• 2
 ≫ 

Viz er ima lepe vesti za Beograd: Jožef Varadi o novim destinacijama, ratu i izazovima u avio-industriji

 ≫ 

Šef uspešne mađarske avio-kompanije otkriva za Telegraf Biznis kakvo je sada stanje u ovom biznisu i koliko je na Wizz Air uticala ukrajinska kriza

  • 2
Jožef Varadi, direktor WizzAir

Jožef Varadi / Foto: WizzAir

Odnosi Srbije i Mađarske ojačali su poslednjih godina, a ova zemlja je našim građanima bliska iz više razloga: ne samo u geografskom smislu, već i u kontekstu turizma, biznisa, šopinga.

O tome smo pisali više puta, nedavno i razgovarajući sa Laslom Konjidom, koji je na čelu Nacionalne turističke organizacije Mađarske, ali i prethodno - kada smo intervjuisali jednog od 100 najuspešnijih Mađara.

Reč je o šefu nisko-budžetne avio-kompanije Wizz Air, koja važi za lidera u regionu u ovom segmentu. Negde sredinom leta 2021. godine, pitali smo Jožefa Varadija u kom pravcu će nadalje ići avio-industrija, a on nam je dao vrlo korisne i konkretne odgovore.

Tada je, doduše, "samo" korona harala svetom i bila goruća tema, dok se planeta u međuvremenu suočila i sa posledicama sukoba u Ukrajini. Zbog toga ponovo razgovaramo sa  uspešnim biznismenom o tome šta se sada zbiva u svetu avio-kompanija, kolika je šteta, kako kriza utiče na građane.

  • Nedavno ste proglašeni za jednog od 100 najuspešnijih Mađara. Koliko je ta "titula" uticala na vaše samopouzdanje i da li je pomogla renomeu kompanije?

- Nagrade i medalje nisu ono što me pokreće. Motivišu me izazovi, mogućnosti i rezultati. Kovid-19 je pred Wizz Air postavio kratkoročne probleme i dugoročne strateške mogućnosti. Mi smo jedna od malobrojnih avio-kompanija – ako ne i jedina na svetu, koja je tokom pandemije ulagala u tržišta, avione, ljude i sisteme kako bi ovog leta letela sa 140%kapaciteta u poređenju sa 2019. godinom.

  • Pune dve godine nakon izbijanja pandemije i uprkos ratu u Ukrajini, čini se da je avio-industrija, ipak, u boljem stanju nego 2020. Kakav je vaš utisak?

- Naš sektor svakako nije ostao imun na posledice kovida-19, jer klijenti nisu mogli da putuju. Ušli smo u pandemiju kao jedna od finansijski najotpornijih avio-kompanija i nastavili da se fokusiramo na konstantne prilike za rast tokom poslednjih godina. Ulagali smo u ljude i avione, ušli na nova tržišta i osnovali novu avio-kompaniju, Wizz Air Abu Dhabi.

Ovaj pristup nam omogućava da iz pandemije izađemo kao pobednici kada je reč o strukturi. Naš sektor očekuje da ovog leta dostigne oko 90% kapaciteta iz 2019. godine, a poređenja radi, naš cilj je 140 odsto. Ljudi su željni putovanja i već vidimo pozitivne trendove rezervacija karata.

Jožef Varadi, direktor WizzAir

Jožef Varadi / Foto: WizzAir

  • Da li je na vaše poslovanje uticao sukob Rusije i Ukrajine, posebno mislimo na zatvaranje vazdušnog prostora za Rusiju?

- Tokom pandemije smo naučili da se prilagodimo promenljivom okruženju i iskazali sposobnost da brzo menjamo tempo poslovanja. Zbog rata smo morali da preusmerimo poslovanje iz Ukrajine i Rusije, koje su činile oko 7% naših kapaciteta, na druge destinacije.

Nakon početnog pada rezervacija u prvoj nedelji rata, tržište je sada stabilizovano.

Pomogli smo ukrajinskim kolegama da napuste zemlju i smeste se na drugim destinacijama i obezbedili 100.000 besplatnih mesta Ukrajincima na svim letovima za kontinentalnu Evropu iz susednih zemalja (Poljske, Slovačke, Mađarske, Rumunije) u martu. Što se budućnosti tiče, stalno pratimo ratna dešavanja i nameravamo da podržimo zaposlene i putnike.

  • Koji su prioriteti Wizz Air-a u narednom periodu, šta nudite klijentima ovog leta?

- Povećali smo flotu u Beogradu i ovog leta ćemo poslovati sa tri aviona. Očekujemo značajan porast potražnje u narednih dvanaest meseci, sa preko 600.000 prevezenih putnika, što je više nego dvostruko više u odnosu na isti period prošle godine.

  • Letos kada smo razgovarali, pominjali ste uvođenje novih destinacija. Da li su one "zaživele", šta putnici masovno traže?

- Naš posao je da stalno procenjujemo i koristimo tržišne mogućnosti i nudimo linije za koje mislimo da su profitabilne. Cilj je da ostvarimo povezanost i budemo dostupni svima, zahvaljujući niskim cenama avio-karata i ekološki odgovornim aktivnostima. Ulažemo u vodeću tehnologiju i stalno širimo svoju mrežu kako bismo ponudili najveći mogući izbor. Za putnike iz Srbije smo nedavno uveli nove linije za Kipar, Maltu i Norvešku.

Video: Opet traže stjuardese, a ovo su uslovi za zaposlenje

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • kvazi englez na srpskom

    16. maj 2022 | 23:35

    U Evropi se putuje sa 30eura povratna karta, a kod vas? Ne zna se ko je veci lopov, Wizzair ili Aerodrom Beograd. Uzas kakvi ste.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>