
Viz er ima lepe vesti za Beograd: Jožef Varadi o novim destinacijama, ratu i izazovima u avio-industriji
Odnosi Srbije i Mađarske ojačali su poslednjih godina, a ova zemlja je našim građanima bliska iz više razloga: ne samo u geografskom smislu, već i u kontekstu turizma, biznisa, šopinga.
O tome smo pisali više puta, nedavno i razgovarajući sa Laslom Konjidom, koji je na čelu Nacionalne turističke organizacije Mađarske, ali i prethodno - kada smo intervjuisali jednog od 100 najuspešnijih Mađara.
Reč je o šefu nisko-budžetne avio-kompanije Wizz Air, koja važi za lidera u regionu u ovom segmentu. Negde sredinom leta 2021. godine, pitali smo Jožefa Varadija u kom pravcu će nadalje ići avio-industrija, a on nam je dao vrlo korisne i konkretne odgovore.
Tada je, doduše, "samo" korona harala svetom i bila goruća tema, dok se planeta u međuvremenu suočila i sa posledicama sukoba u Ukrajini. Zbog toga ponovo razgovaramo sa uspešnim biznismenom o tome šta se sada zbiva u svetu avio-kompanija, kolika je šteta, kako kriza utiče na građane.
- Nedavno ste proglašeni za jednog od 100 najuspešnijih Mađara. Koliko je ta "titula" uticala na vaše samopouzdanje i da li je pomogla renomeu kompanije?
- Nagrade i medalje nisu ono što me pokreće. Motivišu me izazovi, mogućnosti i rezultati. Kovid-19 je pred Wizz Air postavio kratkoročne probleme i dugoročne strateške mogućnosti. Mi smo jedna od malobrojnih avio-kompanija – ako ne i jedina na svetu, koja je tokom pandemije ulagala u tržišta, avione, ljude i sisteme kako bi ovog leta letela sa 140%kapaciteta u poređenju sa 2019. godinom.
- Pune dve godine nakon izbijanja pandemije i uprkos ratu u Ukrajini, čini se da je avio-industrija, ipak, u boljem stanju nego 2020. Kakav je vaš utisak?
- Naš sektor svakako nije ostao imun na posledice kovida-19, jer klijenti nisu mogli da putuju. Ušli smo u pandemiju kao jedna od finansijski najotpornijih avio-kompanija i nastavili da se fokusiramo na konstantne prilike za rast tokom poslednjih godina. Ulagali smo u ljude i avione, ušli na nova tržišta i osnovali novu avio-kompaniju, Wizz Air Abu Dhabi.
Ovaj pristup nam omogućava da iz pandemije izađemo kao pobednici kada je reč o strukturi. Naš sektor očekuje da ovog leta dostigne oko 90% kapaciteta iz 2019. godine, a poređenja radi, naš cilj je 140 odsto. Ljudi su željni putovanja i već vidimo pozitivne trendove rezervacija karata.

- Da li je na vaše poslovanje uticao sukob Rusije i Ukrajine, posebno mislimo na zatvaranje vazdušnog prostora za Rusiju?
- Tokom pandemije smo naučili da se prilagodimo promenljivom okruženju i iskazali sposobnost da brzo menjamo tempo poslovanja. Zbog rata smo morali da preusmerimo poslovanje iz Ukrajine i Rusije, koje su činile oko 7% naših kapaciteta, na druge destinacije.
Nakon početnog pada rezervacija u prvoj nedelji rata, tržište je sada stabilizovano.
Pomogli smo ukrajinskim kolegama da napuste zemlju i smeste se na drugim destinacijama i obezbedili 100.000 besplatnih mesta Ukrajincima na svim letovima za kontinentalnu Evropu iz susednih zemalja (Poljske, Slovačke, Mađarske, Rumunije) u martu. Što se budućnosti tiče, stalno pratimo ratna dešavanja i nameravamo da podržimo zaposlene i putnike.
- Koji su prioriteti Wizz Air-a u narednom periodu, šta nudite klijentima ovog leta?
- Povećali smo flotu u Beogradu i ovog leta ćemo poslovati sa tri aviona. Očekujemo značajan porast potražnje u narednih dvanaest meseci, sa preko 600.000 prevezenih putnika, što je više nego dvostruko više u odnosu na isti period prošle godine.
- Letos kada smo razgovarali, pominjali ste uvođenje novih destinacija. Da li su one "zaživele", šta putnici masovno traže?
- Naš posao je da stalno procenjujemo i koristimo tržišne mogućnosti i nudimo linije za koje mislimo da su profitabilne. Cilj je da ostvarimo povezanost i budemo dostupni svima, zahvaljujući niskim cenama avio-karata i ekološki odgovornim aktivnostima. Ulažemo u vodeću tehnologiju i stalno širimo svoju mrežu kako bismo ponudili najveći mogući izbor. Za putnike iz Srbije smo nedavno uveli nove linije za Kipar, Maltu i Norvešku.
Video: Opet traže stjuardese, a ovo su uslovi za zaposlenje
(Telegraf Biznis)
Video: Lučić: Telekom će imati manje troškove za sportske sadržaje,dolazak PPF važan za SRB
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
kvazi englez na srpskom
U Evropi se putuje sa 30eura povratna karta, a kod vas? Ne zna se ko je veci lopov, Wizzair ili Aerodrom Beograd. Uzas kakvi ste.
Podelite komentar