"Pomeri se, zvaću gazdu zgrade": Sve bahatije ponašanje Beograđana, parking mesto kao zlato
Parkiranje je nesumnjivo postalo gorući problem u Beogradu, a u skladu sa tim - raste i bahatost određenih građana, bilo stanara ili investitora.
Povratak sa posla, što je za većinu oko 17h ili 18h, možemo opisati kao "trku za mesto", a problem je svakako izraženiji u zoniranim i centralnim delovima prestonice.
Naime, sve češće viđamo znakove "ne parkiraj, nosi pauk", čak i tamo gde im nije mesto. Činjenica je da neka mesta za parkiranje u uskim ulicama i zoniranim delovima grada mogu ometati obližnje stanare, ali je isto tako činjenica da su označena kao mesta za parkiranje.
Viđamo i "postavljanje stolica, kanti i drugih predmeta", kako bi se "sačuvalo" mesto ili jednostavno onemogućilo parkiranje tu - iako zvaničnih zabrana nema.
S druge strane, problemi su sve veći i na periferiji. Jasno je da Beograd ima previše automobila, te da njegova infrastruktura ne prati aktuelne promene u saobraćaju, ali jasno je i da anarhija ove vrste nije dozvoljena. Ili barem ne bi trebalo da bude.
Čitateljka nam se požalila kako je pre izvesnog vremena, kada je otišla u kućnu posetu prijateljici, ispred njene zgrade naletela na tzv. "čuvara", koji joj je branio da se parkira gde je naumila, iako nije u pitanju zona niti privatni parking.
- Maltene mi je pretio kada sam se parkirala, a reč je o dve susedne zgrade. Moja drugarica živi u jednoj, a taj čovek je tzv. "čuvar" za drugu zgradu. Ipak, prostor oko njih je zajednički, ništa nije ograđeno, kao i u svim naseljima. Pitao me je da li idem u zgradu koju on navodno "čuva" i kod koga, te da će zvati gazdu zgrade, fotografisati moj auto i slično, ako ne stanujem tu. Dakle, nije pominjao parking servis, već gazdu, investitora, i ko zna po kom (ne)redu se tako bahate i daju sebi za pravo da odlučuju o tome - kaže nam T. V. iz Beograda.
Dodaje da je u pitanju naselje Žarkovo, koje je sada, što se tiče parkiranja, postalo maltene kao Vračar. "Parkiraju se bahato na trotoaru u Vodovodskoj, uz kafiće i restorane, tako da pešaci moraju da idu po kolovozu", kaže T. V.
- Zgrade samo niču, a niko ne razmišlja o mestima za parkiranje. Onda ste bukvalno primorani da kupite parking mesto ili da ga rentirate, ali i to je možda bolja opcija. Vidim da su, opet investitori, uz nove zgrade izgradili i ta parkirališta, sa otvorenim i pokrivenim mestima, a ova potonja su oko 50 evra mesečno. Ali, onda barem imate svoje mesto - ističe dalje naša sagovornica.
Ipak, ni to nije dovoljno, jer morate biti najbrži za prijavu. I dalje je mnogo više automobila nego parking mesta oko zgrada. Takođe, dodatni problem na parkinzima oko zgrada, čak i u perifernim delovima grada, jeste "podizanje brisača" na tuđim kolima - kao svojevrsna opomena, ili "ostavljanje ručne" ako jedan automobil zagradi drugi.
Sve u svemu, postaje sve teže i napetije, a kakva su vaša iskustva ako živite u Beogradu i vozač ste? Pišite nam u komentarima.
Video: Amerika kao Srbija devedesetih: Uhvatio čoveka kako mu krade gorivo iz rezervoara
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Kraljice Marije 7. BG
Ul. Kraljice Marije 7 (BG). Dvorište katastarski pripada Poštanskoj Štedionici, ali nekoliko vlasnika stanova, postavilo je parking stubiće (graničnike), protivzakonito. Jedan stanar je postavio 4 komada i iznajmljuje parking mesta. Nadležni na prijavu ne reaguju.
Podelite komentar
JO
Pa nisu svi beograđani. Nas je jedva 20%.
Podelite komentar
Nadica
Uvek me iznervira bezobrazluk da kada krene stavi kantu ispred svoje kuce i cuva mesto, a onda dođe pod moj prozor (u centru Zemuna) i parkira se (jer je to javna površina). Napominjem da ja nicim ne uzurpiram mesto (ko pre devojci), ali mi nije jasno da li je trotoar ispred njegove kuće takođe "javni" i čemu onda kanta (ceo dan!)
Podelite komentar