Čak 75% influensera reklamira nezdravu hranu: Tinejdžerima "iskoči" 18 objava u jednom satu
Studija se treba posmatrati u korelaciji sa činjenicom da 20 odsto dece i mladih širom sveta pati od viška kilograma i gojaznosti
Tri četvrtine proizvoda o kojima nemački influenseri postavljaju objave na društvenim mrežama je toliko nezdravo da krše standarde oglašavanja za decu, koje je propisala Svetska zdravstvena organizacija.
To je pokazalo istraživanje naučnog tima na čelu sa Evom Vincer, iz Centra za javno zdravlje
Medicinskog univerziteta u Beču. Rezultati istraživanja su predstavljeni na ovogodišnjem Evropskom kongresu o gojaznosti u Mastrihtu.
Analiza istraživača je pokazala da tinejdžeri na TikTok-u, Instagramu i Jutjubu u toku jednog sata dođu u kontakt sa reklamama za 18 proizvoda, a da toga nisu ni svesni. Oni su istraživali obroke, grickalice i napitke koji se pojavljuju u snimcima i postovima najpopularnijih influensera na nemačkom govornom području, i to upravo na ovim mrežama.
Ukupno tri muškarca i tri žene sa svojim objavama zajedno dosežu i utiču na 35 miliona pratilaca i pretplatnika, uzrasta od 13 do 17 godina. Rezultati pokazuju da 75 odsto predstavljenih proizvoda ima toliko visok sadržaj soli, masti i šećera da - prema smernicama Svetske zdravstvene organizacije - ne smeju da budu na tržištu kao ponuda za decu.
Većina snimaka i objava nije bila označena kao reklama.
- Ovo ističe koliko je neophodno definisanje smernica i regulisanje marketinga influensera kada su deca u pitanju - objašnjava Eva Vincer.
Studija se treba posmatrati u korelaciji sa činjenicom da 20 odsto dece i mladih širom sveta pati od viška kilograma i gojaznosti. Oglašavanje nezdravih proizvoda smatra se važnim faktorom koji utiče na gojaznost kod dece.
- Političari moraju preduzeti mere protiv društvenih mreža u ovom kontekstu. U većini zemalja nema ograničenja za oglašavanje nezdrave hrane na sajtovima, društvenim mrežama ili mobilnim aplikacijama. Vlade treba da preduzmu mere koje bi ohrabrile decu da vode zdrav život - zaključuje Eva Vincer.
Video: Izlazak iz firme jeste izlazak iz braka: Sonja nam otkriva kako da ne izgubimo svoje ja u biznisu
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Перагеније
Све је то у пакету ове пропале цивилизације. Није пропала што ништа није ваљала, већ као и све - буде, и прође... Богу хвала, присуствујемо завршетку.
Podelite komentar