Kako se vozači nose s pritiskom zbog cena goriva: Ima li Uber pravo rešenje ili, ipak, ne?
Uber Technologies Inc. nameće privremenu nadoknadu američkim kupcima, kako bi vozačima ublažio udarac zbog rasta cena gasa.
Doplata za gorivo ide direktno vozačima, saopštila je u petak kompanija za prevoz putnika i dostavu hrane. Ona se kreće od 45 do 55 centi za Uber vozače i 35 do 45 centi za Uber Eats korisnike, a biće na snazi naredna dva meseca.
Heri Kembel, osnivač popularnog bloga za vozače "The RideShareGuy", rekao je da bi Uberov proračun mogao imati smisla za kraća putovanja - koja, kaže kompanija, čine većinu njenih vožnji.
Ali, Kembel dodaje da aktuelna nadoknada obeshrabruje vozače da voze duže rute. "Fiksna doplata po putovanju, bez obzira na pređenu udaljenost, "nije dovoljna", rekao je on, a prenosi WSJ.
Od februara, maloprodajne cene gasa u SAD porasle su za 38% u odnosu na prethodnu godinu, prema podacima američke Uprave za energetske informacije. Prosečna cena po galonu redovnog gasa u SAD dostigla je rekordno visoku vrednost u utorak, skoro 18% veću nego samo devet dana ranije.
Izvršna direktorka Ubera, Dara Kosrovšahi, rekla je u ponedeljak da će "zarada vozača ostati dosledna ako se svakih 20 odsto povećanja cene gasa podmiri povećanjem putničkih karata od 1 odsto". Vozači sa kojima je Volstrit Žurnal razgovarao poslednjih dana - nadali su se da će povećanje cena karata biti proporcionalno rastućim cenama gasa, kako bi njihova zarada ostala stabilna.
Situacija, međutim, predstavlja zagonetku za kompanije koje nude uslugu vožnje, poput Ubera i Lyft-a. Oba rivala su se, naime, borila sa nedostatkom vozača - problem koji traje godinu dana.
Rastuće cene gasa, dodaje se, prete da dodatno pogoršaju nedostatak radne snage, koji su kompanije ublažile nudeći bonuse vozačima prošle godine. U isto vreme, kompanije oklevaju da eksponencijalno podignu cene, koje su danas u proseku 15 do 20 odsto više u poređenju sa prošlim januarom, prema podacima kompanije za istraživanje tržišta "YipitData", koja je svoju analizu zasnovala na računima Ubera i Lyft-a.
Kembelov blog "The RideShareGuy" je anketirao više od 300 vozača u protekloj nedelji i otkrio da je 52% reklo da manje voze ili su potpuno odustali od vožnje zbog rastućih cena benzina.
Inače, kako smo pisali u novembru, vozači Ubera bili su zadovoljni tada zboga bolje zarade, ali je energetska kriza još uvek bila na optimalnijem nivou. Otkako je krenuo ruski napad na Ukrajinu, tako se stanje naglo zaoštrilo.
Inače, u prošlosti, radnici koji rade za ovakve firme nisu uživali adekvatan status, ali se i to promenilo prošle jeseni. Po svemu sudeći, trebalo bi da se vozači sada, i u praksi, zaista tretiraju kao zaposleni, a ne kao "slobodni izvođači radova", kako je ranije bilo regulisano.
Video: Devet izazova vise nad glavom svetske ekonomije dok je Ukrajina u ratu: Svačiji novčanik je ugrožen
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.