaže da iz njegovog ugla posmatranja - vozača ima, ali da treba uzeti u obzir, pre svega, ekstremne prilike na ulicama, kada su velike gužve, ili kiša.

- I da pustimo još 2.000 novih taksista da rade, od čega bi oni živeli kada prođu gužve? - dodaje Bjelić, napominjući da su problem i "obesmišljene cene taksi usluga, koje nisu menjane 10 godina, zbog čega je taksi postao kao masovni prevoz".

- Pored toga, moram reći da nigde u svetu ne možete da dobijete taksi vozilo za 3 ili 5 minuta, ali smo i mi na neki način razmazili stranke - zaključuje Bjelić.

Ukrašeni Beograd, dekoracija, novogodišnja rasveta

Okićen Beograd / Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

Kako nam kaže jedan beogradski taksista, na ulicama ih osetno ima manje nego pre, a taksi stanice su poluprazne. On smatra da je to zato što je izvestan deo taksista ili preminuo ili trenutno ne radi - iz straha ili zarad predostrožnosti zbog korone. Naravno, ima i onih koji su dali otkaz.

Svuda se traže vozači

Reč je, dakle, neretko o penzionerima ili radnicima koji su pred penzijom, što još jednom potvrđuje priču da su profesionalni vozači u Srbiji mahom stariji građani, te da su mladi, iskusni vozači koji bi vozili taksi, gradski autobus ili kamione - deficitirani.

Ili ne žele da rade zbog uslova, slabih primanja u odnosu na vrstu posla, ili su otišli "preko".

Ipak, ovaj problem imaju i razvijenije države. Podsećamo vas na priču s početka novembra, o manjku vozača u SAD, zbog čega su platforme za prevoz putnika, kao što su Uber i Lift (Lyft) odlučile da povećaju plate svojim radnicima.

Britanija, takođe, ima alarmantni problem s pronalaženjem kvalifikovane radne snage za prevoz ljudi ili robe. Još jedan od razloga zašto nema vozača, jesu "klimavi ugovori" koji im se često daju.

Taxi, taksi

Foto ilustracija: Shutterstock

S jeseni smo pisali i o tome da za volanom autobusa, kamiona i dostavnih vozila u Srbiji, sve češće viđamo starije ljude ili baš mlade, takoreći one koji su tek izašli iz srednje škole.

Svi vozači, od 18 do 68 godina, u septembru su bili pozvani da se prijave na konkurs jedne kompanije, a u oglasu je doslovno pisalo: "Muško, žensko, penzioner, ako imaš volje za rad pozovi nas!".

I ruta je važna

Uprkos višim cenama taksi usluga, građani ne odustaju od tog tipa prevoza, ali sada nije problem naći mušterije - već radnike. Više puta smo pisali i o tome da se mladi libe da rade mnoge poslove, a ovaj može biti jedan od njih: zbog smena, noćnog rada, dugih vožnji, izvesnog rizika i tome slično.

Osim toga, ako ovih dana duže čekate na vožnju, to nije samo usled manjka taksista, već i zbog "biranja" ruta, odnosno davanja prioriteta dužim rutama, koje su isplativije.

Svakako, taksistima više ide u prilog da klijente voze sa, recimo, jednog dela Novog Beograda do centra grada - nego do drugog, neznatno udaljenog dela Novog Beograda.

Video: Ugostitelji izdržali pandemiju zahvaljujući ovom rešenju: Partner koji nam je pomogao da opstanemo

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • otac makarije cudotvorac

    U parizu taksi dodje ne pre pola sata,ranije smo po pozivu ukljucivali taksimetar pa je bilo puno za klijente sad je 4€ prilaz,za istu destinaciju cene ne sme da varira od par evra (manje od 5) za sve drugacije ako se dokaze kolegi se oduzima profesionalna dozvola na duze vreme,ozbiljno smo kontrolisani do te mere da imam brigada policije samo za taksi,u Beogradu me samo jedan kreten uradio,sve drugo je bilo korektno,moje licno iskustvo

    1
    0

    Podelite komentar

  • DRagutin

    UBER je u Americi podigao cenu samo u Chicago a svuda ostalo je cena i dalje 0.88$ po milji ili 88 din za 1.6 km, što mu dodje smejurija od 53 din po kilometru bez starta itd! Masovno su ljudi napustili taj posao jer nema velike zarade pri tome lome svoj auto!

    1
    0

    Podelite komentar

  • Janko

    Ukinuti taksimetre i biće taksista koliko treba. Sve prevare se vrte oko taksimetra. Kad udješ u taksi mora i da se zna cena vožnje a ne da baciš pasulj pa koliko bude. Aplikacija svima i nestaće prevaranti sa taksija

    2
    2

    Podelite komentar

Google preporuke