NBS sprema set mera zbog povećanja naknada banaka: "Cilj je zaštita standarda građana"
Imajući u vidu odluke, odnosno najave pojedinih banaka da povećaju naknade za određene usluge povezane s platnim računima, Narodna banke Srbije obaveštava javnost da radi na donošenju seta mera i propisa kako bi zaštitila standard građana Srbije, navodi se u današnjem saopštenju NBS.
Mere će biti usvojene na prvoj redovnoj sednici Izvršnog odbora NBS, koja se održava 11. avgusta. Donošenje ovakvih odluka, dodaje se, podrazumeva analizu stanja i efekata o čijim detaljima se Narodna banka Srbije ne oglašava - pre nego što te odluke i donese.
O svim detaljima seta mera, javnost će, kako kažu, ubrzo biti obaveštena.
Narodna banka Srbije još jednom ponavlja da očekuje od banaka u Srbiji da sprovode održivu i odgovornu poslovnu politiku, zasnovanu na principima zdrave konkurencije, koja podrazumeva unapređivanje depozitnih poslova i očuvanje, odnosno uvećanje baze deponenata i klijenata.
NBS je tokom proteklih godina uvela čitav niz proaktivnih mera na ovom planu, koje ranije nisu postojale: zakonska obaveza banaka da informišu klijenta o naplaćenoj naknadi nakon izvršene tranksacije, dostavljanje pregleda naknada kao deo predugovorne dokumentacije, dostavljanje ukupnog naplaćenog iznosa svih naknada i kamata po različitim uslugama (jednom godišnje).
NBS je objavila naknade svih banaka na internet prezentaciji, kako bi građani mogli na jednostavan način da se informišu i uporede ih pre nego što posete banku.
Takođe, NBS je uvela obavezu da banke obaveste klijenta dva meseca pre izmene odredbi okvirnog ugovora, među kojima su i naknade koje banka naplaćuje, i da ga obaveste o njegovom zakonskom pravu da može odmah da raskine ugovor ako se ne slaže s tim izmenama; donela je propis kojim građani mogu da promene banku samo odlaskom u novu banku i davanjem ovlašćenja novoj banci da obavi sve procedure prenosa dokumentacije umesto njega (dakle, bez njegovog donošenja nove papirologije, piše dalje u saopštenju NBS.
Kada je reč o korisnicima koji su se ugovorom o kreditu obavezali da imaju račun kod banke koja im je isplatila kredit (što je bio uslov za dodelu kredita ili za nižu kamatnu stopu), Narodna banka Srbije je obavestila sve banke o ograničenjima koje su dužne da primenjuju prilikom eventualnih izmena naknada za održavanje računa tih korisnika.
I naposletku, građanima je od zakonskih izmena u 2018. godini dostupan i račun sa osnovnim uslugama, koji su banke dužne da imaju u ponudi i koji bi trebalo da sadrži sve osnovne elemente za obavljanje platnih transakcija prosečnog građanina. Troškovi u vezi sa ovim računom su najniži i građani bi trebalo da uzmu u obzir ovaj račun prilikom donošenja odluke o izboru paketa usluga u banci, ističu u centralnoj banci Srbije.
Video: Osam načina da sačuvate vašu karticu od krađe dok ste na odmoru
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Haahahahaha
NBS je podigla rate kredita drugim bankama u srbiji, tako su druge banke podigle rate kredita nama korisnicima. To rade sve vlade da bi se smanjila inflacija. A sad ta ista NBS kao stize nama u zastitu hahaah, pa pakao kako se zezaju i vrte narod.
Podelite komentar
Lemi
Ma jel moguće,da nas zaštite?
Podelite komentar
Neustavno
Banke naplacuju mesecno provizije za svoje usluge a sve radimo sami preko uvaljenih aplikacija na mobilnim koje su komplikovane kao da smo svi IT strucnjaci i bankari.A oni sede besposleni jer su zatvorili skiro sve saltere i jos nas rad nama naplacuju. Slepi, slabovidi, penzioneri, invalidi ne mogu da koriste te njihove aplikacije i automate i za to ih boli uvo dikriminisu svakog ko nema pametni telefon ili racunar.Vratite nam domace banke hitnoooo
Podelite komentar