Novi rekord na srpskoj pruzi: Voz dostigao 201,5 km na sat
Voz sa mernim kolima Nemačkih železnica za testiranje brze pruge od Beograda do Novog Sada, dostigao je brzinu od 201,5 kilometara na sat, rečeno je Tanjugu u Infrastrukturi železnice Srbije.
Voz je tu brzinu dostigao u petak u popodnevnim časovima, kako kažu, bez ikakvih teškoća u funkcionisanju i saobraćaju.
Prvi put brzina od 200 kilometara na sat ostvarena je prilikom saobraćaja voza za testiranje na deonici brze pruge između Stare Pazove i Nove Pazove.
Tom prilikom brzinomer u specijalnoj lokomotivi koja je za potrebe testiranja brze pruge u Srbiji stigla iz Nemačke zabeležio je maksimalnu brzinu od 201,5 kilometara na sat.
Testiranje se odvija prema utvrđenoj dinamici i biće nastavljeno i narednih dana.
Voz Nemačkih železnica svakodnevno obavlja veći broj vožnji na prvoj srpskoj brzoj pruzi.
U glavnoj železničkoj stanici Beograd Centar u Prokopu, u funkciji je nova Telekomanda za saobraćaj vozova velikih brzina, odnosno Dispečerski komandni centar, u kome stručne službe Infrastrukture železnica Srbije i izvođača radova neprekidno prate funkcionisanje saobraćaja na brzoj pruzi i testiranja koja se obavljaju, kažu za Tanjugu u srpskim železnicama.
Dinamička testiranja na pruzi za brzinu do 200 km na sat od Beograda do Novog Sada počela je 17. januara, a dan kasnije stigla su i specijalna merna kola kompanije Nemačkih železnica "Deutsće Bahn Systemtećnik", koja je angažovana za realizaciju ovog posla.
Testiranje brze pruge obavlja se fazno i po deonicama duž cele brze pruge Beograd - Novi Sad, a planirano je da ova faza ispitivanja traje do 4. februara 2022. godine.
Testiranja se obavljaju svakodnevno u periodu od 7.00 do 17.00 sati odnosno u vidnom delu dana i u uslovima potpune obustave železničkog saobraćaja na pruzi Beograd - Stara Pazova - Novi Sad.
Video: Pokušao autom da pređe prugu sa spuštenom rampom i za dlaku izbegao smrt: Pružni prelaz u Vreocima
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mirjana
Lepo nema šta.Brzi vozovi, metro u Beogradu a u Banatu demontiraju pruge i ukidaju vozove.Šine prodaju kao staro gvožđe.A pravci ZR-.Vršac i Sečanj-Jaša Tomić izgrarađeni su pre više od 130.godina.Gde je tu Banat?Opet tamo negde na margini.Tužno....
Podelite komentar
Vu
Ima železnica još jedan mnogo veći i zanimljiviji rekord. U državi minimalna cena rada 201 dinar, a na železnici cena rada 77 dinara. Više od 50% radnika ima platu manju od minimalca. To je rekord, a ne 201 km/h.
Podelite komentar
ivan s
Taj rekord se ne priznaje nigde osim u našim vestima, rekord i dalje drži pruga Novi Sad-Sombor sa maksimalnom postignutom brzinom od 34 km/h malo iza Gajdobre.
Podelite komentar