Šta sa radnicima iz kragujevačkog Fijata? "Privatna kompanija ima svoj plan, država gleda da pomogne"
Podsećamo, protest radnika Fijata u Kragujevcu, koji su nezadovoljni ponudom menadžmenta u vezi sa prestankom rada fabrike do proizvodnje novog modela, završen je nakon sastanka sa gradonačelnikom Nikolom Dašićem na kome je dogovoren zajednički sastanak sa predstavnicima ministarstva rada i privrede za ponedeljak u Beogradu.
Predsednik Srbije, Aleksandar Vučić, rekao je da novi ugovor sa kompanijom Stelantis podrazumeva proizvodnju novog modela, koji će biti višestruko bolja opcija od dosadašnjeg 500l.
Odgovarajući na pitanje o tome da li ima informacije da su radnici dobili ponudu za rad u drugim pogonima, odnosno ponudu za otpremnine,rekao je da će - radi zaštite fabrike i radnika - država subvencionisati (po mnogo povoljnijem ugovoru) proizvodnju novog modela automobila, ali da to tada postoji tranzicioni period o čijoj dinamici odlučuje Fijat.
Predstavnici svih sindikata fabrike "Fijat Krajsler automobili Srbija" održali su pre neki dan u Beogradu sastanak sa ministarkom rada Darijom Kisić Tepavčević i predstavnicima kompanije. Povod je situacija u vezi sa ponudom FCA radnicima od čevrtka za odlazak na dvogodišnji rad u inostranstvo. To bi, kako nam kažu iz sindikata, značilo da proizvodnja „fijata 500 L” prestaje u Kragujevcu.
- Ali, šta će da radi privatna kompanija... Mediji treba da znaju da nismo u socijalizmu. Postoji tranzicioni period, gde će oni zadržati 2/3 ili 3/4 radnika koje će da plaćaju... Neće da gube novac za ostatak radnika. U skladu sa tim, mi ćemo da gledamo kako da im pomognemo. Ana Brnabić će primiti radnike u ponedeljak/utorak, a razgovaraće i Darija Kisić-Tepavčević - rekao je predsednik.
Nadovezao se i na priču o Geoxu i Teklasu, odnosno radnicima koji su zaposleni na novom radnom mestu, gde imaju i veće plate, naveo je.
Podsetimo, kako su za Telegraf Biznis rekli iz kompanije u petak, Srbija ostaje prioritet kada je reč o elektrifikaciji i planu kompanije.
Takođe, resorno ministarstvo nam je potvrdilo da ugovor mora biti ispoštovan.
Video: Ušli smo u superbrzi voz u Kini koji ide 306km na sat: Prelazi 1000km za 4 sata
(Telegraf Biznis)
Video: Koliko je bojkot velikih trgovinskih lanaca bio uspešan?!
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Праведник
Радник мора, мора бити гладан, бити гладан, бити гладан....
Podelite komentar
Voja
Pitajte dinkića on je zastavu zatvorio
Podelite komentar