Za mesec dana bi mogao da se preseli saobraćaj na Novi Beograd: Posle pola veka nova autobuska stanica
Asfaltiranje staničnih perona, kao i saobraćajnica unutar budućeg kompleksa nove autobuske stanice u Bloku 42 uveliko se privodi kraju.
Osim asfaltiranja, ovde se pre snega, radilo i na temelju buduće stanične zgrade. Sledi uređenje staničnog platoa, kao i perona, ali treba da se završe pristupne veze u okviru staničnog kompleksa, kao i veze od stanica javnog prevoza do perona, da postavi signalno-nadzorni sistem...
Kako kaže naš sagovornik namera je da se već krajem februara, početkom marta, sav saobraćaj sa BAS prebaci na Novi Beograd.
- Što se tiče beogradske autobuske stanice, Grad Beograd je izvršio sve svoje obaveze, sada je na preduzeću BAS da završi gradnju onoga što su započeli. Očekujemo da se to desi u naredna dva meseca.
Paralelno s tim imaćemo intervencije na železničkoj stanici na Novom Beogradu. Očekujemo u toku proleća da zajedno obe stanice prod kako bi konačno profunkcionisao saobraćaj - naveo je Marko Stojčić, gradski urbanista za naš portal.
I ranije se čekalo da kompanija konačno da krajnji rok za završetak radova. To je naime, i razlog zašto Grad toliko nema uticaj na izgradnju, jer ona zavisi od izvođača.
Izgradnja pristupnih saobraćajnica oko nove autobuske stanice u novobeogradskom Bloku 42 počela je krajem juna prošle godine, a najveći deo radova je završen.
BAS je sada stanica u završnoj fazi izgradnje. Rekonstrucija okolnih prostora je u toku, tj. saobraćajnica.
Temelj 2018. godine Ugovor o gradnji autobuske stanice u Bloku 42 između BAS i Grada potpisan je 2017. godine. Tada je rečeno da će prvi putnici odavde kretati 2019. godine. Kamen temeljac udaren je 2018. godine.
Onda se 2020. krenulo sa gradnjom perona i parkinga, a čekalo se da se usvoji novi PDR kako bi se dobila dozvola za gradnju stanične zgrade.
- Bilo je, istina, dosta prepreka, imali smo i manje izmene Plana detaljne regulacije, kako bi saobraćaj mogao da funkcioniše. Ali, sada imamo konačno rešenje za BAS i konačno je pri kraju - rekao je Stojčić za naš portal.
BAS je za gradnju stanice 2019. podigao kredit od 12 miliona evra, dok je osam miliona trebalo da obezbedi iz sopstvenih sredstava.
BAS će prema našim informacijama, dobiti i nove zgrade, čak jednu manju kulu iz koje će se kontrolisati kompletna saobraćajna infrastruktura u gradu.
Nova autobuska stanica biće integrisana sa železničkom stanicom Novi Beograd i zajedno bi trebalo da čine jedinstvenu celinu. Imaće 42 odlazna i 20 dolaznih perona, kao i 18 perona za turističke autobuse koji će, dodao je, prvi put polaziti sa autobuske stanice, a ne iz različitih delova grada.
Imaće staničnu zgradu površine 25.000 kvadratnih metara u kojoj će biti svi sadržaji neophodni putnicima - restorani, kafići, banke... Imaće i garažu sa više od 200 parking mesta, veliku taksi stanicu i stanični trg.
Autobuska stanica na Novom Beogradu se gradi kroz javno-privatno partnerstvo između Grada Beograda i preduzeća BAS koje upravlja postojećom glavnom autobuskom stanicom u centru grada.
U tom procesu Grad Beograd besplatno ustupa zemljište dok gradnju objekta u iznosu od 23 miliona evra finansira preduzeće BAS.
Grad Beograd inače, već 50 godina pokušava da izgradi novu autobusku stanicu.
Video: Marko Stojičić: Kako će Beograd da izgleda u 2022, koji će biti najvažniji projekti?
(V.B.)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dexmil
Sta bre lupetaju?! Kako će biti završena do marta kad nema stanicne zgrade ni na vidiku? To još bez godinu dana nema šanse da se završi!
Podelite komentar
M-78
Lokacija...zlo i naopako....pa tu je kolaps svaki dan kad je špic, a tek mogu misliti kako ce biti kad krenu busevi....
Podelite komentar
534
Popodnevni kolaps na Novom Beogradu baš u tom delu bi mogao da postane još živopisniji sa 500 autobusa koji će tu svakodnevno dolaziti i 500 koji će polaziti. Koristiće iste ulice. Jedva čekam da to vidim.
Podelite komentar