Apokaliptične scene sa aerodroma širom Evrope: Beskrajni redovi, ako i sletite, neće biti vašeg prtljaga

  • 14

Na aerodromima širom Evrope poslednjih nedelja vlada pravi haos. Otkazano je više hiljada letova, a putnici koji uspeju da polete, neretko se kući vraćaju bez prtljaga. Radnici su u štrajku.

I "Er Srbija" je morala da otkaže pojedine letove iz Londona. A danas je našoj nacionalnoj avio-kompaniji stigao jednostrani zahtev od aerodroma Shipol u Amsterdamu da od 7. jula do kraja meseca smanji broj sedišta u ponudi na letovima iz Amsterdama ka Beogradu.

Nacionalna kompanija pre svega trpi zbog brojnih putnika sa kupljenim kartama kojima će ukrcavanje biti uskraćeno u slučaju popunjenosti aviona preko dozvoljenog kapaciteta u skladu sa dodeljenom kvotom za konkretne dane, iako će na tim letovima ostati slobodna mesta.

Problemi bi mogli da potraju mesecima, kažu upućeni.

Svi sektori putničkog avio-saobraćaja u Evropi, suočavaju se sada sa izuzetnim sezonskim rastom tražnje s jedne strane i relativno ograničenim resursima sa druge, uključujući i manjak ljudstva. Našu ekipu je tako LOT stavio na stendbaj. 

Sada, u jeku turističke sezone, najviše nedsotaje osoblja. Za nove radnike samo bezbednosna provera traje mesecima, a slike ljutih putnika obilaze društvene mreže.

Putnici se žale da i kad slete na željenu destinaciju, ne dobiju svoj ptrljag.

Pojedini čekaju i po dva i po sata na svoju torbu na aerodromu u Edinburgu, dok slike sa pokazuju da su neke jednsotavno ostavljene.

Dodatno, i postojeće osoblje je nezadovoljno, tako da se dešava da piloti daju otkaz pre samog leta, što se dogodilo delegaciji privrednika iz Srbije koji su čekali na svoj uredno plaćen i rezervisan let u Parizu. Letačko osoblje kompanije Rajaner sa sedištem u Španiji planira da štrajkuje 12 dana ovog meseca da bi dobilo bolje uslove rada.

U međuvremenu, radnici pariskog aerodroma ponovo će na ulice Pariza. Propao i dogovor sa sindikatima, pa je SAS podneo zahtev za zaštitu od bankrota.

Ekonomisti kažu da se krivica za trenutni haos ne može svaliti samo na avio-kompanije ili aerodrome jer su i jedni i drugi u skladu sa svojom poslovnom politikom, koja je bila u tom trenutku aktuelna, u vreme kovida otpustili veliki broj svojih zaposlenih. Nemačka će pokušati da nađe radniek po hitnom postupku, pa i na uštrb dugotrajne obuke. 

Da li ste vi putovali prethodnih dana avionom? Kakvo je vaše iskustvo? Pišite nam u komentarima ili na biznis@telegraf.rs

Video: Prizor na nebu zabrinuo Beograđane: Iz aviona kulja dim, ne zna se da li je u pitanju kvar

(Telegraf Biznis)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Sinisa

    5. jul 2022 | 18:05

    Komentar na kraju je apsolutno suprotan od stvarne situacije. Jedini i glavni krivci su menadžmenti avio kompanija i aerodroma. Da su zaposlenima ponudili neplaceno tokom korone i smenjivali ih naizmenicno sada nebi bilo problema. Nesposobnost menadžera u celim svetu je toliko očigledna da to nije normalno. Pri tome svi rade po istim idiotskim matricama kao da su odštampani a ne rođeni. Užas, kao da su svi Megatrend završili.

  • Boža zemunac

    5. jul 2022 | 17:11

    I sada će Putina proglasiti za krivca.

  • xxx

    5. jul 2022 | 17:18

    Pa hoce oni da ratuju i cackaju Rusiju,eto vam ga sad a bice i goooore

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>