Ovogodišnji Startup in 24h se završio. Šta je Degordian uradio za 24 sata?
Neki su Degordijanci doputovali iz Beograda i Mostara samo kako bi učestvovali u realizaciji čak dva projekta: jedan je razvoj Degordianovog novog produkta, a drugi je kreiranje društveno odgovorne kampanje. Dva naizgled potpuno različita zadatka ipak imaju nešto zajedničko: u subotu, 19.3. u 10h, kada je StartUpIn24h službeno počeo, oba su projekta bila tek – ideja.
Inače, ovo je Degordianov peti StartUpIn24h, a održao se nakon dvogodišnje pauze, stoga su Degordianci bili željni izazova. Ipak, realizacija projekta od samog početka do finalnog rešenja spremnog za puštanje u javnost uvek je veliki zalogaj, stoga je pitanje koliko toga uopšte može da se uradi u 24 sata?
Ako se pitaju članovi Degordian tima, dva projekta od početka do kraja – s pripadajućim web stranicama, business planovima, komunikacijskim strategijama, social media profilima i gotovim materijalima za objavljivanje, poput key visuala, objava na društvenim mrežama i PR članaka. A projekti su dijametralno različiti. Prvi je društveno odgovoran i zahtevao je osmišljavanje komunikacijske strategije za Centar za poremećaje hranjenja BEA te propratnu kampanju s ciljem podizanja svesti o poremećajima u ishrani, dok je drugi razvoj alata za istraživanje zadovoljstva zaposlenih, u čemu su učestvovali i stručnjaci s Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu i Business Psychology Lab.
Zašto se Degordian odlučio za poremećaje u hranjenju?
-Prilikom pripremanja za prošli StartUpIn24h jednoglasno smo se složili da želimo raditi nešto društveno odgovorno. Naša tvrtka sastoji se od vrhunskih stručnjaka u raznim područjima IT-ja i marketinga i zajedno zaista možemo doprinijeti društvu. Tada smo se povezali s Plavim kompasom i napravili platformu za roditelje djece s autizmom, kao i za one koji sumnjaju da bi njihovo dijete moglo pripadati spektru. Reakcije roditelja bile su nevjerojatne i dale su nam do znanja da smo zaista uspjeli ispuniti svoj cilj, svojom ekspertizom nekome pomoći i napraviti pozitivnu promjenu u društvu. Zato smo odlučili da ćemo nastaviti u istom smjeru te se zajednički dogovorili da ćemo se ovoga puta posvetiti skupini ljudi koji pate od poremećaja u hranjenju jer se radi o temi koja je prisutna svuda oko nas, a malo se priča o tome - objasnila nam je Tena Marčac, voditeljka projekta tokom trajanja Startup in 24h eventa.
Problem je u društvu taj da nije prepoznato kako u stvari postoji celi spektar takvih poremećaja. Svi smo čuli za anoreksiju i bulimiju, no malo nas je čulo za, na primer ortoreksiju – poremećaj koji uključuje patološko usmerenje na zdravu ishranu. Takvih je nespecifičnih oblika poremećaja mnogo, oni pogođeni njima ne nailaze na razumevanje i zato se teško nose sa svakodnevicom, a puno je i onih koji su pogođeni, nemaju dijagnozu i ne primaju adekvatnu pomoć, kao i onih koji pripadaju rizičnoj grupi koja upravo razvija neki od poremećaja iz čitavog spektra, no pravovremenom reakcijom još uvek se može postići prevencija. Želja Degordijanaca bila je da pomognu svim navedenim grupama, stoga su se povezali s Centrom za poremećaje hranjenja BEA, koji u Hrvatskoj deluje već 10 godina kroz preventivne radionice, savetovalište, grupe podrške i druge oblike učestvovanja u zajednici, znajući da će im pomoći da dosegnu još veći broj ljudi – pogođene, rizične, kao i one koji imaju nekoga u svom životu kome je potrebna stručna pomoć.
U 24 sata deo Degordijanaca, koji je radio na ovom projektu, osmislio je platformu za podizanje svesti o poremećajima hranjenja, a koja se sastoji od kreativnog koncepta, komunikacijske strategije koja uključuje social media strategiju i PR strategiju s ciljem da ostvare medijsku prisutnost i spominjanje na profilima relevantnih influencera, novih kanala na društvenim mrežama i web stranice. Na ovonisamja.com korisnici se mogu informisati o poremećajima hranjenja, videti ispovesti drugih ili ostaviti svoju, pronaći sebi najbliži centar gde mogu potražiti pomoć ili postaviti pitanje volonterima i voditeljima projekta Zašto ovo nisam ja. Svi zainteresovani za informisanje i učenje o ovoj temi mogu zapratiti novootvoreni Instagram profil na kojem će stručnjaci iz Centra BEA, na temelju komunikacijske strategije koju je za njih osmislio Degordian, redovno objavljivati novi sadržaj.
Međutim, nije bilo potrebe da 70-ak stručnjaka radi na samo jednoj kampanji, stoga je Degordian odlučio da poveća svoja očekivanja i zadao još jedan zadatak – u ista 24h će realizovati još jedan projekat. Tako je drugi deo Degordijanaca radio na razvoju Stethoscopea – alata za istraživanje zadovoljstva zaposlenih.
Stethoscope takođe ima zanimljivu priču. Naime, Degordian je pre nekoliko godina već razvio sopstveni upitnik s ciljem da na godišnjem nivou provodi istraživanje zadovoljstva svojih zaposlenih te donosi akcijske planove na temelju dobijenih rezultata kako bi pre svega radio na održavanju i unapređenju nivoa zadovoljstva unutar firme. Čini se da su napori prepoznati – naime, Degordian je u svojoj istoriji osvojio čak šest nagrada za najboljeg poslodavca. Navedeni je upitnik poboljšavan kroz godine te je Degordian odlučio kako je sada svoje znanje i iskustvo spreman da prenese bilo kojoj drugoj firmi. Iz tog razloga je drugi projekat u sklopu StartUpIn24h eventa bio upravo razvoj Stethoscopea kao alata koji Degordian može ponuditi kao sopstveni produkt na tržištu.
-U svijetu vlada kriza talenta, najveća u novijoj povijesti. Stručnjaci ju čak nazivaju Great Resignationom. Kompanije imaju velik problem u zadržavanju, ne samo programera već bilo kojih pozicija bilo koje obrazovne skupine. Točka 0 u borbi protiv toga je upravo jako dobra analiza zadovoljstva i angažiranosti. Ako imaš dobar alat i dobre informacije, možeš poduzimati najbolje taktike za dodatno pojačavanje dobrih strana, a rješavanje loših strana. Uložili smo jako puno znanja i iskustva u ovo. Ne samo istraživanja zadovoljstva, već i svih HR praksi koje smo naučili, i napravili smo nešto što zbilja može pomoći. Pomoći kompanijama biti bolje, a ujedno i zaposlenima raditi u zdravijoj i boljoj okolini - komentarisao je Daniel Ackermann, CEO Degordiana.
Stethoscope ima i profile na Facebooku i LinkedInu na kojima možete da pratite novosti te da se informišete o alatu, a uskoro će biti dostupna i web stranica na kojoj će biti moguće dobiti detaljne informacije te odabrati paket koji vašoj firmi najbolje odgovara – te ga početi koristiti.
Na kraju, da ukratko odgovorimo na pitanje iz naslova ovog članka koje nas je nateralo na razmišljanje o tome šta je Degordian uopšte uspeo da uradi za samo 24 sata. Odgovor je – zaista mnogo.
Osim rešenja u fizičkom obliku koja je moguće videti odmah, dugoročno će se značajno pomoći čak trima društvenim grupama: onima koji su na bilo koji način pogođeni poremećajima u hranjenju omogućena je još kvalitetnija platforma za informisanje, edukovanje i podršku; firmama kojima je zaista stalo do zadovoljstva njihovih zaposlenih sada je pristupačan alat za provođenje kvalitetnog istraživanja i donošenja akcijskih planova te će se njegovom upotrebom na tržištu rada s vremenom povećati standardi; zaposlenima koji rade u tim firmama će biti omogućeno bolje i srećnije radno okruženje.
I za kraj, Degordijanci su svojim učestvovanjem u ovom intenzivnom eventu pod nazivom StartUpIn24h izazvali sami sebe da se razviju kao stručnjaci i kao osobe, a kako je sam event uopšte izgledao, pogledajte u videu.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.